Polskie Radio chce wynająć samochody elektryczne
Polskie Radio w ramach przetargu szuka do wynajmu na minimum trzy laty trzy samochody z całkowicie elektrycznym napędem.
W dokumentacji przetargu szczegółowo opisano specyfikację techniczną zamawianych aut. Muszą być wyprodukowane w 2019 lub 2020 roku, mieć moc silnika wynoszącą minimum 110 KM, zasięg co najmniej 230 kilometrów, 5-osobowe nadwozie, osie z rozstawem minimum 260 cm oraz wymiary 415-176-142 cm.
Samochody mają mieć minimalny przebieg, przy czym nie większy niż 40 kilometrów, a także ważne ubezpieczenie OC, AC, NNW i Assistance.
Polskie Radio chce je wynająć na co najmniej 36 miesięcy. Zwycięzca przetargu ma je dostarczyć w ciągu 90 dni od podpisania umowy. Nadawca szacuje, że każdy z samochodów będzie przejeżdżał rocznie 45 tys. km.
Oferty będzie można składać do 6 kwietnia. Wadium za każdy samochód wynosi 3,5 tys. zł. Przy ocenie ofert 85 proc. znaczenia to cena, 10 proc. - termin dostawy aut, a 5 proc. - wielkość zużywanej przez nie energii.
Polskie Radio w 2018 r. osiągnęło wzrost wpływów sprzedażowych o 12,96 proc. do 336,53 mln zł oraz 15,3 mln zł zysku netto (wobec 2,79 mln zł rok wcześniej). 69 proc. przychodów spółki pochodziło z abonamentu i związanej z nim rekompensaty, na koniec roku nadawca zatrudniał 1 285 pracowników etatowych, o 30 więcej niż przed rokiem.
W Polskim Radiu dyrektor - redaktor naczelny zarabiał przeciętnie 16 148 zł miesięcznie, kierownik redakcji - 12 036 zł, rzecznik prasowy - 12 132 zł, redaktor wydawca - 10 545 zł, a spiker-lektor - 3 978 zł (wszystkie kwoty brutto). Członkowie zarządu mieli podpisane kontrakty menedżerskie, a odwołanemu w sierpniu ub.r. prezesowi Jackowi Sobali wypłacono odszkodowanie za konkurencyjność.
TVP i Polskie Radio w dwa lata dostały 2,4 mld zł pomocy publicznej
W 2017 roku Telewizja Polska i Polskie Radio otrzymały 1,677 mld zł środków publicznych, a w 2018 roku - 741,5 mln zł. Za podzielenie tych środków odpowiadała Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, większość przyznała Telewizji Polskiej.
I tak w 2018 roku TVP dostała 385,5 mln zł, Polskie Radio - 186,3 mln zł, a 17 rozgłośni regionalnych Polskiego Radia - 169,7 mln zł.
Według danych UOKiK-u w 2017 roku środki przyznane mediom publicznym stanowiły 5,5 proc. łącznej kwoty 30,57 mld zł pomocy publicznej, a w 2018 roku - 3,4 proc. z 21,75 mld zł.
Środki publiczne uzyskane przez TVP i Polskie Radio to przede wszystkim wpływy z abonamentu radiowo-telewizyjnego, które są klasyfikowane jako środki publiczne. W 2018 roku wyniosły 741,5 mln zł, a abonament opłacało jedynie 994,6 tys. osób i firm.
Do tego doszła pierwsza rekompensata z tytułu wpływów nieuzyskanych z abonamentu radiowo-telewizyjnego. Przyznano ją, w wysokości 960 mln zł, na przełomie 2017 i 2018 roku w ramach nowelizacji ustawy budżetowej, z tej kwoty TVP przydzielono 860 mln zł, Polskiemu Radiu - 62,2 mln zł, a działającym jako osobne spółki 17 rozgłośniom regionalnym Polskiego Radia - 57,8 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Polskie Radio chce wynająć samochody elektryczne