Polska drugim najlepszym rynkiem sprzedaży Finlandia Vodka
Od czerwca br. Finlandia Polska, lider krajowej sprzedaży alkoholi importowanych (260 mln zł przychodów i ok. 20 mln zł zysku w 2004 roku), po raz drugi wybiera Polskę jako pierwszy rynek, na który wprowadza nowy wariant smakowy - Finlandia Mango
Polska będąc drugim najlepszym rynkiem sprzedaży wódek smakowych, staje się jedynym krajem w Europie, gdzie wprowadzony zostanie Finlandia Mango .
''Jest to wynik wyjątkowej pozycji Polski w sprzedaży alkoholi Finlandia Vodka. Nasz kraj jest drugim - po USA- największym rynkiem zbytu a wartość sprzedaży w 2004 roku wzrosła o 50% w stosunku do roku ubiegłego.'' - twierdzi Bibianna Konieczna, Dyrektor Marketingu Finlandia Polska.
Obecnie całkowita wartość rynku wódki w Polsce oceniana jest na około 28 milionów 9-cio litrowych skrzynek (250 mln litrów). Udział marek wódek importowanych stanowi ok. 2,5 procent rynku, czyli 5 mln litrów. Sprzedaż Finlandia Polska w tym segmencie stanowi ponad 60 proc. i kształtuje się na poziomie ok. 3 mln litrów . W rynku wódek smakowych, importowanych w Polsce udział Finlandii Vodka stanowi ok. 75 proc.
W 2004 roku Finlandia Vodka zanotowała 50 % wzrost sprzedaży słynnego trunku na całym świecie. Wzrost sprzedaży o 50 % w 2004 roku pozwolił Finlandii Polska na zajęcie pozycji lidera wśród importerów alkoholu na krajowym rynku wódki.
Nasz kraj, według danych Finlandia Polska , jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się rynków sprzedaży tzw. wódek smakowych. Przedstawiciele importera liczą na sukces Mango, gdyż będzie to nowy i jedyny taki smak na polskim rynku.
''Nie bez znaczenia w strategii budowania wizerunku Finlandii Vodka na rynku polskim jest systematyczny wzrost udziałów jej smakowych wariantów- wprowadzenie Mango, dalsze budowanie Redberry oraz Cranberry, która zajmuje najsilniejszą pozycję pośród importowanych wódek smakowych oraz promocja Lime, plasującej się na drugim miejscu w rankingu. Wzrost sprzedaży tych gatunków w pełni uzasadnia naszą decyzję o wprowadzeniu smaku Mango'' - podkreśla Bibianna Konieczna.
Działania Finlandia Polska nie ograniczają się jedynie do segmentu wódek importowanych. Biorąc pod uwagę dotychczasowe sukcesy, importer rozważa aktywną konkurencję i pozyskiwanie konsumentów od najlepszych lokalnych wódek premium - segmencie bardzo popularnym wśród polskich konsumentów, stanowiącym ponad 20 % całego rynku wódki w Polsce.
Dołącz do dyskusji: Polska drugim najlepszym rynkiem sprzedaży Finlandia Vodka