SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Program „Azja Express” oglądało 1,6 mln widzów, TVN liderem w 16-49. Za rok druga edycja

Nowy reality-show TVN „Azja Express” oglądało średnio 1,62 mln osób, o 390 tys. widzów więcej niż program „Kto poślubi mojego syna?” pokazywany w tym paśmie rok temu. Stacja w czasie emisji formatu był wiceliderem rynku w 4+ i pierwsza w 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 28,76 mln zł.

Michał Żurawski i Ludwik Borkowski / Fot TVN Michał Żurawski i Ludwik Borkowski / Fot TVN

Program „Azja Express” na antenie TVN pokazywany był w środy o godz. 21.30, w okresie od 7 września do 30 listopada br. Średnia widownia pierwszej edycji wyniosła 1,62 mln osób, co przełożyło się na 12,96 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 18,91 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 15,80 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Największą widownię, wynoszącą 2,08 mln oglądających, zgromadził pierwszy odcinek programu. Na drugim miejscu znalazł się finał, który śledziło 1,84 mln osób.

Dane dzięki uprzejmości TVN

Wszyscy 4+

16-49

Data

AMR

SHR %

AMR

SHR %

2016-09-07

2 078 063

17,24%

1 289 504

24,43%

2016-09-14

1 592 865

12,73%

991 343

18,02%

2016-09-21

1 571 624

13,32%

1 019 278

19,75%

2016-09-28

1 578 534

12,89%

1 031 897

19,19%

2016-10-05

1 540 576

12,10%

1 011 505

18,80%

2016-10-12

1 661 980

13,56%

1 050 651

19,83%

2016-10-19

1 433 410

11,63%

899 972

16,60%

2016-10-26

1 514 545

11,93%

986 499

18,25%

2016-11-02

1 440 826

10,56%

901 025

15,16%

2016-11-09

1 603 796

12,97%

1 072 692

19,94%

2016-11-16

1 688 925

13,17%

1 073 130

19,59%

2016-11-23

1 501 301

12,20%

863 551

16,84%

2016-11-30

1 843 822

14,50%

1 085 420

19,92%

Średnio:

1 619 600

12,96%

1 021 428

18,91%

Dla porównania, emitowany częściowo w tym samym paśmie w analogicznym okresie ub.r. drugi sezon programu „Kto poślubi mojego syna?” gromadził średnio 1,23 mln widzów, co przekładało się na 8,14 proc. udziału w grupie 4+ i 10,29 proc. w 16-49. Oznacza to, że TVN w tym paśmie zyskał 390 tys. oglądających.

TVN w paśmie nadawania „Azji Express” zajął drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem wśród tzw. „wielkiej czwórki” była TVP2 z udziałem na poziomie 13,92 proc., nadająca w tym czasie gł. „Na sygnale”. Trzeci był Polsat (8,75 proc.; „Top Chef. Gwiazdy od kuchni”, „Rinke za kratami” i filmy fabularne), a czwarta - TVP1 (7,04 proc.; gł. „Hit Hit Hurra!”, „Magazyn śledczy Anity Gargas” i mecze piłki nożnej).

Wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 TVN był już liderem (zdecydowana przewaga w tej pierwszej grupie). Druga była tutaj Dwójka, trzeci Polsat, a czwarta - Jedynka.

Stacja

Wszyscy 4+

16-49

16-59

AMR

SHR %

AMR

SHR %

AMR

SHR %

TVP2

1 739 917

13,92%

612 313

11,34%

1 015 186

12,85%

TVN - Azja Express

1 619 600

12,96%

1 021 428

18,91%

1 248 002

15,80%

Polsat

1 093 906

8,75%

597 688

11,07%

792 665

10,04%

TVP1

879 820

7,04%

298 792

5,53%

469 431

5,94%

Wpływy reklamowe z pierwszego sezonu programu wyniosły 28,76 mln zł. Dla porównania, 2. sezon „Kto poślubi mojego syna?” z reklam przyniósł 14,27 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów, które mogą sięgać 70-80 proc.).

Zwycięzcami właśnie zakończonej edycji programu zostali Michał Żurawski i Ludwik Borkowski.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego jak wyszedł ten program i jak został przyjęty przez widzów - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Bogdan Czaja, wicedyrektor programowy TVN.

- Wyniki oglądalności oceniamy jako bardzo dobre i jeśli nic nie stanie na przeszkodzie, to drugą edycję programu pokażemy jesienią przyszłego roku - dodaje Czaja.

„Azja Express” jest realizowana na podstawie holendersko-belgijskiego formatu „Peking Express”, w którym bierze udział osiem duetów gwiazd i ich bliskich. Program zakłada rywalizację par, które mają przebyć wyznaczoną trasę, dysponując minimalnym budżetem w kwocie 1 dolara na dzień na osobę. Drużyna, która dotrze jako ostatnia do wyznaczonego w danym odcinku celu jest eliminowana. Pierwszy sezon reality-show prowadziła Agnieszka Woźniak-Starak.

Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w listopadzie br. wyniósł 10,86 proc.

Dołącz do dyskusji: Program „Azja Express” oglądało 1,6 mln widzów, TVN liderem w 16-49. Za rok druga edycja

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
michu
500tys w dół po pierwszym odcinku to nie jest sukces.. program ciekawy, ale końcówkę mogli zrobić bardziej spektakularną, a nie podejście na luzie, uderzenie niesłyszalne w gong i facjata Szulim. niby wyścig a ostatni odcinek niczym wyjście do sklepu
0 0
odpowiedź
User
Widz
Pełna zgoda. Mnie również końcówka rozczarowała. Spodziewałem się czegoś bardziej spektakularnego. I również pełna zgoda, że program ciekawy. Chętnie obejrzałbym pierwowzór.
0 0
odpowiedź
User
Uwazny
Trzeba pamietac, ze fianl odcinka ustawiony był w swiatyni. W takich miejscach nie wolno biega, krzyczeć, skakać itd. Podobnie jak w naszym kościele. Zapewne ekipa została poinformowana, ze nie wolno wylewnie okazywać emocji i stad taki final...
0 0
odpowiedź