SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP Info lepiej niż TVP 3 rok temu

Po 18 dniach emisji nowy kanał Telewizji Polskiej TVP Info ma większą oglądalność niż stacja TVP 3 rok temu. W grupie wszystkich widzów TVP Info wyprzedza także TVN 24, z komercyjnym konkurentem przegrywa natomiast wśród osób mających dostęp do obu stacji.

Średnia dobowa oglądalność TVP Info w okresie od 6 października (dzień startu kanału) do 23 października br. wyniosła 313 tys. widzów, co dało stacji udziały na poziomie 5,14 proc. - wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.

TVP Info Wszyscy 4+
Kabel - satelita
Data AMR SHR % AMR SHR %
06-10-2007 282 207 4,67% 119 676 3,53%
07-10-2007 313 571 4,05% 120 698 2,94%
08-10-2007 263 863 4,80% 111 829 3,80%
09-10-2007 269 048 4,89% 111 825 3,70%
10-10-2007 327 196 6,02% 131 913 4,31%
11-10-2007 295 739 5,63% 124 497 4,28%
12-10-2007 293 967 4,92% 113 188 3,49%
13-10-2007 337 418 5,32% 128 845 3,70%
14-10-2007 348 737 4,72% 146 060 3,63%
15-10-2007 250 312 4,58% 103 880 3,50%
16-10-2007 271 074 5,03% 105 860 3,58%
17-10-2007 276 032 5,12% 112 458 3,76%
18-10-2007 319 195 5,60% 129 470 4,08%
19-10-2007 301 833 5,25% 120 390 3,83%
20-10-2007 280 672 4,28% 116 659 3,15%
21-10-2007 467 707 5,64% 197 408 4,37%
22-10-2007 415 107 6,88% 186 451 5,66%
23-10-2007 327 148 5,43% 133 245 4,12%
średnia 313 379 5,14% 128 575 3,85%

Rok temu TVP 3 notowała słabsze wyniki niż obecnie TVP Info. W okresie od 7 do 24 października 2006 roku stację oglądało bowiem średnio 263 tys. osób przy udziałach w rynku na poziomie 4,5 proc. Jednak we wrześniu br. TVP 3 miała już tylko minimalnie mniejszą widownię niż TVP Info obecnie (306 tys. osób), osiągnęła natomiast wyższe udziały (5,35 proc.).

W analizowanym okresie (6 - 23.10.2007) główny konkurent TVP Info - kanał TVN 24 - przyciągał przed telewizory średnio 221 tys. widzów, co dało stacji udziały na poziomie 3,62 proc. Pomimo przegranej wśród wszystkich widzów, TVN 24 pozostaje niekwestionowanym liderem wśród odbiorców telewizji kablowej i satelitarnej, gdzie udziały kanału wyniosły 6,6 proc., a TVP Info - 3,85 proc.

Dane telemetryczne pokazują, że zarówno TVP Info, jak i TVN 24 ogląda nieco więcej mężczyzn niż kobiet. Poza tym kanał informacyjny Telewizji Polskiej wybierają najchętniej widzowie powyżej 45. roku życia, mieszkańcy wsi i największych miast z każdym rodzajem wykształcenia. Z kolei TVN 24 przyciąga przede wszystkim widzów w wieku od 30 do 34 lat oraz mających więcej niż 45 lat, zamieszkałych w miastach i posiadających wykształcenie średnie i wyższe.



TVP Info TVN 24


ADH % AFF ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 50,13% 104 53,18% 110

Kobiety 49,87% 96 46,82% 91
Wiek 4- 9 0,81% 13 0,71% 11

10- 15 0,95% 12 0,94% 12

16 - 19 1,08% 17 1,02% 16

20 - 24 2,06% 23 1,59% 18

25 - 29 2,73% 33 3,41% 41

30 - 34 5,29% 70 8,58% 113

35 - 39 3,20% 49 4,95% 76

40 - 44 4,52% 67 4,43% 65

45 - 49 9,89% 122 12,56% 155

50 - 54 10,55% 128 15,07% 183

55 - 59 13,34% 192 12,47% 179

60+ 45,56% 252 34,26% 189
Wlk.miasta Wieś 38,76% 101 12,61% 33

< 50 tys. 22,19% 92 29,83% 124

50-100 tys. 7,16% 81 13,86% 156

100-200 tys. 6,99% 87 14,60% 182

> 200 tys. 24,90% 121 29,11% 141
Zawód Top management 6,42% 80 18,33% 227

Pracownicy szczebla średniego 9,86% 82 17,55% 146

Pracownicy fizyczni i rolnicy 12,78% 67 9,19% 48

Emeryci 60,46% 232 46,49% 178

Inne 10,48% 30 8,45% 24
Wykształcenie Podstawowe 53,47% 118 29,66% 65

Średnie 33,79% 114 42,55% 144

Wyższe 10,98% 102 26,14% 243

Inne 1,76% 12 1,65% 12

Dołącz do dyskusji: TVP Info lepiej niż TVP 3 rok temu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl