SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

SkyShowtime ze słabszym startem w Polsce niż Disney+. Przyciąga więcej mężczyzn i seniorów

Przez pierwsze półtora miesiąca obecności w Polsce SkyShowtime zanotował dużo niższą odwiedzalność niż Disney+. Wśród jego użytkowników jest dużo więcej mężczyzn i osób w wieku ponad 50 lat niż u konkurenta, zastosował też inną strategię reklamową - wynika z danych Gemiusa.

Interfejs serwisu streamingowego SkyShowtime Interfejs serwisu streamingowego SkyShowtime

Disney+, który pojawił się w Polsce w połowie czerwca ub.r., przez pierwsze dwa tygodnie przyciągnął 3,68 mln użytkowników, każdego przeciętnie na 2 godziny, 5 minut i 13 sekund. Natomiast w lipcu 4,22 mln internautów spędziło na platformie średnio po 3 godziny, 36 minut i 27 sekund - pokazują wyniki badania Mediapanel.

Z kolei SkyShowtime, dostępny u nas od 14 lutego, w drugiej połowie tego miesiąca zanotował 1,03 mln użytkowników oraz 51 minut i 16 sekund przeciętnego czasu korzystania. W marcu liczba odwiedzających zwiększyła się do 1,98 mln, za to średni czas zmalał do 36 minut i 19 sekund.

Na SkyShowtime dominują mężczyźni

Z Mediapanelu wynika, że 56 proc. polskich użytkowników SkyShowtime stanowią mężczyźni, którzy spędzają tam trzy razy więcej czasu niż kobiety. Na Disney+ przewagę mają kobiety (53 proc.), a panwie i panie korzystają z platformy podobnie długo.

Ponad jedna czwarta (26,3 proc.) odwiedzających Disney+ jest w wieku 7-24 lat, natomiast użytkowników mających ponad 50 lat jest 18,2 proc. W tej drugiej grupie wiekowej jest natomiast aż 42 proc. internautów korzystających ze SkyShowtime. Ci mający od 7 do 24 lat stanowią jedynie 10 proc.

Obie witryny odwiedzają przede wszystkim osoby ze średnim i wyższym wykształceniem oraz mieszkańcy wsi (ponad 30 proc. w przypadku obu) i mniejszych miejscowości.

Reklamy Disney+ miesiąc przed premierą

Dane Gemius Adreal pokazują, że kampania reklamująca Disney+ ruszyła już w połowie maja, a najintensywniej była prowadzona miesiąc później. Łącznie w czerwcu w telewizji, internecie i radiu wygenerowała 1,552 mld kontaktów reklamowych i 96,58 proc. zasięgu, a w kolejnym miesiącu - 688,7 mln kontaktów i 92,31 proc. zasięgu.

Z kolei kampania SkyShowtime intensywniej była prowadzona już po premierze platformy. W lutym zanotowała prawie pół miliarda kontaktów reklamowych i 88,5 proc. zasięgu, a w marcu - niemal 800 mln kontaktów i 93 proc. zasięgu.

Zdecydowanym liderem wśród platform straemingowych w Polsce jest Netflix, z wynikami kilka razy wyższymi od konkurentów. W marcu odwiedziło go 12,19 mln internautów, każdy spędził średnio 5 godzin, 42 minuty i 32 sekundy (dane z Mediapanelu).

Dołącz do dyskusji: SkyShowtime ze słabszym startem w Polsce niż Disney+. Przyciąga więcej mężczyzn i seniorów

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
vod
Trochę mało nowości (a od tego będzie zależała dalsza popularność serwisu). W porównaniu z konkurencją (Disney+, Prime Video, HBO Max, AppleTV+) rozczarowuje brak 4K. Wiele seriali dalej niedostępnych (np. "Star Trek Discovery").
16 4
odpowiedź
User
kissa
Otwarte wyszukiwanie partnerów se.ksualnych w Twoim mieście i według zainteresowań, na razie wszystko jest anonimowe i bezpłatne. Naprawdę fajna rzecz, użyj -----> shrinke.me/erodate
0 0
odpowiedź
User
Sam
Nie mają apki na konsole
10 4
odpowiedź