SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklamy tygodnia: Tiger Mental, Redd’s, „Nie śmieć w śmieć”, Grycan, Dislife (wideo)

W naszym cotygodniowym zestawieniu najciekawszych reklam minionego tygodnia znalazły się cztery komercyjne produkcje polskie i jedna społeczna kampania z zagranicy. Są to: spoty promujące napój Tiger Mental, piwo Redd’s i lody Grycan, akcja edukacyjna o śmieciach oraz kampania społeczna o miejscach parkingowych dla niepełnosprawnych.

Tiger Mental: Tygrys pomaga kobyle Wioletcie

Zabawna kreacja, urocza główna bohaterka- czyli kobyła Wioletta w roli asystentki zarządu i konsekwentnie brand hero marki - tygrys. Tu energetyk nie dodaje skrzydeł, a pobudzona zdekoncentrowaną kobyłkę.

Tym razem główną postacią spotu jest kobyła Wioletta - asystentka zarządu w Podkowie Leśnej zmagająca się z dużym spadkiem koncentracji w pracy, który skutkuje wieloma  wpadkami. Kiedy nie pomaga nawet imponująca dawka kawy - pojawia się tygrys z napojem Tiger Mental przeznaczonym dla osób poddanych intensywnemu wysiłkowi umysłowemu.

Spot jest emitowany w głównych kanałach telewizyjnych (m.in. TVN i Polsacie), serwisach VoD i na YouTubie.

Agencje: Young & Rubicam Advertising (kreacja), Human Ark (postprodukcja, animacja),  Mindshare (media)

>>> Oglądaj najciekawsze spoty reklamowe na tv.wirtualnemedia.pl


Redd’s Gruszka i Chili: Piwo inne niż inne

Piwo inne niż inne i reklama inna niż wszystkie. Ciekawym zabiegiem jest zastosowana w reklamie animacja i utrzymanie spotu w konwencji kukiełkowego teatrzyku.

Nowy spot Redd’sa rozgrywa się w meksykańskim barze, gdzie wędrowny muzykant wykonuje piosenkę zachęcając do picia promowanego piwa, a towarzyszą mu siedzący przy stolikach mężczyźni i atrakcyjna kelnerka Chicka. W klipie jest prezentowana nowa wersja smakowa napoju - Gruszka i Chili. Reklama, utrzymana w charakterystycznej konwencji animacji poklatkowej, kończy się hasłem „Piwo inne niż inne”. Jest to druga odsłona kampanii wspierającej relaunch piwa Redd’s - poprzednie reklamy nawiązywały do stylistyki Rasta (zobacz szczegóły).

Akcja reklamowa jest prowadzona w telewizji, internecie, na outdoorze, w punktach sprzedaży oraz poprzez działania PR.

Agencje: PZL (kreacja), IQ Marketing (BTL), Lubię To (social media), Tailor Made PR (PR),  MEC (media)

>>> Przeglądaj najciekawsze reklamy z Polski i zagranicy w naszym dziale Kreacje


Grycan: „Lody od pokoleń”

Najprostszy a zarazem bardzo skuteczny sposób na zbudowanie zaufania odbiorcy do marki, czyli wykorzystano w reklamie autorytet, jakim jest twórca i właściciel firmy.

Pod hasłem „Lody od pokoleń” prowadzona jest kampania reklamowa lodów Grycan, w której występuje Zbigniew Grycan, założyciel produkującej je firmy. Akcję we własnym zakresie przygotował dział marketingu przedsiębiorstwa.

- Film pokazuje jak powstają nasze lody. Na początku, w naszej domowej kuchni, rodzi się pomysł i receptura nowego smaku, a następnie te same czynności i receptury przenoszone są do procesu produkcji - opisuje reklamy wideo Zbigniew Grycan, który występuje w nich z pracownikami swojej firmy.

