Rekordowe reklamy na Super Bowl
Gdy Europa spała tej nocy w najlepsze, Ameryka żyła rozgrywkami Super Bowl
Amerykański rynek reklamowy też żył rozgrywkami i to od kilku miesięcy. Jednak jego uwaga była skupiona na czas wciśnięty między rywalizację sportową. Tam rozgrywały się jego własne zawody.
Ten tekst powstaje na dwie godziny przed startem Super Bowl, ale wydaje się, że o ile nie było ostatnio tygodnia, żeby amerykańskie agencje nie donosiły o kolejnym reklamodawcy, który zamierza wyłożyć po 80 000 dolarów za każdą z 30 sekund swojego filmu reklamowego, można podaną w sobotę przez AdAge listę uznać za kompletną. Tym bardziej, że dzień wcześniej telewizja Fox, transmitująca z Jacksonville mecz pomiędzy New England Patriots a Philadelphia Eagles, ogłosiła, że wykupiono cały czas antenowy, czyli 59 półminutowych "okienek".
Swoje filmy reklamowe wykupiły (tu alfabetycznie): AmeriQuest Mortgage Co., Anheuser-Busch (Budweiser), Buena Vista Pictures (film "The Pacifier"), CareerBuilder.com, Cialis (leki na potencję), Cosentino USA, Emerald of California, FedEx, Ford Motor (Volvo), Frito-Lay, Godaddy.com, General Motor (Cadillac), Honda Motors, McDonald's, MGM Studios, MBNA Corp., McIlhenny Company (Tabasco), Napster, Novartis' Ciba Vision, Olympus Imaging America, Paramount Pictures, Pepsi-Cola Co., Sony Pictures, Staples, Subway, Unilever, Universal Pictures, Warner Bors., Visa, Verizon Wireless.
Z prostego przemnożenia podanych wyżej kwot, czasów i liczby "okienek" można oszacować, że telewizja Fox zarobi na reklamach blisko 142 mln dolarów. Przy tym oczywiście nieważne, która z drużyn wygra.
oprac. Adam Czarnecki
Dołącz do dyskusji: Rekordowe reklamy na Super Bowl