Smaker przed Kwestią Smaku na czele serwisów kulinarnych, mocno w górę Beszamel.se.pl i Mniammniam (TOP15)
Zdecydowanie najpopularniejszym serwisem kulinarnym jest niezmienne Smaker.pl, wyprzedzający Kwestiasmaku.com, Przyslijprzepis.pl i Mojegotowanie.pl. Dwa pierwsze zanotowały w skali roku duże wzrosty odwiedzalności, podobnie jak Beszamel.se.pl i Mniammniam.com. Zmalały natomiast zasięgi Durszlak.pl, Ugotuj.to i Gotujmy.pl.
We wrześniu br. serwis Smaker.pl (Grupa Interia.pl) odwiedziło 3,65 mln realnych użytkowników, czyli 13,7 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni na stronie 23,62 mln odsłon, a każdy korzystał z niej średnio przez 5 minut i 27 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu pod względem liczby realnych użytkowników i odsłon znalazł się blog Kwestiasmaku.com (z 2,93 mln użytkowników i 17,25 mln odsłon). Przeciętny odwiedzający spędził w tej witrynie 7 minut i 32 sekundy. W zestawieniu znalazły się jeszcze dwa blogi: Zajadam.pl (z 1,25 mln użytkowników i 2,35 mln odsłon) oraz Olgasmile.com (z 1,19 mln użytkowników i 8,66 mln odsłon). Z tego drugiego każdy odwiedzający korzystał średnio aż przez 19 minut i 9 sekund - to zdecydowanie najlepszy wynik w rankingu.
Po ponad dwa miliony użytkowników miały dwie witryny należące do Burda International Polska: Przyślijprzepis.pl (2,33 mln użytkowników i 6,35 mln odsłon) i Mojegotowanie.pl (2,15 mln użytkowników i 4,64 mln odsłon). Za to Durszlak.pl i Mniammniam.com przy nieco poniżej 2 mln użytkowników miały ponad 8 mln odsłon - odpowiednio 8,42 i 8,1 mln.
Na liście są dwa działy kulinarne portali ogólnotematycznych: Beszamel.se.pl (1,67 mln użytkowników i 2,64 mln odsłon) i Kuchnia.wp.pl (1,66 mln użytkowników) i 7,47 mln odsłon).
Są również trzy witryny firm z branży spożywczej i handlowej, które promują w nich swoje produkty. Doradcasmaku.pl (należący do Prymatu) miał 1,52 mln użytkowników i 5,47 mln odsłon), Przepisy.pl (własność Unilever Polska) - 1,47 mln użytkowników i 4,76 mln odsłon, Kuchnialidla.pl (należąca do Lidl Polska) - 1,14 mln użytkowników i 3,53 mln odsłon.
TOP15 serwisów kulinarnych we wrześniu 2017 r. | ||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||
domena | realni użytkownicy | odsłony | średni czas korzystania [godz:min:sek] | zasięg |
smaker.pl | 3 653 595 | 23 619 704 | 0:05:27 | 13,69% |
kwestiasmaku.com | 2 929 110 | 17 251 971 | 0:07:32 | 10,97% |
przyslijprzepis.pl | 2 330 771 | 6 346 354 | 0:02:35 | 8,73% |
mojegotowanie.pl | 2 156 942 | 4 636 467 | 0:01:52 | 8,08% |
durszlak.pl | 1 999 294 | 8 423 628 | 0:03:58 | 7,49% |
mniammniam.com | 1 922 830 | 8 100 733 | 0:02:42 | 7,20% |
se.pl - beszamel | 1 674 870 | 2 642 034 | 0:01:17 | 6,27% |
wp.pl - kuchnia | 1 661 378 | 7 472 254 | 0:05:29 | 6,22% |
ugotuj.to | 1 536 008 | 6 308 641 | 0:02:09 | 5,75% |
doradcasmaku.pl | 1 520 552 | 5 466 916 | 0:04:26 | 5,70% |
przepisy.pl | 1 474 081 | 4 765 171 | 0:02:38 | 5,52% |
zajadam.pl | 1 256 094 | 2 351 107 | 0:01:35 | 4,70% |
gotujmy.pl | 1 197 045 | 2 485 520 | 0:01:47 | 4,48% |
olgasmile.com | 1 190 593 | 8 663 238 | 0:19:09 | 4,46% |
kuchnialidla.pl | 1 145 683 | 3 535 220 | 0:02:20 | 4,29% |
Tylko na komputerach Smaker.pl miał w minionym miesiącu 2,07 mln użytkowników, 12,14 mln odsłon oraz 5 minut i 35 sekund spędzone średnio przez odwiedzającego.
Po 1-1,4 mln użytkowników zanotowały Kwestasmaku.com, Kuchania.wp.pl, Durszlak.pl i Przyślijprzepis.pl. Z kolei na Olgasmile.com przeciętny odwiedzający spędził aż 34 minuty i 14 sekund.
