Pieniądze z reklam w Polsacie, TVP i TVN dla powodzian. Inne media też pomagają
Ogólnopolskie media dołączają do grona firm, które pomagają powodzianom z terenów województw dotkniętych żywiołem. Polsat, TVP i TVN wyemitują charytatywne bloki reklamowe, Grupa Agory i Grupa ZPR organizują zbiórki, a ekipy RMF i RMF Maxxx pojadą na tereny dotknięte powodzią, by pomóc w sprzątaniu.
Jak już informowaliśmy, w niedzielę 22 września w TVP1 po "19.30" pokazany zostanie charytatywny blok reklamowy, z którego dochód w całości zostanie przeznaczony na pomoc dla ofiar powodzi. Również Telewizja Polsat i TVN Warner Bros. Discovery zdecydowały się wyjść z takimi inicjatywami.
W najbliższą sobotę o 18:40 tuż przed „Wydarzeniami” na antenie Polsatu zostanie wyemitowany specjalny blok reklamowy “Reklama na ratunek. Wspólnie dla powodzian!”, z którego cały dochód zostanie przekazany na pomoc poszkodowanym. Im więcej widzów będzie przed telewizorami, tym więcej pieniędzy zostanie zebranych dla poszkodowanych.
Ponadto na stronie Fundacji Polsat została uruchomiona zbiórka, na której konto można przekazać każdą, nawet najmniejszą kwotę. Każda złotówka trafi do najbardziej potrzebujących, którzy ucierpieli w starciu z niszczycielskim żywiołem.
Pomoc w odbudowie szpitala w Nysie
Fundacja TVN postanowiła przekazać 500 tys. zł szpitalowi powiatowemu w Nysie, w którym woda doszczętnie zniszczyła drogi sprzęt jak tomografy, rezonans oraz jedyną w województwie pracownię terapii hiperbarycznej. Dodatkowo zorganizowano zbiórkę, której znaczącą częścią będą wpływy z charytatywnego bloku reklamowego. Blok ten zostanie wyemitowany w piątek 20 września, tuż po “Faktach” w TVN.
Zbiórkę na rzecz osób dotkniętych powodzią prowadzi też Fundacja Radia ZET, a zaangażowały się w nią media należące do Grupy Agora: "Wyborcza", Gazeta.pl, AMS, Helios, Next Film.
Radio ZET prowadzi zbiórkę internetową oraz kampanię, w której słuchacze mogą wysyłać charytatywne SMS-y. Do udziału w tej akcji kierują też swoich czytelników i czytelniczki "Wyborcza" oraz Gazeta.pl. W akcję włączył się również AMS, który na swoich nośnikach cyfrowych w całym kraju emituje specjalne plansze promujące zbiórkę, w tym kod QR, który przekierowuje na stronę Fundacji Radia ZET.
Specjalne spoty reklamowe zachęcające do wpłat na rzecz osób potrzebujących są również emitowane przez wszystkie stacje radiowe Grupy Eurozet. Do kampanii włączyła się także sieć kin Helios oraz NEXT Film, które udostępniają informacje o zbiórce we wszystkich dostępnych kanałach komunikacji.
Do zbiórki Fundacji Radia ZET można włączyć się poprzez wysłanie SMS o treści SERCE pod numer 75 265, udział w zbiórce internetowej na stronie Fundacji lub dokonując bezpośredniej wpłaty na jej konto.
Czytaj także: Gdzie widzowie śledzą informacje o powodzi?
Zbiórka darów, pomoc w sprzątaniu
Pod hasłem „Pomagamy razem” redakcje Grupy ZPR Media organizują w 19 miastach w całej Polsce zbiórkę darów dla powodzian. Za transport darów odpowiada partner akcji – firma InPost.
Dary zbierane będą w lokalnych redakcjach Radia Eska w środę 18 września w godz. 10-20 i w czwartek 19 września w godz. 8-12. Dla powodzian zbierane są m.in. woda, żywność, chemia gospodarcza, power banki, oraz nowe koce, poduszki, pościele i śpiwory. Wszystkie przedmioty zostaną przetransportowane w ten piątek przez firmę InPost do sztabów kryzysowych w zalanych miejscowościach, a następnie przekazane potrzebującym.
W akcję zbierania darów zaangażowane są wszystkie redakcje Grupy ZPR Media, m.in. Radio ESKA, Radio ESKA2, Eska ROCK, Radio VOX FM, „Super Express”, se.pl, „Murator”, PoradnikZdrowie.pl, MjakMama.pl, Beszamel.pl, Urzadzamy.pl, „Architektura-murator”.
Z kolei w środę rano dziennikarze RMF FM i RMF MAXX mają wyruszyć w dwudniową trasę na Opolszczyznę i Dolny Śląsk z tysiącami szczotek i łopat do sprzątania zalanych domów, garaży, ulic.
W pierwszą trasę jadą Mariusz Kałamaga i Maciej Jędruch oraz Krzysztof Chwalinski z RMF MAXX, a wraz z nimi 7 tys. szczotek i łopat, kupionych przez RMF FM. Dziennikarze będą rozdawali sprzęt, ale także zachęcali słuchaczy do wspólnego sprzątania.
"Fakt" (Ringier Axel Springer Polska) i Fundacja Faktu ruszyły ze zbiórką dla osób poszkodowanych podczas tragicznej powodzi, która dotknęła południe Polski. Zbierane są pieniądze na zakup niezbędnego sprzętu do ratowania życia i udzielania pierwszej pomocy, środków medycznych, higienicznych, dezynfekujących, czystości, sprzętu technicznego do porządkowania, sprzętu rehabilitacyjnego, leków, zniszczonego wyposażenia domów osób starszych i chorych dzieci.
Z kolei Bank Pekao SA podjął decyzję o przekazaniu 1 miliona zł na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, która pełni rolę krajowego koordynatora działań pomocowych. Pekao kieruje również dedykowane wsparcie do pracowników mieszkających lub pracujących na terenie objętym powodzią. Od 17 września w centrali banku w Warszawie trwa specjalna zbiórka, podczas której pracownicy mogą przekazywać artykuły pierwszej potrzeby, m.in. suchą żywność, środki czystości, pitną wodę butelkową, nowe kalosze czy jednorazowe rękawiczki gumowe.
Czytaj także: Firmy pomagają powodzianom
Dołącz do dyskusji: Pieniądze z reklam w Polsacie, TVP i TVN dla powodzian. Inne media też pomagają