„Polityka” najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii. Sprzedaż „Newsweek Polska” na poziomie 59 tys. egz.
Liderem sprzedaży wydania wśród tygodników opinii w czwartym kwartale ub.r. była „Polityka”, a na podium znalazły się jeszcze „Gość Niedzielny” i „Newsweek Polska” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W czwartym kwartale 2022 roku liderem średniej sprzedaży wydania w segmencie tygodników opinii była „Polityka” (Polityka). Jej wynik wyniósł 86 268 egz. - wynika z danych Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt PBC”, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugi był „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż wydania wyniosła 74 156 egz.. Katolicki tygodnik w znacznym stopniu dystrybuowany jest podczas mszy świętych.
Sprzedaż „Newsweek Polska” na poziomie 59 tys. egz.
Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą wydania na poziomie 58 534 egz. W maju ub.r. szefem tygodnika przestał był Tomasz Lis, który tę funkcję piastował od kwietnia 2012 roku. Obowiązki redaktora naczelnego „Newsweek Polska” tymczasowo przejął Dariusz Ćwiklak, dotychczasowy wicenaczelny tygodnika. Od lipca funkcję pełni Tomasz Sekielski.
Dalej uplasowały się: „Sieci” (30 439 egz.), „Tygodnik do Rzeczy” (27 689 egz.), „Tygodnik Powszechny” (22 647 egz.), „Gazeta Polska” (18 634 egz.) oraz „Przegląd” (11 900 egz.).
Wynik tytułu z przedrukami „Tygodnik Angora” wyniósł 159 551 egz.
Średnia sprzedaż wydania wszystkich - monitorowanych przez PBC „Audyt PBC” - tygodników opinii w czwartym kwartale ub.r. wyniosła 489 818 egz. (dane wraz z „Tygodnikiem Angora”).
Koniec miesięcznych danych o sprzedaży prasy
Polskie Badania Czytelnictwa opracowały z wydawcami nowy regulamin rozpowszechniania prasy, który wszedł w życie wraz z początkiem 2022 roku. Zmienił się również sposób raportowania rozpowszechniania prasy z miesięcznego na kwartalny (dane nadal ukazują się w rozbiciu na poszczególne miesiące, ale są udostępniane co kwartał).
Sprzedaż wydania to suma sprzedaży sprzedaży wydania drukowanego i sprzedaży e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Polityka” najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii. Sprzedaż „Newsweek Polska” na poziomie 59 tys. egz.
i tak ma byc ;]