SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Smaker przed Kwestią Smaku na czele serwisów kulinarnych, mocno w górę Beszamel.se.pl i Mniammniam (TOP15)

Zdecydowanie najpopularniejszym serwisem kulinarnym jest niezmienne Smaker.pl, wyprzedzający Kwestiasmaku.com, Przyslijprzepis.pl i Mojegotowanie.pl. Dwa pierwsze zanotowały w skali roku duże wzrosty odwiedzalności, podobnie jak Beszamel.se.pl i Mniammniam.com. Zmalały natomiast zasięgi Durszlak.pl, Ugotuj.to i Gotujmy.pl.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

We wrześniu br. serwis Smaker.pl (Grupa Interia.pl) odwiedziło 3,65 mln realnych użytkowników, czyli 13,7 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni na stronie 23,62 mln odsłon, a każdy korzystał z niej średnio przez 5 minut i 27 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu pod względem liczby realnych użytkowników i odsłon znalazł się blog Kwestiasmaku.com (z 2,93 mln użytkowników i 17,25 mln odsłon). Przeciętny odwiedzający spędził w tej witrynie 7 minut i 32 sekundy. W zestawieniu znalazły się jeszcze dwa blogi: Zajadam.pl (z 1,25 mln użytkowników i 2,35 mln odsłon) oraz Olgasmile.com (z 1,19 mln użytkowników i 8,66 mln odsłon). Z tego drugiego każdy odwiedzający korzystał średnio aż przez 19 minut i 9 sekund - to zdecydowanie najlepszy wynik w rankingu.

Po ponad dwa miliony użytkowników miały dwie witryny należące do Burda International Polska: Przyślijprzepis.pl (2,33 mln użytkowników i 6,35 mln odsłon) i Mojegotowanie.pl (2,15 mln użytkowników i 4,64 mln odsłon). Za to Durszlak.pl i Mniammniam.com przy nieco poniżej 2 mln użytkowników miały ponad 8 mln odsłon - odpowiednio 8,42 i 8,1 mln.

Na liście są dwa działy kulinarne portali ogólnotematycznych: Beszamel.se.pl (1,67 mln użytkowników i 2,64 mln odsłon) i Kuchnia.wp.pl (1,66 mln użytkowników) i 7,47 mln odsłon).

Są również trzy witryny firm z branży spożywczej i handlowej, które promują w nich swoje produkty. Doradcasmaku.pl (należący do Prymatu) miał 1,52 mln użytkowników i 5,47 mln odsłon), Przepisy.pl (własność Unilever Polska) - 1,47 mln użytkowników i 4,76 mln odsłon, Kuchnialidla.pl (należąca do Lidl Polska) - 1,14 mln użytkowników i 3,53 mln odsłon.

TOP15 serwisów kulinarnych we wrześniu 2017 r.

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

smaker.pl

3 653 595

23 619 704

0:05:27

13,69%

kwestiasmaku.com

2 929 110

17 251 971

0:07:32

10,97%

przyslijprzepis.pl

2 330 771

6 346 354

0:02:35

8,73%

mojegotowanie.pl

2 156 942

4 636 467

0:01:52

8,08%

durszlak.pl

1 999 294

8 423 628

0:03:58

7,49%

mniammniam.com

1 922 830

8 100 733

0:02:42

7,20%

se.pl - beszamel

1 674 870

2 642 034

0:01:17

6,27%

wp.pl - kuchnia

1 661 378

7 472 254

0:05:29

6,22%

ugotuj.to

1 536 008

6 308 641

0:02:09

5,75%

doradcasmaku.pl

1 520 552

5 466 916

0:04:26

5,70%

przepisy.pl

1 474 081

4 765 171

0:02:38

5,52%

zajadam.pl

1 256 094

2 351 107

0:01:35

4,70%

gotujmy.pl

1 197 045

2 485 520

0:01:47

4,48%

olgasmile.com

1 190 593

8 663 238

0:19:09

4,46%

kuchnialidla.pl

1 145 683

3 535 220

0:02:20

4,29%

Tylko na komputerach Smaker.pl miał w minionym miesiącu 2,07 mln użytkowników, 12,14 mln odsłon oraz 5 minut i 35 sekund spędzone średnio przez odwiedzającego.

Po 1-1,4 mln użytkowników zanotowały Kwestasmaku.com, Kuchania.wp.pl, Durszlak.pl i Przyślijprzepis.pl. Z kolei na Olgasmile.com przeciętny odwiedzający spędził aż 34 minuty i 14 sekund.

