SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Stała widownia TOPtrendów

W tym roku organizowany przez Polsat festiwal TOPtrendy miał mniejszą oglądalność niż rok temu. Organizatorzy podkreślają, że są z imprezy bardzo zadowoleni.

Największa popularnością cieszył się podobnie jak co roku koncert Top, który w piątek 8 czerwca obejrzało średnio 2,57 mln osób przy udziałach w rynku telewizyjnym na poziomie 24,4 proc. – wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl

Sobotni koncert Trendy przyciągnął przed ekrany 1,95 mln osób (udziały wyniosły 16,92 proc.), a niedzielną Cyganerię Jacka Cygana i Godzinę Wilków oglądało średnio 2,1 mln osób (udziały 20,57 proc.).

Ogółem festiwal Top Trendy 2007 miał średnią widownię na poziomie 2,23 mln osób, zaś przeciętne udziały w rynku ukształtowały się na poziomie 20,76 proc. Lepiej było w grupie wiekowej 16-49 lat, gdzie udziały wyniosły 22,9 proc.



Wszyscy 4+

16 - 49
08-06-2007
Top


Start Koniec AMR AMR % SHR % SHR %
20:02 21:45 2 520 170 7,00% 22,34% 27,50%
22:03 23:52 2 619 307 7,28% 26,62% 31,99%
średnia
2 571 197 7,15% 24,40%
09-06-2007
Trendy


Start Koniec AMR AMR % SHR % SHR %
20:08 23:12 1 953 149 5,43% 16,92% 18,97%
średnia
1 953 149 5,43% 16,92% 18,97%
10-06-2007
Cyganeria i Wilki


Start Koniec AMR AMR % SHR % SHR %
21:10 23:30 2 544 430 7,07% 20,49% 19,20%
23:43 00:28 975 091 2,71% 21,11% 19,91%
średnia
2 100 139 5,84% 20,57%
średnia ogółem
2 230 125 6,20% 20,76% 22,90%

Podczas emisji festiwalu Polsat był druga stacją w rynku telewizyjnym. Najwięcej widzów miała wtedy Jedynka – 2,86 mln osób. Za Polsatem uplasowała się natomiast Dwójka (1,95 mln) i TVN (1,63 mln).


Wszyscy 4+

Stacja AMR AMR % SHR %
TVP1 2 863 098 7,96% 26,31%
Polsat 2 230 125 6,20% 20,76%
TVP2 1 946 145 5,41% 17,88%
TVN 1 634 143 4,54% 15,02%

W porównaniu z zeszłym rokiem, gdy festiwal emitowany był w połowie lipca, widownia Top Trendów spadła o około 140 tys. widzów. W 2006 roku imprezę muzyczną Polsatu (wraz z koncertem na rzecz Varius Manx) obejrzało średnio 2,37 mln osób przy udziałach w rynku na poziomie 21,31 proc.(wśród wszystkich widzów) i 24,99 proc. (w komercyjnej grupie docelowej).



Wszyscy 4+
16 - 49


AMR SHR % SHR %
14-07-2006 Top 3 116 225 27,84% 35,24%
15-07-2006 Trendy 1 843 864 17,92% 19,67%
16-07-2006 Koncert na rzecz Varius Manx 2 199 471 17,68% 19,21%
2006 średnia 2 374 237 21,31% 24,99%
2005 średnia 2 351 697 22,55% 27,25%
2004 średnia 1 424 122 13,53% 14,74%
2003 średnia 1 890 998 17,07% 19,65%

Władze Polsatu są bardzo zadowolone z tegorocznego festiwalu. – Była to niezwykle udana impreza, świadczyć o tym może reakcja publiczności, komplet zajętych miejsc w amfiteatrze, rekordowa liczba gwiazd, która wystąpiła na deskach Opery Leśnej, dziennikarzy, którzy się akredytowali przy festiwalu oraz zgłoszeń do konkursu trendy, których było aż 300 – mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Agata Młynarska, rzecznik prasowa Top Trendów.

Stację satysfakcjonują także wyniki oglądalności festiwalu pomimo drobnego spadku liczby widzów. - Piątkowy koncert Top miał około 30-procentowe udziały w grupie docelowej, to bardzo dobry wynik – podkreśla Młynarska. – Koncert Jacka Cygana był wytworny, elegancki, ale jednak adresowany dla publiczności, która musi się na tym poznać, zatem jeżeli oglądał go w niedzielę co piąty telewidz to jest to ogromny sukces – dodaje.

Na reklamach emitowanych przy transmisjach z festiwalu Polsat zarobił w sumie ponad 7,86 mln. Głównymi reklamodawcami byli: Veroni Mineral (341,9 tys. zł), Plus GSM (340,2 tys.zł) i Play (248,5 tys. zł).

Tegoroczny festiwal Top Trendy cieszył się zainteresowaniem głównie kobiet, osób w wieku od 35 do 59 lat, mieszkańców małych i średnich miast oraz widzów z wykształceniem podstawowym i średnim.



AFF ADH %
Płeć Mężczyźni 77 37,25%

Kobiety 121 62,75%
Wiek 4- 9 40 2,48%

10- 15 78 6,14%

16 - 19 65 4,09%

20 - 24 62 5,53%

25 - 29 85 7,11%

30 - 34 94 7,14%

35 - 39 144 9,47%

40 - 44 110 7,44%

45 - 49 138 11,18%

50 - 54 126 10,35%

55 - 59 174 12,13%

60+ 94 16,92%
Wlk.miasta Wieś 92 35,52%

< 50 tys. 109 26,29%

50-100 tys. 121 10,77%

100-200 tys. 101 8,14%

> 200 tys. 94 19,28%
Zawód Top management 114 9,18%

Pracownicy szczebla średniego 101 12,15%

Pracownicy fizyczni i rolnicy 107 20,52%

Emeryci 114 29,75%

Inne 82 28,40%
Wykształcenie Podstawowe 104 47,12%

Średnie 114 33,65%

Wyższe 99 10,61%

Inne 61 8,62%

Podobne informacje:

Dołącz do dyskusji: Stała widownia TOPtrendów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl