PZPN ma nowe logo i hasło „Łączy nas piłka” (wideo)
Polski Związek Piłki Nożnej zaprezentował swoją nową identyfikację wizualną opartą na logo i haśle „Łączy nas piłka”. Przygotowała ją agencja SaltPepper Brand Design.
Nowe logo Polskiego Związku Piłki Nożnej ma przestrzenny kształt piłki, zarysowany za pomocą dynamicznego układu biało-czerwonych, połyskujących złotem szarf. W górnej części znaku szarfy układają się w kształt głowy orła. Dynamizm logotypu, podkreślony przez zwijające się wstęgi, symbolizuje emocje, rywalizację, otwartość i przejrzystość.
– Zbliżające się Euro 2012 to dobry moment, by odświeżyć znak PZPN tak, by stał się atrakcyjny dla mediów, kibiców i sponsorów – uzasadnia zmianę prezes związku Grzegorz Lato. Ponadto trójwymiarowy potencjał znaku zwiększa jego atrakcyjność i możliwości animacyjne, charakterystyczne dla zyskujących na znaczeniu mediów elektronicznych.
Według Piotra Gołosa, dyrektora departamentu spraw zagranicznych, marketingu i public relations PZPN-u, nowe logo ma nawiązywać do takich wartości, jak dynamizm, otwartość i profesjonalizm. – Symbolika orła jako pierwiastek narodowy była elementem obowiązkowym, a kolory nawiązują do poprzedniego logo – opisuje. Znakowi graficznemu towarzyszy nowe hasło PZPN-u: „Łączy nas piłka”.
– Nowe logo to efekt kilkumiesięcznych prac, poprzedzonych szeregiem badań marketingowych, które przysporzyły nam wiele ciekawych wniosków. Zmiana logotypu ma służyć również naprawie wizerunku związku i odzyskania zaufania społecznego – podkreśla Piotr Gołos.
Logotypy zaprojektowała agencja SaltPepper Brand Design, która wygrała rozpoczęty jesienią ub.r. konkurs zorganizowany przez PZPN (więcej na ten temat). O kosztach przedsięwzięcia przedstawiciele związku nie chcieli rozmawiać. – To tajemnica handlowa. Oczywiście pewne koszty ponieśliśmy, ale damy sobie radę – zamknął temat Lato.
Poprzez nową, bardziej atrakcyjną oprawę rozgrywek i innych produktów PZPN chce budować ich wartość marketingową. Nowy znak stanie się punktem wyjścia do stworzenia własnego programu merchandisingowego, opartego na sprzedaży gadżetów i pamiątek za pośrednictwem internetowego Klubu Kibica Reprezentacji Polski.
Nowe logo w najbliższych czasie pojawi się we wszystkich materiałach korporacyjnych PZPN-u. Systematycznie będzie wprowadzane na bandy, ścianki do wywiadów i inne nośniki reklamowe. Odświeżony zostanie również layout strony internetowej i oficjalny newsletter.
W ramach procesu zmiany identyfikacji wizualnej zaprojektowano także logo dla rozgrywek Pucharu Polski, reprezentacji narodowej i fundacji PZPN.
– Dotychczas funkcjonowało wiele znaków, często różniących się kolorystyką i stylem. Zdarzało się, że logotypy rozgrywek nie były kojarzone z ich organizatorem. Utrzymanie logotypów we wspólnej stylistyce będzie bardziej atrakcyjne dla kibiców, sponsorów i mediów – argumentuje Grzegorz Lato.
Dołącz do dyskusji: PZPN ma nowe logo i hasło „Łączy nas piłka” (wideo)