TOP15 serwisów kulinarnych we wrześniu 2017 r.  na komputerach

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

smaker.pl

2 074 965

12 139 779

0:05:35

7,77%

kwestiasmaku.com

1 374 511

6 981 589

0:05:32

5,15%

wp.pl - kuchnia

1 178 780

5 716 903

0:06:14

4,42%

durszlak.pl

1 080 496

3 588 523

0:03:24

4,05%

przyslijprzepis.pl

1 079 954

2 627 002

0:02:21

4,05%

mojegotowanie.pl

969 485

1 542 607

0:01:24

3,63%

ugotuj.to

881 030

3 272 729

0:01:54

3,30%

doradcasmaku.pl

869 075

3 104 503

0:02:32

3,26%

mniammniam.com

833 133

3 230 557

0:03:30

3,12%

se.pl - beszamel

796 202

1 049 041

0:01:15

2,98%

przepisy.pl

705 384

2 140 827

0:02:42

2,64%

onet.gotowanie

629 914

3 058 615

0:05:26

2,36%

kuchnialidla.pl

584 035

2 285 172

0:04:08

2,19%

olgasmile.com

583 700

6 494 228

0:34:14

2,19%

gotujmy.pl

540 898

1 120 570

0:01:55

2,03%

Na smartfonach i tabletach Smaker.pl miał nieco mniejszą odwiedzalność (1,96 mln użytkowników i 11,48 mln odsłon) niż na komputerach, natomiast Kwestiasmaku.com - wyższą (1,76 mln użytkowników i 10,27 mln odsłon).

Kuchania.wp.pl znalazła się dopiero na 15. miejscu z 616,6 tys. użytkowników i 1,75 mln odsłon.

TOP15 serwisów kulinarnych we wrześniu 2017 r. na smartfonach i tabletach

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

smaker.pl

1 960 208

11 479 925

0:04:15

7,34%

kwestiasmaku.com

1 759 087

10 270 382

0:08:13

6,59%

przyslijprzepis.pl

1 404 387

3 719 352

0:02:30

5,26%

mojegotowanie.pl

1 311 264

3 093 859

0:02:03

4,91%

mniammniam.com

1 169 700

4 870 175

0:01:57

4,38%

durszlak.pl

1 035 302

4 835 106

0:04:06

3,88%

se.pl - beszamel

967 332

1 592 993

0:01:11

3,62%

przepisy.pl

808 797

2 624 344

0:02:27

3,03%

zajadam.pl

776 043

1 393 850

0:01:42

2,91%

ugotuj.to

772 350

3 035 913

0:02:07

2,89%

mojewypieki.com

721 519

3 057 330

0:05:14

2,70%

gotujmy.pl

717 205

1 364 950

0:01:32

2,69%

doradcasmaku.pl

701 330

2 362 412

0:06:29

2,63%

olgasmile.com

645 980

2 169 009

0:04:22

2,42%

wp.pl - kuchnia

616 648

1 755 351

0:02:50

2,31%

Smaker.pl w skali roku zyskał 5,58 pkt proc. zasięgu i 9,98 mln odsłon (to 68,8 i 73,2 proc. w górę), przy minimalnym spadku średniego czasu korzystania przez użytkownika.

Z kolei Kwestiasmaku.com osiągnęła wzrosty o 3,55 pkt proc. zasięgu i 5,06 mln odsłon (czyli o 47,8 i 41,5 proc.), Przyślijprzepis.pl - o 1,24 pkt proc. zasięgu i 1,25 mln odsłon (16,6 i 24,7 proc.), Mojegotowanie.pl - o 2,2 pkt proc. zasięgu i 1,51 mln odsłon (37,4 i 48,1 proc.). W każdym z tych serwisów wydłużył się też przeciętny czas spędzony przez odwiedzającego.

Jeszcze większe procentowe wzrosty odwiedzalności zanotowały Mniammniam.com (o 3,2 pkt proc., czyli 80 proc., i 4,89 mln odsłon, czyli 152,6 proc.) oraz Beszamel.se.pl. Ten drugi serwis we wrześniu ub.r. nie znalazł się nawet w czołowej piętnastce, czyli zanotował poniżej 920 tys. użytkowników.

Z kolei Durszlak.pl stracił z roku na rok 1,12 pkt proc. zasięgu i 2,14 mln odsłon (to 13 i 20,2 proc. w dół), Ugotuj.to - 0,61 pkt proc. zasięgu (9,6 proc. w dół), a Gotujmy.pl - 0,46 pkt proc. zasięgu i 1,25 mln odsłon (9,3 i 33,5 proc. w dół).

Dołącz do dyskusji: Smaker przed Kwestią Smaku na czele serwisów kulinarnych, mocno w górę Beszamel.se.pl i Mniammniam (TOP15)

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Anna Śmiałek
Beszamel.pl wystartował 5 sierpnia 2016 roku, więc trudno mu było znaleźć się w czołowej 15 we wrześniu 2016 roku :)
odpowiedź
User
wniosek
Jeśli Beszamel w domenie se.pl ma aż tak dobry wynik, to znaczy, że se.pl ma niecałe 3 miliony? W takim razie dlaczego Wirtualne Media nie wyciąga takich danych przy rankingu portali informacyjnych? Przecież to wpływa na zakupy reklam, za które ja place. No kurde!
odpowiedź
User
aZaliż
Jednakowoż, przy obliczeniach, odjąłbym od serwisów z grup mediowych cały ruch ze strony portalu matki. I wtedy okazałoby się, że niemal nikt tam nie zagląda.
odpowiedź