SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TV Republika szykuje się do emisji naziemnej. Sakiewicz nie chce dużych inwestorów

Po uzyskaniu koncesji naziemnej Telewizja Republika chce zaczął nadawanie na MUX-8 najszybciej jak to możliwe. Liczy, że jej oglądalność urośnie o połowę. W ub.r. wypracowała 3,5 mln zł zysku netto, który pozostał w spółce. - Nie nastawiamy się na to, że ten rok ma przynieść zysk. Ma przynieść rozwój stacji - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Tomasz Sakiewicz.

Tomasz Sakiewicz w spocie autopromocyjnym TV Republika Tomasz Sakiewicz w spocie autopromocyjnym TV Republika

W zeszły piątek Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji rozstrzygnęła konkursu dotyczący dwóch 10-letnich koncesji na nadawanie na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Przyznała je Telewizja Republika i należącej do Fratrii telewizji wPolsce24.

W komunikacie KRRiT zapewniła, że obie stacje będą „gwarantem zachowania różnorodnej i pluralistycznej oferty programowej na rynku mediów w Polsce”.

Tomasz Sakiewicz, prezes i redaktor naczelny TV Republika, w rozmowie z Wirtualnemedia.pl zapowiada, że stacja chce zacząć korzystać z koncesji jak najszybciej. - Naszym celem jest zacząć nadawać jak najszybciej, jak tylko będzie to prawnie i technicznie możliwe - podkreśla.

Jeśli będzie to możliwe, stacja nie zamierza czekać na początek jesiennego okresu ramówkowego. - Nie będziemy się oglądać na żadne ramówki. Uważamy, że należy dotrzeć do widzów wtedy, kiedy oni nas potrzebują. Należy pokonać wszystkie możliwe przeszkody i dotrzeć do widzów jak najszybciej - podkreśla Sakiewicz.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Cała procedura może się jednak przedłużyć, ponieważ - jak już informowaliśmy - Grupa MWE Networks, która też startowała w konkursie, zapowiada, że odwoła się od decyzji KRRiT ws. koncesji.

Milion zł z reklam dla TV Republika?

Od drugiej połowy grudnia ub.r., gdy zaczęły się duże zmiany w mediach publicznych, TV Republika osiąga oglądalność kilkadziesiąt razy wyższą niż wcześniej. Jej udział oscyluje wokół 3 proc.

Według danych Nielsen Audience Measurement w maju br. średnia widownia minutowa stacji wynosiła 148 451 widzów, a udział w rynku oglądalności - 2,98 proc. Rok wcześniej było to 5 067 widzów i 0,1 proc. udziału.

Co zmieni pod tym względem obecność na MUX-8? - Liczymy, że koncesja da nam ok. 1,5 proc. udziału w rynku oglądalności - mówi Tomasz Sakiewicz.

- Przy normalnym rynku reklam - jeżeli reklamodawcy nie są zastraszani, nie decydują względy polityczne - 1 proc. oglądalności to przynajmniej ok. miliona zł wpływów miesięcznie - zaznacza.

W styczniu br. TV Republika zaczęła odczuwać bojkot ze strony reklamodawców, po tym jak na jej antenie Jan Pietrzak mówił o „barakach dla imigrantów”, a Marek Król o „ich chipowaniu lub tatuowaniu”. Jak analizowaliśmy, w kwietniu i maju br. stacja wyemitowała ok. 70 proc. spotów mniej niż przed rokiem.

Sakiewicz podkreśla, że zapełnienie bloków reklamowych w stacji rośnie. - Około 70 proc. reklamodawców już wróciło. Ci, co nie wrócili, bardzo stracą, bo zostaną wyparci przez pozostałych - ocenia.

TV Republika bez nowych inwestorów

Kilka dni temu Tomasz Sakiewicz, a także dyrektor programowy TV Republika Michał Rachoń i szef wydawców Jarosław Olechowski, przebywali w Stanach Zjednoczonych. Rachoń tłumaczył na antenie, że menedżerowie stacji polecieli do USA, żeby rozmawiać o jej rozwoju. - Szukamy kontaktów, budowaliśmy przez lata te kontakty z amerykańskimi środowiskami konserwatywnymi i właśnie to jest powód dla którego jesteśmy tutaj - opisał.

