TNS OBOP: niezdrowe opalanie
Z badania Omnimas, zrealizowanego przez TNS OBOP wynika, iż Polacy nie są zwolennikami zdrowego opalania
Z badania Omnimas, zrealizowanego przez TNS OBOP wynika, iż Polacy nie są zwolennikami zdrowego opalania. Ponad dwie trzecie badanych nie kupiło i nie zamierza kupić w tym roku żadnych kosmetyków do opalania (68%). Najczęściej taką deklarację składają mężczyźni (77%), osoby powyżej 50 roku życia, osoby z wykształceniem podstawowym lub zasadniczym zawodowym oraz mieszkańcy wsi.
Tylko co trzeci badany (28%) deklaruje zakup jakiegoś kosmetyku do opalania. Częściej takie stwierdzenia padają z ust kobiet (36%), osób młodych (15-19 lat - 54%, 20-29 lat -46%) oraz osób z wykształceniem wyższym (46%).
Najchętniej spośród tego typu produktów wybieramy kosmetyki ochronne (czyli chroniące skórę przed uszkodzeniem wskutek opalania się) - tak twierdzi 24% badanych. Natomiast co piąta osoba kupuje kosmetyki pielęgnujące skórę po lub przed opalaniem, a 4% badanych - samoopalacze.
Kupując dla siebie kosmetyki do opalania wybieramy raczej niższe faktory ochronne - w 35% przypadków są to faktory od 2 do 9. Natomiast kosmetyki z wyższym faktorem (16 i wyższe) kupujemy dla naszych pociech (32%).
Dołącz do dyskusji: TNS OBOP: niezdrowe opalanie