Rynek reklamy telewizyjnej rósł w I-III kw. o 17,0% r/r
Rynek reklamy telewizyjnej wzrósł o 17,0 r/r w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku, oceniła grupa TVN w swoim raporcie kwartalnym przedstawionym w piątek.
"Nasz udział w rynku reklamy telewizyjnej netto wzrósł do 34,4% z 31,8% w analogicznym okresie 2007 r." - czytamy w raporcie.
TVN podał, że przychody reklamowe kanału TVN w III kw. wzrosły o 19% r/r. Wynika to przede wszystkim ze wzrostu udziału sprzedaży wg cennika stałego do 68% z 20% w analogicznym okresie 2007 r. Ceny czasu reklamowego w cenniku stałym są wyższe aniżeli ceny pakietów punktów ratingowych. Efektywna zmiana ceny wyniosła 33%.
"Przychody naszych pozostałych kanałów wzrosły o 9 mln zł, głównie na skutek wzrostu o 36% ich przychodów reklamowych oraz częściowo wskutek rozpoznania 4 mln zł z tytułu działalności telezakupowej realizowanej przez Mango Media" - czytamy dalej.
Narastająco w I-III kw. 2008 roku grupa miała 276,04 mln zł zysku wobec 107,46 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 1305,01 mln zł wobec 1033,11 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Rynek reklamy telewizyjnej rósł w I-III kw. o 17,0% r/r