Jarosław Olechowski zaznaczył, że ambicje TV Republika nie ograniczają się do Polski. - My jesteśmy tutaj po to, że naprawdę my chcemy zbudować największą i najlepszą telewizję informacyjną nie tylko w Polsce, ale nasze plany sięgają daleko dalej poza granice naszego kraju. I jest na to naprawdę gigantyczna szansa - zapewnił.

- W Stanach rozmawialiśmy zarówno o współpracy z dużymi konserwatywnymi stacjami telewizyjnymi, jak też przedstawicielami biznesu - mówi nam Tomasz Sakiewicz.

TV Republika mniej jest zainteresowania sprzedażą swoich akcji, a bardziej tworzeniem nowych podmiotów z amerykańskimi partnerami. - Myślimy o otwieraniu nowych podmiotów. Niechętnie patrzymy na wpuszczanie jakiegoś dużego podmiotu do Republiki - tłumaczy szef stacji.

W połowie czerwca Sakiewicz na zjeździe Klubów „Gazety Polskiej” stwierdził, że od jesieni ub.r. trwały próby przejęcia TV Republika „przez różne grupy”. - Pierwsze, co musieliśmy zrobić, to skupić wszystkie swoje akcje. Na to poszło większość środków. Cała ta nasza walka nie miałaby sensu, gdybyśmy nie kontrolowali własnego kapitału. W pierwszym kroku, zamiast kupować kamery czy zatrudniać ludzi, musieliśmy skupić własne akcje. To dokładnie zrobiliśmy - opisał. Nie ujawnił, ile wydali na walory TV Republika. - Udało się nam wykupić zdecydowaną większość akcji. W tej chwili będzie bardzo trudno przejąć Republikę od tej strony - podkreślił.

Jak opisywaliśmy w lutym, wśród inwestorów mających ponad 5 proc. akcji Telewizji Republika pojawiła się Fundacja Niezależne Media związana z mediami Tomasza Sakiewicza. - Mamy co miesiąc nową emisję. Poszczególne podmioty co chwilę dokonują nowych emisji - mówił nam Sakiewicz.

- Myślimy o kilku projektach. Zobaczymy, na co będą chętni inwestorzy. Na pewno musimy się otworzyć na potrzeby lifestylowe, bo widzowie konserwatywni nie tylko informację i publicystykę oglądają - zapowiada teraz szef TV Republika. W zeszły weekend stacja pokazała swoją pierwszą dużą transmisję sportową - z gali Strife MMA.

Rekordowy zysk został w TV Republika

Od końcówki grudnia Telewizja Republika mocno rozbudowała swoją ramówkę informacyjno-publicystyczną. Do zespołu stacji dołączyło wielu dziennikarzy związanych poprzednio z Telewizją Polską - oprócz Michała Rachonia i Jarosława Olechowskiego m.in. Danuta Holecka, Adrian Klarenbach, Miłosz Kłeczek, Monika Borkowska i Adrian Borecki.

TV Republika zamierza dalej inwestować, ale przede wszystkim w jakość techniczną swoich treści. - W technikę, w oprawę graficzną. Na pewno pojawią się jeszcze nowe postaci, ale antena nie jest z gumy, raczej będziemy myśleć o nowych projektach - mówi Tomasz Sakiewicz.

Jak ujawnia, TV Republika w ub.r. wypracowała 3,5 mln zł czystego zysku. To rekordowa rentowność w 11-letniej historii stacji. - Wszystko zostało w firmie, żeby móc zwiększać nasz potencjał - podkreśla jej szef.

Jak będzie w br.? - Nie nastawiamy się na to, że ten rok ma przynieść zysk. Ma przynieść rozwój stacji. To rok, w którym nasza stacja ma szanse rozwinąć skrzydła, więc wszystkie ręce na pokład - podkreśla Sakiewicz.

Dołącz do dyskusji: TV Republika szykuje się do emisji naziemnej. Sakiewicz nie chce dużych inwestorów

51 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Hahaha
Wolne media wg lokaja Junkera
37 23
odpowiedź
User
Takie standardy
Po przejęciu władzy przez PiS TVN Onet GW Newsweek też POwinny mieć zakaz wstępu na konferencje
76 30
odpowiedź
User
AnNi
Świetna telewizja! Polecam!
68 67
odpowiedź