Spoty są emitowane w różnych wariantach: jako billboardy sponsorskie przy prognozie pogody po głównym wydaniu „Wydarzeń” w Polsacie, w dłuższej wersji w 36 kinach Cinema City w całej Polsce oraz w pełnej wersji na portalach społecznościowych.

Akcja reklamowa obejmuje też prasę (czołowe magazyny kobiece i kulinarne, m.in. „Twój Styl”, „Pani”, „Zwierciadło”, „Grazia”), outdoor (nośniki w największych miastach) oraz w internecie (m.in. WP.pl i Gazeta.pl).

Agencje: dział marketingu firmy (kreacja, media), Solski Burson-Marsteller (PR)


Aquanet: „Nie śmieć w śmieć”

Ciekawe podejście do banalnego tematu poprzez wykorzystanie animacji i zabawnych haseł - rymowanek.

W Poznaniu ruszyła kampania edukacyjno- informacyjna pod hasłem „Nie śmieć w sieć”. Zorganizowała ja firma Aquanet, która zaopatruje miasto w wodę.

Działania mają uświadomić mieszkańcom, że odpowiedzialność za stan sieci kanalizacyjnej ponoszą wszyscy jej użytkownicy. Wiele osób bowiem traktuje odpływy kanalizacyjne jako kosze na śmieci i wrzuca do nich przeróżne rzeczy. Te powodują nie tylko zatory, ale stanowią również zagrożenie dla pożytecznych mikroorganizmów, które oczyszczają ścieki w oczyszczalniach. Większość ludzi postępuje tak jednak nieświadomie, dlatego firma postanowiła przeprowadzić na ten temat kampanię.

Akcja reklamowa informuje o konsekwencjach nieumyślnego pozbywania się śmieci i podpowiada też rozwiązania bezpiecznej utylizacji odpadów.

Kampania prowadzona jest na terenie Poznania i potrwa do końca roku. Kreacje z hasłami „Pieluszka i pecik awarii duecik”, „Entliczek, pentliczek, sieć zapchał patyczek” oraz „Zator rośnie w miarę śmiecenia” umieszczono na citylightach, plakatach w budynkach mieszklanych, w materiałach prasowych i internecie. Pomysłodawcą kampanii jest Dorota Wiśniewska, kierownik działu marketingu i rzecznik prasowy Aquanet.

Agencja: About ad


Dislife: „More than a sign”

Kreatywne, niezwykle realne pokazanie problemu, unaocznienie tego, z czym zmagać muszą się codziennie ludzie niepełnosprawni, a z czego nie zdają sobie sprawy ci, którzy są w pełni sprawni.

Na terenie centrów handlowych i centrów biznesowych w Moskwie organizacja non profit Dislife przeprowadziła kampanię społeczną pod hasłem „More than sign”. Ma ona zwrócić uwagę odbiorców na zajmowanie miejsc parkingowych przeznaczonych dla osób z niepełnosprawnością przez kierowców, którzy uprawnień do korzystania z nich nie mają.

W kampanii tej wykorzystano hologramy przedstawiające realne niepełnosprawne osoby na wózkach inwalidzkich. Umieszczona nad takim miejscem parkingowym kamera rozpoznaje, czy na przedniej szybie samochodu umieszczona jest naklejka oznaczająca, że autem porusza się osoba niepełnosprawna czy też nie. W sytuacji, gdy taka naklejka jest, nie reaguje. Gdy natomiast na miejsce parkingowe dla niepełnosprawnych wjeżdża samochód, który takiego znaku nie ma, tuż przed autem wyświetla się obraz mężczyzny na wózku, który nagle wysuwa przed siebie ręce i krzyczy „Stop”. Mówi” „Co ty robisz? Nie jestem tylko znaczkiem na ziemi. Jestem rzeczywisty, prawdziwy. Dlaczego jesteś zaskoczony? To miejsce dla takich jak ja, nie masz prawa go zajmować”.

Agencja: Young & Rubicam Moskwa

Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: Tiger Mental, Redd’s, „Nie śmieć w śmieć”, Grycan, Dislife (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl