SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Taylor Nelson Sofres wprowadza technologię PPMTM

Firma Taylor Nelson Sofres (w Polsce reprezentowana przez TNS OBOP), zajmująca się dostarczaniem informacji marketingowej podpisała kontrakt z nadawcami telewizyjnymi i radiowymi skupionymi w VRT i brokerem mediów VAR na pomiar audytorium telewizji i radia w Belgii.

Projekt, wykorzystujący pionierską technologię PPM™ (Portable People Meter), stworzoną przez amerykańską firmę Arbitron, zapewni szybką, dokładną i ciągłą informacje na temat zachowań odbiorców radiowych i telewizyjnych.

Nowe podejście do pomiaru widowni pozwoli VRT na dalszą optymalizację planów programowych. Zapewni jej również unikalną możliwość analizowania związków pomiędzy radiem a telewizją. Dzięki temu, że PPM pozwala na ciągły (minuta po minucie) monitoring audytorium radiowego, projekt ten pomoże w udoskonaleniu funkcjonowania radia jako medium reklamowego.

Portable People Meter (PPM) jest unikatowym systemem do pomiaru audytorium, śledzącym zarówno słuchalność stacji radiowych, jak i oglądalność stacji telewizyjnych. PPM jest to urządzenie wielkości pagera, które respondenci noszą przy sobie w ciągu dnia. Urządzenie to rejestruje i zachowuje niesłyszalne dla ludzkiego ucha kody identyfikacyjne, które zawarte są w sygnale dźwiękowym nadawanym przez stacje radiowe i telewizyjne.

"Dla VAR jest to strategiczna decyzja" - mówi Thierry van Zeebroeck, CEO of VAR. "Chcemy utrzymać pozycję renomowanego domu sprzedaży jeśli chodzi o branżę radiową i dlatego poprzez badania musimy stale zwiększać naszą wiedzę. Inwestycja w nowatorskie badania ma dla nas ogromne znaczenie. Wierzymy w radio jako medium reklamowe i dlatego pragniemy wykorzystywać najlepsze narzędzia pomiarowe, aby pomóc reklamodawcom i firmom medialnym w udoskonaleniu strategicznego i taktycznego planowania mediów" - dodał van Zeebroeck.

System PPM był obszernie testowany przez TNS Media w Belgii wiosną 2002 roku, co umożliwiło firmom VRT, VAR i TNS Media pełne wprowadzenie tego projektu na rynek w 2003 roku.

Na rynku polskim trwają końcowe ustalenia z nadawcami w sprawie uruchomienia pierwszych testów systemu PPM.

Dołącz do dyskusji: Taylor Nelson Sofres wprowadza technologię PPMTM

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl