SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Mediacap za 2,8 mln zł kupuje 51 proc. udziałów sieci youtuberskiej TalentMedia

Holding marketingowo-badawczy Mediacap poprzez swoją spółkę zależną The Digitals zawarł umowę kupna za 2,78 mln zł (plus ewentualne premie) 51,11 proc. udziałów sieci partnerskiej TalentMedia skupiającej kanały youtube’owe.

Mediacap za pośrednictwem The Digitals kupił od właścicieli TalentMedia udziały stanowiące 34 proc. kapitału zakładowego firmy, płacąc za to 1,66 mln zł. Większość tej kwoty stanowi pożyczka w wysokości 1,16 mln zł (oprocentowana na 5 proc. w skali roku), którą Mediacap udzielił TalentMedia w połowie lutego br., kiedy rozpoczęto negocjacje dotyczące przejęcia.

Ponadto Mediacap za 1,12 mln zł przejął nowo utworzone udziały w podwyższonym kapitale zakładowym TalentMedia. Ogółem kupił udziały stanowiące 51,11 proc. kapitału spółki i zapewniające tyle samo głosów na jej zgromadzeniach wspólników.

Transakcja zostanie sfinalizowana do 15 lipca br. Jej kwota może wzrosnąć o maksymalnie 1,5 mln zł premii uzależnionej od wyników, które TalentMedia osiągnie w bieżącym i przyszłym roku.

Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, wszystkie osoby z kierownictwa TalentMedia dalej będą pracowały w tej firmie.

TalentMedia działa od półtora roku, jest siecią partnerską obsługującą marketingowo kanały youtube’owe. Współpracuje w tym zakresie z takimi youtuberami jak CyberMarian, JDabrowsky, SKKF, Zuzanna Borucka, Poszukiwacz, Agnieszka Grzelak, GlamPaula, Wielmożny Igor, Stefie, czy inStanT, zrzesza kanały mające łącznie ponad 12 mln youtuberów. Ponadto realizuje kampanie reklamowe na platformach społecznościowych oparte na treściach wideo. Zrealizowała dotychczas kilkaset projektów m.in. dla marek Tymbark, Lirene, Clinique, Virgin Mobile, Plush, Nerf, Disney i Kubuś.

Firma weszła też na niektóre rynki zagraniczne z Europy Środkowo-Wschodniej m.in. bułgarski (ma 45 proc. udziałów w spółce TalentMedia Balcans). Według wstępnych, nieaudytowanych danych w ub.r. zanotowała 5,1 mln zł przychodów ze sprzedaży i 0,1 mln zł zysku brutto. Obecnie szacuje, że dzięki współpracy z Mediacapem w br. zanotuje 11 mln zł przychodów ze sprzedaży i 0,5-1 mln zł zysku EBITDA, a w 2018 roku – 20 mln zł przychodów ze sprzedaży i 2,3-2,8 mln zł zysku EBITDA.

Dotychczasowymi właścicielami TalentMedia byli Ariel Adamski, Krystian Botko i Piotr Tytyk i Lidija Vukić (ta ostatnia objęła 4 proc. udziałów firmy w sierpniu ub.r.).

- Dzięki przejęciu TalentMedia szacujemy, że już w 2017 roku blisko 20 proc. naszych przychodów w segmencie marketingowym będzie pochodzić z video content marketingu – najbardziej nowoczesnego i najszybciej rosnącego fragmentu rynku. Rozszerzenie oferty produktowej o ten nowy model da nam też istotną przewagę konkurencyjną - zapowiada Jacek Olechowski, prezes zarządu Mediacapu. - Świadomie zdecydowaliśmy się na transakcje z graczem branżowym, a nie finansowym – dostęp do blisko 300 klientów pracujących ze spółkami Mediacap, liczne synergie produktowe, a także wsparcie strategiczne i back office pomogą nam skutecznie walczyć o pozycję największego gracza na rynku content marketingu w regionie CEE - dodaje Krystian Botko, prezes TalentMedia.

Według wstępnych danych Medicap w ub.r. zanotował 68,1 mln zł wpływów i 5,2 mln zł zysku netto. Do holdingu należą agencje marketingowe Scholz & Friends Warszawa (kupiona w 2010 roku), EM Lab i The Digitals (przejęta w 2013 roku) oraz firma badawcza IQS (kupiona w 2013 roku). IQS pod koniec lutego br. przejęła firmę MRevolution specjalizującą się w budowaniu i zarządzaniu społecznościami online typu insight communities.

TalentMedia to kolejna sieć partnerska przejęta przez inny podmiot. Jesienią ub.r. fundusz inwestycyjny Altus TFI kupił większościowy pakiet udziałów LifeTube’a, a TVN przejął większościowy pakiet sieci Gamellon.

Dołącz do dyskusji: Mediacap za 2,8 mln zł kupuje 51 proc. udziałów sieci youtuberskiej TalentMedia

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marek
Widac w Polsce monetyzuja się tylko własciciele sieci. Dobry to interes
0 0
odpowiedź
User
Pi
Trochę za dużo :) Zwłaszcza że to sieć czyli tam nie ma produktu a same powiązania biznesowe
0 0
odpowiedź
User
alekko
A co na to youtuberzy zrzeszeni w tej sieci?
Oni też się wzbogacili czy jako rogacizna nie mieli wiele do powiedzenia?
0 0
odpowiedź