SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TNS OBOP "wygryzie" AGB?

TNS OBOP dostarcza dane telemetryczne dla domu mediowego OMD Poland.

TNS OBOP podpisał umowę na codzienną dostawę danych telemetrycznych z OMD Poland. Umowa weszła w życie 1 stycznia 2006 roku. Jeszcze pod koniec 2005 roku w domu mediowym zostało zainstalowane oprogramowanie z danymi.

„Podpisanie umowy z OMD Poland, należącym do największej sieci domów mediowych na świecie, jest dla nas ważnym wydarzeniem. W tym roku planujemy podpisanie kolejnych kontraktów telemetrycznych z domami mediowymi" – powiedział Jarosław Pawłowski, wiceprezes zarządu TNS OBOP.

- Będziemy równolegle kupować dane o oglądalności z dwóch źródeł. Rynek telewizyjny w Polsce rozwija się i komplikuje. Na rynku obowiązują dwie waluty, dane OBOPu używane są do wyceny wartości czasu reklamowego w TVP. Jako wiodący dom mediowy mamy obowiązek dołożyć wszelkich starań by być w stanie w najpełniejszy możliwy sposób opisać ten rynek. Tylko w ten sposób możemy w pełni reprezentować interesy naszych klientów wobec stacji telewizyjnych - mówi  dla Wirtualnemedia.pl Jakub Bierzyński, prezes OMD Poland.

OMD Poland jest pierwszym domem mediowym, który podpisał z TNS OBOP umowę na dostarczanie danych telemetrycznych w 2006 roku. W zakresie dostarczania ww. badań w 2005 roku TNS OBOP współpracował z firmą Starlink.
 
TNS OBOP od początku 1997 roku prowadzi ciągły, elektroniczny pomiar widowni telewizyjnej. W wylosowanych gospodarstwach domowych, tworzących panel telemetryczny, zamontowane są telemetry, niewielkie urządzenia elektroniczne, które podłączone do sprzętu telewizyjnego zapamiętują moment włączenia i wyłączenia telewizora, jak i nazwę odbieranej stacji.
Osoba badana, za pomocą specjalnego pilota telemetrycznego, rejestruje się informując tym samym system, że właśnie zaczęła lub zakończyła oglądanie telewizji. Zgromadzone informacje przekazywane są do centrum obliczeniowego TNS OBOP.
Centralny komputer TNS OBOP raz na dobę łączy się z miernikiem zainstalowanym w domu badanego i pobiera dane z poprzedniego dnia. Następnie dane o oglądalności są łączone z danymi z monitoringu programowego i reklamowego,  przygotowywanego przez firmę Expert Monitor. W efekcie serwis telemetryczny dostarcza, z dokładnością do jednej minuty, dane o widowni dowolnie definiowanych pasm czasowych dla ponad 200 stacji telewizyjnych. Baza danych telemetrycznych zawiera również informacje o czasie emisji i oglądalności programów TV, bloków reklamowych i indywidualnych filmów reklamowych dla kilkunastu stacji telewizyjnych.

Struktura panelu telemetrycznego TNS OBOP do 2002 roku oparta była o wyniki pochodzące z Mikrospisu GUS z1995 roku. Taka decyzja okazała się jak najbardziej uzasadniona - spis powszechny z 2002 roku wykazał, że szacowana liczba gospodarstw domowych w Polsce bliższa jest twardym danym Mikrospisu GUS z 1995 niż prognozie Lecha Bolesławskiego dotyczącej zmiany struktury gospodarstw domowych w latach 1996 – 2020. Od stycznia 2004 roku struktura panelu oparta jest o wyniki najnowszego spisu powszechnego z 2002 roku - informuje TNS OBOP.

Dołącz do dyskusji: TNS OBOP "wygryzie" AGB?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl