Sprzedaż outdooru wzrosła w II kw. 2007 o ponad 13 proc.
Sprzedaż firm reklamy zewnętrznej wzrosła w pierwszym kwartale 2007roku o ponad 13 proc. wobec drugiego kwartału 2006 roku i wyniosła172,6 mln zł - poinformowała w raporcie Izba Gospodarcza ReklamyZewnętrznej (IGRZ).
Raport obejmuje rzeczywiste, a nie cennikowe wpływy firm reklamyzewnętrznej.
II kwartał roku | Sprzedaż łączna | Sprzedaż w stosunku do 2007 |
2003 | 98.099.118 | - 74.499.941 |
2004 | 114.423.061 | - 58.175.998 |
2005 | 129.524.752 | - 43.074.307 |
2006 | 152.403.168 | - 20.195.891 |
2007 | 172.599.059 |
W II kwartale 2007 roku najwięcej wydano na reklamę zewnętrznąnastępujących sektorów: telekomunikacja (17,65 proc.) żywność(15,23 proc.), rozrywka-kultura (13,36 proc.), sprzedaż (13,14proc.) oraz motoryzacja/transport (9,01 proc.).
Skład pierwszej piątki sektorów nie zmienia się od kilku lat, choćnastępują przetasowania na miejscach.
"Sektory +telekomunikacja+ oraz +żywność+ zajmują w drugimkwartale tradycyjnie dwa pierwsze miejsca. Wiąże się to zespecyfiką tego okresu (święta, komunie, początek okresuurlopowego). W tym czasie przeznaczamy więcej pieniędzy na produktywłaśnie spośród tych dwóch sektorów" - napisał w raporcie LechKaczoń, prezes IGRZ.
Z kolei w kategorii "produkty" w czołówce znalazły się: systemytelefonii komórkowej (14,38 proc.), sieci handlowe/ hipermarkety(11,76 proc.), samochody (6,25 proc.), środki osobistej pielęgnacjiciała (5,39 proc.) i odzież/obuwie (5,43 proc.).
"Interesującym w tym zestawieniu jest pojawienie się pierwszyraz w piątce produktów kategorii: +środki osobistej pielęgnacjiciała+. Uważam, że wiąże się to z faktem poprawiającej się z rokuna rok sytuacji finansowej Polaków, którzy coraz chętniej wydająpieniądze na tego rodzaju produkty" - dodał prezes.
W II kwartale tego roku spadły wydatki na reklamę gazetcodziennych.
"Osłabła dynamika wydatków na reklamę prasy. W minionym okresiezanotowaliśmy właściwie jedynie działania promocyjne ze stronywydawnictw Agory (dodatki do Gazety Wyborczej, Metro, Avanti,Logo). Sądzę jednak, że nie były to z góry zaplanowane promocje,lecz doraźne akcje" - poinformował Kaczoń.
"Czekające polski rynek prasowy zmiany powodują pewneprzyczajenie głównych graczy oraz oczekiwanie na rozwój wypadków.Uważam ponadto, że w wypadku reklamy mediów elektronicznych (stacjeradiowe i telewizyjne) wyraźna poprawa wydatków na ich promocjęnastąpi dopiero jesienią tego roku" - dodał.
Grupa Wydawnicza Polskapresse chce rozpocząć jesienią wydawanienowego dziennika ogólnopolskiego o nakładzie od 800 tys. do 1 mlnegzemplarzy.
Szef IGRZ po II kwartale podtrzymał prognozę na 2007 rok,zakładającą wzrost sprzedaży outdooru na poziomie 10 proc. wstosunku do 2006 roku.
"Wynik pierwszego półrocza 2007 roku zamyka się kwotą wwysokości 285.964.338,00 zł, która jest wyższa w stosunku do tegosamego okresu poprzedniego roku o ponad 10 proc. Wynik tenpotwierdza prognozy IGRZ dla bieżącego roku - planowaliśmy wzrostsprzedaży na poziomie dziesięciu proc." - podał Kaczoń.
Dane IGRZ obejmują firmy pierwszej piątki (ze wszystkimipodmiotami z grupy) czyli: AMS, Cityboard Media, Clear ChannelPoland, Stroer Out of home Media oraz News Outdoor Poland. Raportzawiera także dane firm: Business Consulting, CAM Media, DefiPoland, Gigaboard Polska oraz Mini Media/Publiprox.
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż outdooru wzrosła w II kw. 2007 o ponad 13 proc.