Serialowe hity jesieni. Na czele znane od lat produkcje TVP (top 20 tytułów)
Wśród seriali telewizyjnych w jesiennej ramówce największą popularnością cieszyły się emitowane od lat produkcje TVP, a pierwsze miejsce należało do „M jak miłość”. Najwyżej sklasyfikowana nowość zajęła dopiero 17. miejsce - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.
W okresie od 1 września do 4 grudnia 2016 roku wśród wszystkich seriali telewizyjnych nadawanych w polskich stacjach telewizyjnych największą widownię zgromadziła nadawana w TVP2 produkcja „M jak miłość”. Jej najchętniej oglądany odcinek, pokazany 3 października, oglądało średnio 6,65 mln osób, co przełożyło się na 40,08 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Przynajmniej przez minutę audycję tę śledziło 8,07 mln osób.
Drugie miejsce należało do „Rancza” Jedynki, którego finałowy odcinek 10. serii, pokazany 27 listopada śledziło średnio 6,11 mln osób. Przełożyło się to na 34,25 proc. udziału, a zasięg tej emisji wyniósł 7,89 mln oglądających.
Na ostatnim miejscu podium uplasowała się pokazywana przez Dwójkę medyczna produkcja „Na dobre i na złe” - 21 września śledziło ją 5,03 mln widzów, a jego udział wyniósł 32,33 proc. (RCH - 6,38 mln).
Oczko niżej znalazł się „Ojciec Mateusz” TVP1. Odcinek tego serialu z 24 listopada zgromadził średnio 4,43 mln widzów (27,71 proc. udziału; zasięg na poziomie 6,32 mln osób).
Pierwszą piątkę uzupełniają „Barwy szczęścia” TVP2, będące najchętniej oglądaną telenowelą w Polsce. 3 października śledziło ją 4,05 mln widzów (24,63 proc. udziału; 5,19 mln osób zasięgu).
Na 10. miejscu w zestawieniu uplasował się serial Czwórki „Policjantki i policjanci”. Finałowy odcinek jesiennego sezonu tej produkcji, pokazany 30 listopada br., śledziło średnio 2,36 mln widzów (15,16 proc. udziału; RCH - 3,29 mln).
Najwyżej sklasyfikowana nowość w rankingu znalazła się dopiero na 17. pozycji. Jest to paradokumentalny serial Polsatu „Gliniarze”, którego odcinek z 29 listopada br. przyciągnął przed telewizory 1,83 mln widzów (15,20 proc. udziału; RCH - 3,52 mln). Co ciekawe, to powtórkowa emisja tego serialu (premierowo pierwsza seria pokazywana była w dni powszednie o godz. 17.00 w okresie od 29 sierpnia do 7 listopada, a po jej zakończeniu w tym paśmie Polsat pokazuje powtórki).
Siedem z dwudziestu tytułów, to seriale pokazane przez Jedynkę. Pięć miejsc zajęły produkcje Dwójki, cztery - Polsatu, trzy - TVN, a jedno - TV4.
Ponadto 18 z 20 seriali, to produkcie polskie, a pozostałe dwa (sklasyfikowane na ostatnich dwóch pozycjach), to formaty zagraniczne.
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 pozycja lidera także należała do „M jak miłość” (2,34 mln widzów; 34,84 proc. udziału; emisja 26 września), drugie miejsce zajęło „Ranczo” (1,85 mln osób; 24,94 proc.; 27 listopada), a trzecie - „Na dobre i na złe” (1,69 mln; 26,43 proc.; 21 listopada).
W tym ujęciu na 11. miejscu uplasowała się najwyżej sklasyfikowana nowa produkcja. Jest to jednak serial TVN „Na noże” (916 tys.; 14,01 proc.; 25 września).
Najwięcej, bo po sześć miejsc w tym rankingu zajęły seriale Dwójki i TVN. Cztery pozycje należały do tytułów Polsatu, trzy - Jedynki, a jedna do Czwórki.
W tym ujęciu wszystkie 20 tytułów, to produkcje polskie.
RCH (Reach) - zmienna określająca liczbę widzów, jaka w całym badanym okresie czasu oglądała przynajmniej przez jedną minutę dany program lub miała kontakt ze stacją telewizyjną.
Dołącz do dyskusji: Serialowe hity jesieni. Na czele znane od lat produkcje TVP (top 20 tytułów)