SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rynek gier wideo wygeneruje w tym roku 152 mld dolarów przychodów

Według najnowszego raportu firmy analitycznej Newzoo, przychody z rynku gier wideo (bez e-sportu) wyniosą w tym roku 152 mld dolarów, o 9,6 proc. więcej niż w roku ubiegłym.

Newzoo szacuje, że na całym świecicie jest już 2,5 mld graczy, którzy wydadzą na tę rozrywkę 152,1 mld dolarów. Największym rynkiem pod tym względem są Stany Zjednoczone, gdzie gracze wydadzą w tym roku na gry 36,9 mld dolarów. USA wyprzedzą Chiny, Japonię, Koreę Południową i Niemcy. Polskę sklasyfikowano na miejscu 24. z wartością rynku 586 mln dolarów.

Analitycy Newzoo zwracają uwagę, że USA zawdzięcza pozycję lidera m.in. zamrożeniu licencji na niektóre tytuły w Chinach.

Gry mobile opanowują rynek

Najwięcej globalnych przychodów generują gry mobilne (na smartfony i tablety). W tym roku wydatki w tym segmencie osiągną 68,5 mld dolarów (+10,2 proc. rdr., z czego 54,9 mld dolarów dadzą gry na smartfony. Najwolniej rozwija się segment gier na pecety - zarówno jeśli chodzi o dynamikę wzrostu (+4 proc. rdr.) jak i wartość przychodów (35,7 mld dol.).

Najszybszym tempem wzrostu mogą za to pochwalić się wydawcy gier na konsole. Tylko w USA ten segment przynosi połowę przychodów z gier (18,5 mld dolarów). Na świecie wydatki na gry konsolowe rosną w tempie 13,5 proc. rocznie, osiągając w 2019r. wartość 47,9 mld dol (32 proc. całego rynku gier wideo).

Newzoo przewiduje dalszy wzrost rynku gier wideo. Do 2022 r. przychody sięgną 196 mld dolarów. Do tego czasu prawie połowę rynku będą stanowić gry mobilne.

 

Newzoo przeprowadził badanie w lutym i marcu wśród ponad 62 tys. respondentów z 30 krajów.

Dołącz do dyskusji: Rynek gier wideo wygeneruje w tym roku 152 mld dolarów przychodów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl