Telewizja Polska chce kupić ponad 100 aut elektrycznych, zaczyna współpracę z Lotosem
Prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski i p.o. prezesa Grupy Lotos Mateusz Bonca podpisali list intencyjny dotyczący współpracy firm w zakresie elektromobilności. TVP w 2018 i 2019 roku chce kupić 120 samochodów elektrycznych.
Jak podano na profilu twitterowym Ministerstwa Energii, list intencyjny podpisany przez szefów TVP i Grupy Lotos zakłada m.in. „wypracowanie modelu biznesowego, który pozwoli na zbudowanie infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych wykorzystywanych przez TVP”.
- Już w 2018 roku zamierzamy kupić 20 samochodów napędzanych prądem, w 2019 roku przygotowujemy się do zakupu 100 samochodów - zapowiedział Jacek Kurski zaraz po podpisaniu listu intencyjnego.
Jednocześnie Enea Serwis i Kolejowe Zakłady Łączności podpisały umowę o współpracy przy dystrybucji i montażu stacji ładowania pojazdów elektrycznych oraz szkoleń dla pracowników. Umowę o współpracy w zakresie elektromobilności podpisały też Enea i Poczta Polska.
W ramach współpracy wszystkie te spółki będą się wzajemnie wspierać w działaniach na rzecz zwiększenia efektywności swoich flot pojazdów poprzez wprowadzenie samochodów zasilanych paliwami alternatywnymi oraz tworzeniem dla nich infrastruktury
Porozumienia zawarto w siedzibie Ministerstwa Energii, w obecności szefa tego resortu Krzysztofa Tchórzewskiego, wiceministra energii Michała Kurtyki, wiceminister inwestycji i rozwoju Andżeliki Możdżanowskiej i wiceministra infrastruktury Marka Chodkiewicza.
Grupa Lotos, Poczta Polska, TVP, Enea Serwis i Kolejowe Zakłady Łączności będą wspólnie działać na rzecz upowszechnienia aut elektrycznych w Polscehttps://t.co/4gVult6XxE
— WiadomościTVP (@WiadomosciTVP) 20 kwietnia 2018
W styczniu br. Telewizja Polska podpisała list intencyjny dotyczący współpracy z ElectroMobility Poland, państwową firmą odpowiedzialną za zaprojektowanie i produkcję rodzimego modelu auta elektrycznego. TVP zobowiązała się do promowania tego projektu w swoich stacjach, m.in. poprzez zapraszanie przedstawicieli ElectroMobility Poland do programów publicystycznych i informacyjnych.
Ponadto publiczny nadawca, po przeprowadzeniu analiz biznesowych i uzyskaniu stosownych pozwoleń, będzie mógł w latach 2019-2022 kupić od ElectroMobility Poland w ramach pilotażu samochody elektryczne.
ElectroMobility Poland zaznaczyło, że będzie to impuls do rozwoju rynku aut elektrycznych, ponadto pozwoli producentowi zebrać informacje zwrotne na temat ewentualnych zmian w konstrukcji samochodu, jeszcze przed uruchomieniem jego produkcji seryjnej.
W ub.r. Telewizja Polska zanotowała wzrost wpływów z abonamentu radiowo-telewizyjnego o 69,9 proc. do 622,5 mln zł oraz spadek przychodów z reklam i sponsoringu o 8,4 proc. do 798,6 mln zł. W połowie ub.r. nadawca zawarł umowę o 800 mln zł pożyczki ze Skarbu Państwa, z czego 500 mln zł otrzymała w ub.r., 100 mln zł może dostać do czerwca 2018 roku, a 200 mln zł - do czerwca 2019 roku.
W marcu br. TVP wybrała firmę Nafibud do remontu dawnej hali obróbki taśmy w siedzibie nadawcy przy Placu Powstańców Warszawy. Powstanie tam nowe studio TVP Info, a sama przebudowa będzie kosztować 5,9 mln zł.
Jednocześnie nadawca poinformował, że w br. przeznaczy o 20 proc. więcej na swoje ośrodki regionalne. W Gdańsku, Gorzowie Wielkopolskim i w Kielcach zbudowane zostaną nowe siedziby TVP, a do ośrodków w Gdańsku, Katowicach, Lublinie i Poznaniu zostaną kupione wozy transmisyjne HD.
Dołącz do dyskusji: Telewizja Polska chce kupić ponad 100 aut elektrycznych, zaczyna współpracę z Lotosem
Obrzydzany i wyszydzany na wszelkie możliwe sposoby PiS wprowadza Polskę w nowe technologie jak, żadna ekipa wcześniej.