Starcom i Zenith na czele agencji mediowych w Polsce, Publicis Media przed GroupM wśród koncernów (raport RECMA)
Agencje mediowe Starcom i Zenith (Publicis Media) zostały uznane za „dominujące” w Polsce w raporcie organizacji RECMA, a EssenceMediacom, Value Media, Spark Foundry i Wavemaker otrzymały profil „wysoki”. Wśród koncernów liderem jest Publicis Media przed GroupM.
W opublikowanym właśnie przez RECMA raporcie dotyczącym polskiego rynku oceniana jest konkurencyjność agencji mediowych na podstawie 18 wskaźników w czterech kategoriach: „compitches” (konkurencyjność w przetargach, oceny z każdego z nich w ostatnich 3 latach), „momentum” (tempo wzrostu aktywności, udział w przetargach, nagrody, zmiany w top managemencie i na kierowniczych stanowiskach, itp.), „resources” (dywersyfikacja usług, odsetek aktywności non-trade itp.), „client profile” (liczba dużych klientów, stabilność relacji, stała obsługa itp.).
Na podstawie analizy tych wskaźników każdy dom mediowy zostaje sklasyfikowany pod względem profilu jako: „dominant” (dominujący), „high profile” (wysoki), „good profile” (dobry), „average profile” (średni), „emerging” (wyłaniający się). Raport ten pokazuje „ewolucję” ogólnych wyników i klasyfikacji agencji w ciągu ostatnich trzech lat.
Starcom i Zenith na czele stawki
Według najnowszego raportu „Qualitative Evaluation 2023” dominującymi agencjami mediowymi w Polsce są należące do Publicis Media Starcom (uzyskał 21 pkt) i Zenith (20 pkt).
Za domy mediowe z „wysokim profilem” uznano: EssenceMediacom (GroupM), Value Media (włączając Mediaplus, Group One), Spark Foundry (Publicis Media), Wavemaker (GroupM).
Notę „dobrą” otrzymały z kolei: Mindshare (GroupM), Carat (dentsu), Havas Media (Havas Media Group), OMD, iProspect (denstu), dentsu X (dentsu) i UM (Mediabrands).
Jako „przeciętne” sklasyfikowano pięć agencji mediowych: Initiative (Mediabrands), Arena Media (Havas Media Group), Mediahub, PHD Media Direction i Media Direction OMD.
W kategorii „vitality” najwyższe liczby punktów (12) zebrały Spark Foundry i Zenith. Tuż za nimi - z liczbą 11 pkt. - uplasował się dom mediowy Value Media.
Po 9 punktów przydzielono agencjom EssenceMediacom i Starcom. Kolejną pozycję w tym zestawieniu zajmują, z liczbą po 7 pkt. każda, agencje Havas Media i Wavemaker.
Publicis Media na czele grup mediowych
W rankingu grup mediowych prym wiedzie Publicis Media (Starcom, Zenith, Spark Foundry) z liczbą 57 pkt.
Druga w rankingu GroupM (EssenceMediacom, Wavemaker, Mindshare) ma 44 pkt., a trzecia w zestawieniu grupa dentsu (Carat, iProspect, dentsu X) zdobyła 21 pkt.
Group One Media (Value Media z Mediaplus) uzyskała 19 pkt., Havas Media Group (Havas Media, Arena Media) - 10 pkt., Mediabrands (UM, Initiative, Mediahub) - 9 pkt., a Omnicom Media Group (OMD) - 8 pkt.
Dołącz do dyskusji: Starcom i Zenith na czele agencji mediowych w Polsce, Publicis Media przed GroupM wśród koncernów (raport RECMA)