TOP15 serwisów kulinarnych we wrześniu 2017 r. na komputerach | ||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||
domena | realni użytkownicy | odsłony | średni czas korzystania [godz:min:sek] | zasięg |
smaker.pl | 2 074 965 | 12 139 779 | 0:05:35 | 7,77% |
kwestiasmaku.com | 1 374 511 | 6 981 589 | 0:05:32 | 5,15% |
wp.pl - kuchnia | 1 178 780 | 5 716 903 | 0:06:14 | 4,42% |
durszlak.pl | 1 080 496 | 3 588 523 | 0:03:24 | 4,05% |
przyslijprzepis.pl | 1 079 954 | 2 627 002 | 0:02:21 | 4,05% |
mojegotowanie.pl | 969 485 | 1 542 607 | 0:01:24 | 3,63% |
ugotuj.to | 881 030 | 3 272 729 | 0:01:54 | 3,30% |
doradcasmaku.pl | 869 075 | 3 104 503 | 0:02:32 | 3,26% |
mniammniam.com | 833 133 | 3 230 557 | 0:03:30 | 3,12% |
se.pl - beszamel | 796 202 | 1 049 041 | 0:01:15 | 2,98% |
przepisy.pl | 705 384 | 2 140 827 | 0:02:42 | 2,64% |
onet.gotowanie | 629 914 | 3 058 615 | 0:05:26 | 2,36% |
kuchnialidla.pl | 584 035 | 2 285 172 | 0:04:08 | 2,19% |
olgasmile.com | 583 700 | 6 494 228 | 0:34:14 | 2,19% |
gotujmy.pl | 540 898 | 1 120 570 | 0:01:55 | 2,03% |
Na smartfonach i tabletach Smaker.pl miał nieco mniejszą odwiedzalność (1,96 mln użytkowników i 11,48 mln odsłon) niż na komputerach, natomiast Kwestiasmaku.com - wyższą (1,76 mln użytkowników i 10,27 mln odsłon).
Kuchania.wp.pl znalazła się dopiero na 15. miejscu z 616,6 tys. użytkowników i 1,75 mln odsłon.
TOP15 serwisów kulinarnych we wrześniu 2017 r. na smartfonach i tabletach | ||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||
domena | realni użytkownicy | odsłony | średni czas korzystania [godz:min:sek] | zasięg |
smaker.pl | 1 960 208 | 11 479 925 | 0:04:15 | 7,34% |
kwestiasmaku.com | 1 759 087 | 10 270 382 | 0:08:13 | 6,59% |
przyslijprzepis.pl | 1 404 387 | 3 719 352 | 0:02:30 | 5,26% |
mojegotowanie.pl | 1 311 264 | 3 093 859 | 0:02:03 | 4,91% |
mniammniam.com | 1 169 700 | 4 870 175 | 0:01:57 | 4,38% |
durszlak.pl | 1 035 302 | 4 835 106 | 0:04:06 | 3,88% |
se.pl - beszamel | 967 332 | 1 592 993 | 0:01:11 | 3,62% |
przepisy.pl | 808 797 | 2 624 344 | 0:02:27 | 3,03% |
zajadam.pl | 776 043 | 1 393 850 | 0:01:42 | 2,91% |
ugotuj.to | 772 350 | 3 035 913 | 0:02:07 | 2,89% |
mojewypieki.com | 721 519 | 3 057 330 | 0:05:14 | 2,70% |
gotujmy.pl | 717 205 | 1 364 950 | 0:01:32 | 2,69% |
doradcasmaku.pl | 701 330 | 2 362 412 | 0:06:29 | 2,63% |
olgasmile.com | 645 980 | 2 169 009 | 0:04:22 | 2,42% |
wp.pl - kuchnia | 616 648 | 1 755 351 | 0:02:50 | 2,31% |
Smaker.pl w skali roku zyskał 5,58 pkt proc. zasięgu i 9,98 mln odsłon (to 68,8 i 73,2 proc. w górę), przy minimalnym spadku średniego czasu korzystania przez użytkownika.
Z kolei Kwestiasmaku.com osiągnęła wzrosty o 3,55 pkt proc. zasięgu i 5,06 mln odsłon (czyli o 47,8 i 41,5 proc.), Przyślijprzepis.pl - o 1,24 pkt proc. zasięgu i 1,25 mln odsłon (16,6 i 24,7 proc.), Mojegotowanie.pl - o 2,2 pkt proc. zasięgu i 1,51 mln odsłon (37,4 i 48,1 proc.). W każdym z tych serwisów wydłużył się też przeciętny czas spędzony przez odwiedzającego.
Jeszcze większe procentowe wzrosty odwiedzalności zanotowały Mniammniam.com (o 3,2 pkt proc., czyli 80 proc., i 4,89 mln odsłon, czyli 152,6 proc.) oraz Beszamel.se.pl. Ten drugi serwis we wrześniu ub.r. nie znalazł się nawet w czołowej piętnastce, czyli zanotował poniżej 920 tys. użytkowników.
Z kolei Durszlak.pl stracił z roku na rok 1,12 pkt proc. zasięgu i 2,14 mln odsłon (to 13 i 20,2 proc. w dół), Ugotuj.to - 0,61 pkt proc. zasięgu (9,6 proc. w dół), a Gotujmy.pl - 0,46 pkt proc. zasięgu i 1,25 mln odsłon (9,3 i 33,5 proc. w dół).
Dołącz do dyskusji: Smaker przed Kwestią Smaku na czele serwisów kulinarnych, mocno w górę Beszamel.se.pl i Mniammniam (TOP15)