Zmalały wpływy reklamowe RMF FM, mocno w górę Radio ZET i Eska (TOP10)
Po dwóch pierwszych miesiącach br. wpływy reklamowe RMF FM były o blisko 18 proc. niższe niż w tym samym okresie ub.r. W tym samym czasie wzrosły znacząco przychody z reklam Radia ZET, Eski Warszawa i Tok FM.
W okresie styczeń-luty br. reklamodawcy wydali w radiu nieco ponad 1,1 mld zł, czyli 8,2 proc. więcej niż w tym samym okresie 2017 roku - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych Kantar Media, bez rabatów).
Pozycję lidera utrzymuje wciąż RMF FM z przychodami w kwocie 267,2 mln zł, ale dystans do wicelidera, czyli Radia ZET jest coraz mniejszy. Ta druga stacja w omawianym okresie zarobiła na reklamach ok. 202 mln zł. RMF FM w skali roku zanotował spadek o 17,6 proc., a Radio ZET - wzrost o 37,9 proc. Jeszcze rok temu różnica pomiędzy pierwszą a drugą stacją wynosiła ok. 178 mln zł, w tym roku natomiast już tylko 65 mln zł.
Przypomnijmy, że widoczny w danych cennikowych spadek wpływów z reklam RMF FM jest pochodną decyzji podjętych przez szefów reklamy tej stacji, którzy zdecydowali się zakończyć współpracę z kilkoma największymi radiowymi reklamodawcami, m.in. z Aflofarmem i Olimp Laboratories. Marketerzy ci przenieśli swoje budżety m.in. do Radia ZET.
Trzecią rozgłośnią z największymi wpływami reklamowymi jest Program III Polskiego Radia, którego przychody wzrosły rok do roku o 20,3 proc., z 69,9 do 84,1 mln zł.
Spośród pozostałych rozgłośni z Top10 pod względem przychodów z reklam najwyższe wzrosty odnotowały w omawianym okresie Eska Warszawa, Tok FM, Eska Poznań i Vox FM. Eska Warszawa zwiększyła je o 33,9 proc., do 16,9 mln zł, Tok FM - o 29,6 proc. do 31,3 mln zł, Eska Poznań - o 23,3 proc. do 14,2 mln zł, a Vox FM - o 23 proc. do 31,6 mln zł.
W radiowej Jedynce marketerzy wydali 42,9 mln zł (wzrost o 13,8 proc.), w Złotych Przebojach Poznań - 13,5 mln zł (wzrost o 1,4 proc.), a w RMF Classic - 13,4 mln zł (wzrost o 10 proc.).
Wpływy reklamowe stacji radiowych (TOP 10) |
|||
(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-II 2017 |
I-II 2018 |
zmiana proc. |
RMF FM |
324 170 960 zł |
267 175 280 zł |
-17,6 |
Radio ZET |
146 448 615 zł |
201 988 160 zł |
37,9 |
TRÓJKA |
69 870 070 zł |
84 054 705 zł |
20,3 |
JEDYNKA |
37 721 800 zł |
42 935 570 zł |
13,8 |
VOX FM |
25 677 860 zł |
31 575 690 zł |
23 |
TOK FM |
24 168 711 zł |
31 323 095 zł |
29,6 |
ESKA Warszawa |
12 651 330 zł |
16 937 040 zł |
33,9 |
ESKA Poznań |
11 485 500 zł |
14 164 194 zł |
23,3 |
ZŁOTE PRZEBOJE Poznań |
13 281 189 zł |
13 463 612 zł |
1,4 |
RMF Classic |
12 144 212 zł |
13 358 123 zł |
10 |
Razem |
1 025 356 473 zł |
1 109 350 806 zł |
8,2 |
Dołącz do dyskusji: Zmalały wpływy reklamowe RMF FM, mocno w górę Radio ZET i Eska (TOP10)
Druga ciekawa rzecz to nagłe pojawienie się badań słuchalności w kilku mediach dotyczące Warszawy ale biorące pod uwagę przeszło półroczny okres badań z informacją że to Radio Zet jest liderem słuchalności w Warszawie. Wszyscy wiemy że wyniki z ostatnich miesięcy wskazują że liderem w stolicy jest RMF FM. Tak więc ostatnie tabele do których popisuje się stare dane pokazują w jak łatwy sposób można manipulować wynikami. Szkoda tylko że ów portal do tego chóru przystąpił :-(
Mozesz to sprawdzic tutaj ... >>>>>>>> www.Jobnet70.com