Rekordowa sprzedaż urządzeń wearables w IV kw., 4,6 mln Apple Watch
W ostatnich trzech miesiącach zeszłego roku na świecie sprzedanych zostało 33,9 miliona urządzeń z kategorii wearables - wynika z danych firmy badawczej IDC.
Globalna sprzedaż urządzeń z kategorii wearables w IV kwartale 2016 roku zwiększyła się o 16,9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2015 (29 mln), do rekordowego w historii rynku poziomu 33,9 miliona sztuk.
Liderem całego rynku była firma Fitbit, która sprzedała 6,5 miliona swoich urządzeń wearables. To jednak mniej o 22,7 proc. rok do roku, co poskutkowało znaczącym spadkiem udziału - z 29 proc. do 19,2 proc. Za to drugie w rankingu Xiaomi zanotowało wzrost aż o 96,2 proc., do 5,2 mln sprzedanych urządzeń, co dało 15,2 proc. rynkowego udziału (+6,1 pkt. proc.).
Trzecie miejsce w zestawieniu zajęło Apple, które sprzedało 4,6 miliona zegarków Apple Watch - o 13 proc. więcej niż rok wcześniej (4,1 mln). Top 5 zamykają firmy Garmin i Samsung.
CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW URZĄDZEŃ WEARABLES W IV KW. 2016 r. (MLN SZTUK) |
|||||
FIRMA |
IV KW. 2016 SPRZEDAŻ |
IV KW. 2016 UDZIAŁ W RYNKU |
IV KW. 2015 SPRZEDAŻ |
IV KW. 2015 UDZIAŁ W RYNKU |
WZROST SPRZEDAŻY R/R |
1. Fitbit |
6.5 |
19.2% |
8.4 |
29.0% |
-22.7% |
2. Xiaomi |
5.2 |
15.2% |
2.6 |
9.1% |
96.2% |
3. Apple |
4.6 |
13.6% |
4.1 |
14.1% |
13.0% |
4. Garmin |
2.1 |
6.2% |
2.2 |
7.6% |
-4.0% |
5. Samsung |
1.9 |
5.6% |
1.4 |
4.7% |
37.9% |
Pozostałe |
13.6 |
40.1% |
10.3 |
35.5% |
32.1% |
SUMA |
33.9 |
100.0% |
29.0 |
100.0% |
16.9% |
W całym 2016 roku na świecie sprzedano 102,4 miliona urządzeń wearables - o 1/4 więcej niż w roku 2015 (81,9 mln). Wśród producentów kolejność była taka sama jak w IV kwartale.
CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW URZĄDZEŃ WEARABLES W 2016 r. (MLN SZTUK) |
|||||
FIRMA |
2016 SPRZEDAŻ |
2016 UDZIAŁ W RYNKU |
2015 SPRZEDAŻ |
2015 UDZIAŁ W RYNKU |
WZROST SPRZEDAŻY R/R |
1. Fitbit |
22.5 |
22.0% |
22.0 |
26.8% |
2.4% |
2. Xiaomi |
15.7 |
15.4% |
12.0 |
14.7% |
31.0% |
3. Apple |
10.7 |
10.5% |
11.6 |
14.2% |
-7.9% |
4. Garmin |
6.1 |
5.9% |
5.8 |
7.0% |
5.4% |
5. Samsung |
4.4 |
4.3% |
3.2 |
3.9% |
38.6% |
Pozostałe |
43.0 |
42.0% |
27.4 |
33.4% |
57.1% |
SUMA |
102.4 |
100.0% |
81.9 |
100.0% |
25.0% |
Dołącz do dyskusji: Rekordowa sprzedaż urządzeń wearables w IV kw., 4,6 mln Apple Watch