TVP 2: program Beaty Pawlikowskiej przegrał z konkurencją
Prowadzony przez Beatę Pawlikowską show „Zagadkowa blondynka”, który jesienią pokazywała Dwójka, oglądało mniej widzów niż programy nadawane w tym czasie przez głównych konkurentów TVP 2.
Z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia oglądalność „Zagadkowej blondynki” wyniosła 1,78 mln osób, co dało stacji 12,60 proc. udziału w grupie wszystkich widzów i 11,12 proc. w komercyjnej 16-49.
Program w październiku br. nadawany był w piątki o 19.05 i notował wtedy udział w grupie 4+ wynoszący niewiele mniej lub niewiele ponad 11 proc. W listopadzie emisja została przeniesiona na taką samą godzinę w sobotę i wtedy udział wzrósł, bo kształtował się już powyżej ok. 13. proc.
W paśmie emisji „Zagadkowej blondynki” Dwójka przegrywała ze wszystkimi swoimi konkurentami. Liderem w tym czasie była stacja TVN, która nadawała „Fakty”, „Sport”, „Pogodę” i „Uwagę!”, co dawało jej 25,19 proc. udziału w rynku. Dalej uplasowały się: TVP 1 („Wieczorynka”, „Wiadomości”; 22,37 proc.) i Polsat („Wydarzenia”, „Synowie”; 15,29 proc.)
Wpływy z reklam nadanych przy programie wyniosły 3,3 mln zł (dane cennikowe bez rabatów).
Dane telemetryczne pokazują, iż ”Zagadkową blondynkę” oglądały najchętniej kobiety, widzowie powyżej 45. roku życia, mieszkańcy wsi oraz osoby z wykształceniem podstawowym.
Na razie nie zapadła decyzja, czy wiosną na antenie TVP 2 pojawi się kolejna edycja programu.
Oglądalność „Zagadkowej blondynki” odcinek po odcinku
Zagadkowa blondynka | |||
Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Data | AMR | SHR % | SHR % |
02-10-2009 | 1 480 816 | 11,27% | 11,82% |
09-10-2009 | 1 487 418 | 11,11% | 10,84% |
16-10-2009 | 1 552 782 | 10,93% | 9,88% |
23-10-2009 | 1 484 897 | 10,98% | 9,82% |
30-10-2009 | 1 720 606 | 11,96% | 10,76% |
07-11-2009 | 1 919 605 | 12,96% | 10,86% |
14-11-2009 | 2 092 578 | 14,39% | 11,41% |
21-11-2009 | 2 024 055 | 13,90% | 10,80% |
28-11-2009 | 1 862 571 | 13,62% | 12,16% |
05-12-2009 | 1 913 522 | 13,17% | 11,30% |
12-12-2009 | 1 950 477 | 13,57% | 11,56% |
19-12-2009 | 2 008 522 | 13,75% | 12,32% |
średnia | 1 779 347 | 12,60% | 11,12% |
Widownia show na tle konkurencji
Zagadkowa blondynka na tle konkurencji | ||
Stacja | AMR | SHR % |
TVN | 3 557 421 | 25,19% |
TVP 1 | 3 159 165 | 22,37% |
Polsat | 2 159 075 | 15,29% |
TVP 2 – Zagadkowa blondynka | 1 779 347 | 12,60% |
Profil widowni programu
Zagadkowa blondynka | ADH % | AFF | |
Płeć | Mężczyźni | 38,65% | 80 |
Kobiety | 61,35% | 118 | |
Wiek | 4-9 | 1,93% | 32 |
10-15 | 3,19% | 43 | |
16 - 19 | 3,13% | 52 | |
20 - 24 | 3,69% | 43 | |
25 - 29 | 3,84% | 44 | |
30 - 34 | 4,38% | 55 | |
35 - 39 | 4,96% | 72 | |
40 - 44 | 5,64% | 87 | |
45 - 49 | 9,02% | 122 | |
50 - 54 | 11,35% | 137 | |
55 - 59 | 13,22% | 177 | |
60+ | 35,66% | 188 | |
Wlk. miasta | Wieś | 47,38% | 121 |
< 50 tys. | 21,36% | 90 | |
50-100 tys. | 8,12% | 96 | |
100-200 tys. | 6,64% | 84 | |
> 200 tys. | 16,50% | 80 | |
Zawód | Top management | 4,50% | 57 |
Pracownicy średniego szczebla | 11,08% | 78 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 19,99% | 96 | |
Emeryci | 49,26% | 186 | |
Inni | 15,16% | 50 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 57,67% | 128 |
Średnie | 28,35% | 94 | |
Wyższe | 8,86% | 78 | |
Inne | 5,12% | 38 |
Dołącz do dyskusji: TVP 2: program Beaty Pawlikowskiej przegrał z konkurencją