SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVN nowym liderem oglądalności w prime-time, TVP1 o 27 proc. w dół

Nowym liderem oglądalności rynku telewizyjnego w prime-time w kwietniu br. został TVN. Duży spadek udziału odnotowała TVP1, która spadła z miejsca pierwszego na czwarte - raport portalu Wirtualnemedia.pl.

W okresie od 1 do 30 kwietnia 2016 roku nowym liderem rynku telewizyjnego, wśród wszystkich widzów oglądających telewizję w prime-time (czyli od godz. 19.00 do 23.00), został TVN. Średni dobowy udział tego kanału wyniósł 13,78 proc. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. zwiększył się on najbardziej spośród wszystkich anten z tzw. „wielkiej czwórki”, bowiem o 4,71 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W kwietniu 2015 roku stacja ta była druga.

Z trzeciej na drugą lokatę awansowała TVP2, której udział w analizowanym okresie wzrósł o 1,65 proc. do 12,94 proc.

Podium uzupełnia Polsat, który przed rokiem był czwarty. Jego średni dobowy wynik jednak zmniejszył się o 3,90 proc. do 12,08 proc.

Natomiast z pierwszej na czwartą lokatę spadła TVP1, której udział wyniósł 10,54 proc., po spadku o 26,86 proc. - największym w „wielkiej czwórce”.

Łączny udział czterech głównych stacji w kwietniu br. wyniósł 49,34 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 52,87 proc. Dla porównania dobowy sumaryczny udział tzw. „wielkiej czwórki” wyniósł w zeszłym miesiącu 42,18 proc. (po spadku z 44,77 proc.). Oznacza to, że w paśmie wieczornym główne kanały mają silniejszą pozycję w rynku, niż w ujęciu całodobowym. Jednak w obu ujęciach skumulowany udział tych stacji topnieje.

W grupie komercyjnej 16-49 na pozycji lidera umocnił się TVN, który jako jedyny w zestawieniu zanotował wzrost. Średni udział tej stacji zwiększył się bowiem o 8,96 proc. do 16,05 proc. Najwięcej również i tutaj straciła TVP1 - było to 33,02 proc. do zaledwie 7,10 proc.

Warto zwrócić uwagę na fakt, że TVN umocnił swoją i tak już silną pozycję wśród widzów w grupie komercyjnej i mieszkających w dużych miastach liczących powyżej 100 tys. mieszkańców (do góry o 11,72 proc. do 19,45 proc.). Wzrósł również wynik kanału wśród widzów w grupie komercyjnej z dużych miast cechujących się wysokimi dochodami (+ 3,19 proc. do 18,79 proc.).

Wśród wszystkich widzów oglądających telewizję w godzinach popołudniowych i wieczornych (od godz. 15.00 do 23.00) pozycję lidera również zajął TVN, który rok wcześniej był trzeci. Stacja ta odnotowała wzrost o 1,65 proc. do 12,91 proc. udziału.

Wiceliderem w kwietniu br. był Polsat, którego udział zmniejszył się o 5,59 proc. do 12,49 proc. - najbardziej w top 10.
Z miejsca pierwszego na ostatnią pozycję podium spadła Jedynka. Udział tego kanału również i tutaj zmalał najbardziej wśród analizowanych stacji - o 21,91 proc. do 12,08 proc. Czwarta lokata przypadła zaś Dwójce (do góry o 4,96 proc. do 10,58 proc. - największy wzrost w top 4).



Warto również zwrócić uwagę na dane od godz. 15.00 do 23.00 w podziale na dni powszednie i weekendy. Od poniedziałku do piątku liderem był tutaj TVN (13,29 proc.; spadek o 1,48 proc.), ale w soboty i niedziele pierwsze miejsce zajął Polsat (12,27 proc.; w dół o 3,99 proc.). Ponadto w tym podziale widoczne są bardzo duże różnice oglądalności TVP2 - w dni powszednie stacja ta miała 11,82 proc. udziału, a w weekendy - zaledwie 7,90 proc.

Dane całodobowe o rynku telewizyjnym w analizowanych grupach docelowych.

Dołącz do dyskusji: TVN nowym liderem oglądalności w prime-time, TVP1 o 27 proc. w dół

22 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
widz
Świetnie 👌... Brawo TVN.. Tak trzymać.
0 0
odpowiedź
User
Clarion
Prawica, po spektakularnym sukcesie TV Republika, przekonuje się, że nie tak łatwo zarządzać telewizją i przede wszystkim brakuje im kompetentnych ludzi - zarówno osobistości telewizyjnych, które przyciągają widza jak i twórców ciekawych programów.
0 0
odpowiedź
User
rrrr
wiarygodność tych badań jest taka sama jak liczenie demonstrantów przez bufetową z Warszawy. Niech bufetowa powie jak jest oglądalność. Po co robić badania
0 0
odpowiedź