Przeciw niechcianym reklamom
Akcja przeciwko niezamawianym materiałom promocyjno- reklamowym
Ruszyła akcja „Czysty Punkt”, jedna z ważniejszych inicjatyw podjętych przez Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego. Akcja „Czysty Punkt” stanowi system ochrony konsumentów przed otrzymywaniem niechcianych bezadresowych druków reklamowych i jest rozwinięciem idei Listy Robinsona na obszar masowej dystrybucji. Jest to kolejny krok mający na celu ochronę konsumenta zgodnie z literą Kodeksu Etycznego SMB. Partnerem akcji „Czysty Punkt” jest Federacja Konsumentów.
W dniu wczorajszym w siedzibie Federacji Konsumentów odbyła się konferencja prasowa „Marketing przyjazny konsumentowi”, podczas której Małgorzata Niepokulczycka, Prezes Federacji Konsumentów, Tomasz Kostyra Prezes Zarządu SMB oraz Monika Zarzycka, Dyrektor Generalny SMB zaprezentowali ideę i zasady działania akcji „Czysty Punkt”.
Akcja „Czysty Punkt” realizuje przyjętą przez SMB zasadę dbałości o etykę w marketingu bezpośrednim i o dostosowywanie rodzimych zasad działania do standardów Unii Europejskiej, gdzie marketing bezpośredni, w tym masowe wysyłki reklamowe są na bardzo wysokim etapie rozwoju. O potrzebie przeprowadzenia tej akcji przekonuje dyskusja w mediach dotycząca masowej dystrybucji, a także trafiające do SMB sygnały wskazujące na konieczność zagwarantowania odbiorcom prawa wyboru. Dostarczanie materiałów bezadresowych jedynie osobom zainteresowanym pozwoli firmom na przeprowadzenie kampanii tańszej, a przy tym bardziej efektywnej.
Skrzynki pocztowe pełne niechcianych ulotek oraz zaśmiecone klatki schodowe nie wpływają pozytywnie na wizerunek ani dystrybutora, ani reklamującej się w ten sposób firmy. Skutkiem tego jest najczęściej zniechęcenie do lektury wszystkich bezadresowych materiałów reklamowych. Naklejka „Czysty Punkt” pozwoli zmniejszyć ilość tych materiałów kierowanych do adresatów, którzy sobie tego nie życzą.
Główny element akcji stanowią naklejki „Czysty Punkt”, służące do umieszczania na drzwiach bądź na skrzynce pocztowej. Są one sygnałem dla doręczycieli, że mieszkaniec nie życzy sobie, by docierały do niego niezamawiane broszury i ulotki bezadresowe. Naklejki będą dystrybuowane w formie insertu prasowego oraz dostępne w terenowych oddziałach Federacji Konsumentów. Zainteresowani będą je mogli również zamówić za pośrednictwem portalu informacyjnego www.smb.pl. Planowane jest też uruchomienie okresowej infolinii.
Celem akcji „czysty Punkt” jest uporządkowanie spraw związanych z nieprawidłową dystrybucją druków bezadresowych, a nie walka z tą formą promocji i reklamy jako takiej.
Dołącz do dyskusji: Przeciw niechcianym reklamom