TikTok ma w Polsce więcej użytkowników niż Twitter, Pinterest przed Snapchatem i Wykopem (TOP10)
Facebook pozostaje zdecydowanie najpopularniejszą platformą społecznościową w naszym kraju, korzysta z niego ok. 76 proc. polskich internautów. Instagram ma ok. 15 mln polskich użytkowników, a TikTok przekroczył poziom 10 mln, wyprzedza m.in. Twittera, Pinterest i Snapchata.
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w sierpniu br. wersja przeglądarkowa i aplikacje mobilne Facebooka zanotowały łącznie 25,17 mln użytkowników w Polsce, co dało 75,77 proc. zasięgu. W ramach badania właśnie zaczęto podawać łączne wyniki wersji przeglądarkowych i aplikacji poszczególnych platform, z uwzględnieniem współodwiedzalności.
W przypadku Facebooka ta współodwiedzalność jest bardzo duża. Jego odsłona przeglądarkowa w sierpniu miała 21,59 mln polskich użytkowników i 74,6 proc. zasięgu, a aplikacja mobilna - 21,09 mln odwiedzających i 86,98 proc. zasięgu.
Z Instagrama, należącego do Facebooka, w zeszłym miesiącu skorzystało 15,27 mln polskich internautów, co przełożyło się na 52,76 proc. zasięgu. Jego wersja www miała 9,46 mln użytkowników i 32,7 proc. zasięgu, a aplikacja mobilna - 10,86 mln użytkowników i 37,5 proc. zasięgu.
TikTok z 10,4 mln polskich użytkowników
Platformę TikTok w sierpniu odwiedziło w Polsce 10,37 mln internautów, zapewniając 35,84 proc. zasięgu. W jej przypadku zdecydowana większość ruchu przypada na aplikację mobilną, która zanotowała 8,06 mln użytkowników i 27,8 proc. zasięgu.
Należąca do Google’a platforma Blogspot.com, na której działa wiele blogów, miała 7,55 mln polskich odwiedzających i 26,08 proc. zasięgu, Pinterest - 7,29 mln użytkowników i 25,2 proc. zasięgu, a Snapchat - 5,37 mln użytkowników i 18,56 proc. zasięgu. Natomiast Twitter miał 8,6 mln polskich internautów i 29,73 proc. zasięgu.
Aniagotuje.pl przed Wykopem
Czołową dziesiątkę zamykają trzy polskie platformy. Blog kulinarny Aniagotuje.pl odwiedziło 4,9 mln internautów, co dało 16,94 proc. zasięgu. Wykop zanotował 4,23 mln użytkowników i 14,62 proc. zasięgu, a służące do zbiórek charytatywnych Siepomaga.pl - 2,96 mln użytkowników i 10,24 proc. zasięgu.
W rankingi nie ma takich aplikacji mobilnych jak Messenger (w sierpniu zanotował 20,36 mln polskich użytkowników i 70,3 proc. zasięgu) czy WhatsApp (12,76 mln polskich użytkowników i 44,1 proc. zasięgu), które w Mediapanelu są klasyfikowane w kategorii komunikatorów, a także YouTube’a (25,2 mln polskich użytkowników i 87,1 proc. zasięgu w sierpniu) obecnego w kategorii wideo.
W porównaniu z lipcem Facebook zanotował spadek o 195,5 tys. polskich użytkowników, czyli 0,8 proc. To jedyna platforma w zestawieniu ze spadkiem.
Instagram zyskał 692,9 tys. polskich internautów (to 4,7 proc. w górę), TikTok - 475 tys. (4,8 proc.), a Twitter - 130,6 tys. (1,5 proc.).
Aniagotuje.pl najmocniej w górę
Procentowo największy wzrost osiągnęła Aniagotuje.pl - o 568 tys. użytkowników, czyli 13,1 proc. Na Blogspot.com przybyło 655,8 tys. polskich internautów (9,5 proc. w górę), a na Pintereście - 573,3 tys. (8,5 proc.).
Snapchat zanotował wzrost o 156,3 tys. użytkowników (3 proc.), Wykop - o 111,3 tys. (2,7 proc.), a Siepomaga.pl - o 165,4 tys. (5,9 proc.).
Dołącz do dyskusji: TikTok ma w Polsce więcej użytkowników niż Twitter, Pinterest przed Snapchatem i Wykopem (TOP10)