TVP Info lepiej niż TVP 3 rok temu
Po 18 dniach emisji nowy kanał Telewizji Polskiej TVP Info ma większą oglądalność niż stacja TVP 3 rok temu. W grupie wszystkich widzów TVP Info wyprzedza także TVN 24, z komercyjnym konkurentem przegrywa natomiast wśród osób mających dostęp do obu stacji.
Średnia dobowa oglądalność TVP Info w okresie od 6 października (dzień startu kanału) do 23 października br. wyniosła 313 tys. widzów, co dało stacji udziały na poziomie 5,14 proc. - wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.
TVP Info | Wszyscy 4+ | Kabel - satelita | ||
Data | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
06-10-2007 | 282 207 | 4,67% | 119 676 | 3,53% |
07-10-2007 | 313 571 | 4,05% | 120 698 | 2,94% |
08-10-2007 | 263 863 | 4,80% | 111 829 | 3,80% |
09-10-2007 | 269 048 | 4,89% | 111 825 | 3,70% |
10-10-2007 | 327 196 | 6,02% | 131 913 | 4,31% |
11-10-2007 | 295 739 | 5,63% | 124 497 | 4,28% |
12-10-2007 | 293 967 | 4,92% | 113 188 | 3,49% |
13-10-2007 | 337 418 | 5,32% | 128 845 | 3,70% |
14-10-2007 | 348 737 | 4,72% | 146 060 | 3,63% |
15-10-2007 | 250 312 | 4,58% | 103 880 | 3,50% |
16-10-2007 | 271 074 | 5,03% | 105 860 | 3,58% |
17-10-2007 | 276 032 | 5,12% | 112 458 | 3,76% |
18-10-2007 | 319 195 | 5,60% | 129 470 | 4,08% |
19-10-2007 | 301 833 | 5,25% | 120 390 | 3,83% |
20-10-2007 | 280 672 | 4,28% | 116 659 | 3,15% |
21-10-2007 | 467 707 | 5,64% | 197 408 | 4,37% |
22-10-2007 | 415 107 | 6,88% | 186 451 | 5,66% |
23-10-2007 | 327 148 | 5,43% | 133 245 | 4,12% |
średnia | 313 379 | 5,14% | 128 575 | 3,85% |
Rok temu TVP 3 notowała słabsze wyniki niż obecnie TVP Info. W okresie od 7 do 24 października 2006 roku stację oglądało bowiem średnio 263 tys. osób przy udziałach w rynku na poziomie 4,5 proc. Jednak we wrześniu br. TVP 3 miała już tylko minimalnie mniejszą widownię niż TVP Info obecnie (306 tys. osób), osiągnęła natomiast wyższe udziały (5,35 proc.).
W analizowanym okresie (6 - 23.10.2007) główny konkurent TVP Info - kanał TVN 24 - przyciągał przed telewizory średnio 221 tys. widzów, co dało stacji udziały na poziomie 3,62 proc. Pomimo przegranej wśród wszystkich widzów, TVN 24 pozostaje niekwestionowanym liderem wśród odbiorców telewizji kablowej i satelitarnej, gdzie udziały kanału wyniosły 6,6 proc., a TVP Info - 3,85 proc.
Dane telemetryczne pokazują, że zarówno TVP Info, jak i TVN 24 ogląda nieco więcej mężczyzn niż kobiet. Poza tym kanał informacyjny Telewizji Polskiej wybierają najchętniej widzowie powyżej 45. roku życia, mieszkańcy wsi i największych miast z każdym rodzajem wykształcenia. Z kolei TVN 24 przyciąga przede wszystkim widzów w wieku od 30 do 34 lat oraz mających więcej niż 45 lat, zamieszkałych w miastach i posiadających wykształcenie średnie i wyższe.
|
TVP Info | TVN 24 | |||
ADH % | AFF | ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 50,13% | 104 | 53,18% | 110 |
Kobiety | 49,87% | 96 | 46,82% | 91 | |
Wiek | 4- 9 | 0,81% | 13 | 0,71% | 11 |
10- 15 | 0,95% | 12 | 0,94% | 12 | |
16 - 19 | 1,08% | 17 | 1,02% | 16 | |
20 - 24 | 2,06% | 23 | 1,59% | 18 | |
25 - 29 | 2,73% | 33 | 3,41% | 41 | |
30 - 34 | 5,29% | 70 | 8,58% | 113 | |
35 - 39 | 3,20% | 49 | 4,95% | 76 | |
40 - 44 | 4,52% | 67 | 4,43% | 65 | |
45 - 49 | 9,89% | 122 | 12,56% | 155 | |
50 - 54 | 10,55% | 128 | 15,07% | 183 | |
55 - 59 | 13,34% | 192 | 12,47% | 179 | |
60+ | 45,56% | 252 | 34,26% | 189 | |
Wlk.miasta | Wieś | 38,76% | 101 | 12,61% | 33 |
< 50 tys. | 22,19% | 92 | 29,83% | 124 | |
50-100 tys. | 7,16% | 81 | 13,86% | 156 | |
100-200 tys. | 6,99% | 87 | 14,60% | 182 | |
> 200 tys. | 24,90% | 121 | 29,11% | 141 | |
Zawód | Top management | 6,42% | 80 | 18,33% | 227 |
Pracownicy szczebla średniego | 9,86% | 82 | 17,55% | 146 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 12,78% | 67 | 9,19% | 48 | |
Emeryci | 60,46% | 232 | 46,49% | 178 | |
Inne | 10,48% | 30 | 8,45% | 24 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 53,47% | 118 | 29,66% | 65 |
Średnie | 33,79% | 114 | 42,55% | 144 | |
Wyższe | 10,98% | 102 | 26,14% | 243 | |
Inne | 1,76% | 12 | 1,65% | 12 |
Dołącz do dyskusji: TVP Info lepiej niż TVP 3 rok temu