TVP uruchomiła portal dla młodzieży SwipeTo, szefem Bartłomiej Jakubowski
W środę ruszył portal Telewizji Polskiej dla młodzieży, o nazwie SwipeTo.pl. Prace nad nim trwały dwa lata, do projektu zaproszono także firmy z branży kreatywnej - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Za branding i wygląd portalu odpowiadała Agencja 24/7, a szefem portalu jest Bartłomiej Jakubowski.
O tym, że TVP pracuje nad projektem internetowym, skierowanym do młodych ludzi, pisaliśmy już jesienią 2021 roku. Wykupiono wówczas znak towarowy - ale poza tym nadawca nie informował, nad czym pracuje i w jakim stadium pracy właśnie się znajduje. „SwipeTo” po polsku oznacza „Przesuń do”, stąd mnożyły się spekulacje, czy chodzić będzie o portal, czy też o inny projekt telewizyjny.
Szefem portalu - Bartłomiej Jakubowski
Teraz wszystko stało się jasne. Jak dowiedziały się Wirtualnemedia.pl – strona internetowa dla młodego odbiorcy ruszyła w środę po południu. Kierownikiem redakcji jest Bartłomiej Jakubowski, zaś treści tworzy specjalnie powołana do tego celu 30 osobowa redakcja oraz zaproszeni do projektu influencerzy i podcasterzy.
Co znajdzie się w treściach? SwipeTo.pl zaproponuje młodym podcasty i artykuły - zarówno felietony, jak i krótsze newsy, a także materiały wideo. - Portal zaprezentuje sprawy zajmujące pokolenie Zet, w tym informacje ze świata sportu, muzyki, gamingu i popkultury - informuje nas biuro prasowe TVP.
W manifeście redakcyjnym czytamy: „Jednym z głównych założeń portalu jest wyjście poza ciasne ramy centrów wielkich miast. Twórcy wierzą, że młodzi ludzie żyjący na prowincji przeżywają te same rozterki, problemy, radości i pasje, co ich rówieśnicy z Warszawy, Krakowa, Poznania czy Katowic. Dowodem na takie podejście jest skład redakcji – inkluzywny, różnorodny i skupiający osoby nie tylko ze stolicy, ale także spoza niej. Serwis skierowany jest do odbiorcy w wieku 17- 29 lat.
- To nie tak, że dyskryminujemy metropolie – przekonuje TVP. - Dobrze wiemy, że to właśnie tam kształtują się trendy, które wpływają na życie młodych ludzi w całej Polsce. I to właśnie im chcemy poświęcać uwagę. SwipeTo jest inkluzywne, otwarte na wszystkich.
SwipeTo ma być również odpowiedzią Telewizji Polskiej na „dynamicznie zmieniające się realia rynku medialnego”. - W dobie niekwestionowanej hegemonii internetu, dla nadawcy publicznego istotną kwestią stało się możliwie jak najszersze dotarcie do młodego użytkownika – informuje Wirtualnemedia.pl biuro rzecznika TVP.
Reklamy pod hasłem „Tu i Teraz"
Za branding i wygląd portalu odpowiada Agencja 24/7. Przy kampanii publiczny nadawca pracował między innymi z agencją Cut the Mustard oraz agencją ShootMe. Portal będzie promowany w kampanii outdoorowej i digitalowej.
Promuje go już kampania 360 pod hasłem „Tu i Teraz", która opisuje potrzebę bycia na bieżąco z newsami i tym, co się dzieje w Polsce i na świecie. SwipeTo chce być odpowiedzią na tę potrzebę. Klip promocyjny wyreżyserował znany twórca młodego pokolenia - Mac Adamczak, za produkcję odpowiada dom produkcyjny ShootMe.
W ub.r. przychody Telewizji Polskiej zwiększyły się o 7,2 proc. do 3,25 mld zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 21,7 proc. do 3,12 mld zł zysk netto skurczył się ze 198,32 do 3,89 mln zł. W planie finansowym na br. Telewizja Polska zapisała wzrost przychodów do 3,42 mld zł, zwiększyć mają się zarówno wpływy z reklam i sponsoringu, jak i rekompensaty abonamentowej. W górę pójdą też koszty energii i usług zewnętrznych, a ze sprzedaży obligacji skarbowych nadawca spodziewa się minimum 171 mln zł straty
Dołącz do dyskusji: TVP uruchomiła portal dla młodzieży SwipeTo, szefem Bartłomiej Jakubowski