Rekordowo niska sprzedaż „Wprost”. „Do Rzeczy” z największym wzrostem
W kwietniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mogły „Do Rzeczy” i „Polityka”, a na przeciwnym biegunie znalazły się „Wprost” i „Newsweek Polska”.
Liderem segmentu tygodników opinii pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w kwietniu 2016 roku wyniosła 134 370 egz. Było to o 2,24 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajęła „Polityka” (Polityka), której wynik sprzedażowy zwiększył się o 8,91 proc. do 129 298 egz., mimo wzrostu ceny z 5,90 do 6,90 zł.
Na podium uplasował się jeszcze „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w kwietniu br. zmalała względem kwietnia ub.r. o 4,18 proc. i wyniosła ona 108 679 egz. Również w przypadku tego tygodnika cena wzrosła do 6,90 zł.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 71 736 egz., po wzroście o 1,34 proc.
Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł do góry o 20,24 proc. do 58 805 egz. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.
Największy spadek odnotował natomiast „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w kwietniu br. wyniósł 24 079 egz., czyli mniej o 34,71 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu zajął miejsce siódme.
Wirtualnemedia.pl |
kwiecień |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Gość Niedzielny |
192 276 |
134 370 |
134 370 |
207 841 |
137 452 |
137 452 |
-2,24% |
Polityka |
183 980 |
129 298 |
129 298 |
178 802 |
118 738 |
118 721 |
8,91% |
Newsweek Polska |
176 705 |
108 781 |
108 679 |
174 462 |
113 494 |
113 424 |
-4,18% |
W Sieci |
147 697 |
71 736 |
71 736 |
149 983 |
70 789 |
70 789 |
1,34% |
Tygodnik Do Rzeczy |
115 483 |
67 730 |
58 805 |
121 548 |
57 833 |
48 908 |
20,24% |
Gazeta Polska |
99 720 |
37 584 |
37 321 |
104 163 |
38 942 |
38 572 |
-3,24% |
Wprost |
93 250 |
92 621 |
24 079 |
113 493 |
105 453 |
36 882 |
-34,71% |
Tygodnik Powszechny |
40 250 |
21 296 |
21 266 |
40 000 |
21 384 |
20 734 |
2,57% |
Przegląd |
51 000 |
17 465 |
17 465 |
51 000 |
17 547 |
17 547 |
-0,47% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Tygodnik Angora |
455 805 |
277 484 |
277 484 |
466 763 |
284 968 |
284 968 |
-2,63% |
W kwietniu br. w porównaniu do marca br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii pochwalić się mogła „Polityka”, której wynik zwiększył się tutaj o 7,47 proc. Z kolei największy spadek, wynoszący 8,43 proc., odnotował „Newsweek Polska”.
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
kwiecień |
marzec |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Gość Niedzielny |
192 276 |
134 370 |
134 370 |
192 299 |
135 410 |
135 410 |
-0,77% |
Polityka |
183 980 |
129 298 |
129 298 |
168 284 |
120 485 |
120 312 |
7,47% |
Newsweek Polska |
176 705 |
108 781 |
108 679 |
188 434 |
118 784 |
118 682 |
-8,43% |
W Sieci |
147 697 |
71 736 |
71 736 |
147 810 |
72 015 |
72 015 |
-0,39% |
Tygodnik Do Rzeczy |
115 483 |
67 730 |
58 805 |
114 145 |
65 179 |
56 254 |
4,53% |
Gazeta Polska |
99 720 |
37 584 |
37 321 |
99 606 |
37 676 |
37 355 |
-0,09% |
Wprost |
93 250 |
92 621 |
24 079 |
94 579 |
94 155 |
25 613 |
-5,99% |
Tygodnik Powszechny |
40 250 |
21 296 |
21 266 |
41 105 |
22 053 |
21 879 |
-2,80% |
Przegląd |
51 000 |
17 465 |
17 465 |
51 000 |
16 265 |
16 265 |
7,38% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Tygodnik Angora |
455 805 |
277 484 |
277 484 |
457 867 |
284 381 |
284 381 |
-2,43% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Rekordowo niska sprzedaż „Wprost”. „Do Rzeczy” z największym wzrostem