SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP1 i TVN liderami w maju, TVN24 wyprzedziło TVP Info. Eurowizja 2022 i „M jak miłość” hitami

Największą widownię w maju zgromadziły finał Eurowizji 2022, „M jak miłość” oraz Polsat SuperHit Festiwal. Na pozycji lidera oglądalności wśród stacji w 4+ znalazła się TVP1, a w 16-49 - TVN. Wzrosty oglądalności zanotowały czołowe stacje newsowe - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w maju 2022 roku zajęła TVP1. Średni dobowy udział kanału względem maja 2021 roku zmniejszył się o 8,68 proc. i wyniósł 8,52 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugi był Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 10,95 proc. do 7,24 proc.

Podium uzupełnia TVP2. Udział stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 7,02 proc. (w dół o 12,25 proc.). Z kolei czwarty TVN miał 6,58 proc. udziału (- 9,37 proc.).

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 32,72 proc. w maju 2021 roku do 29,36 proc. w maju 2022 roku.

TVN24 wyprzedziło TVP Info

Z szóstego na piąte miejsce awansował kanał TVN24, którego udział wzrósł o 15,71 proc. do 5,45 proc. Stacja wyprzedziła TVP Info (5,35 proc. udziału; + 40,79 proc.). Wśród czołowych stacji informacyjnych z 11. na 10. miejsce awansował Polsat News (1,98 proc.; do góry o 6,45 proc.).

TVN na czele w 16-49

Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 8,53 proc., po spadku o 11,33 proc.

Drugą lokatę zajął Polsat. Jego wynik w maju br. zmniejszył się o 13,75 proc. do 7,78 proc.

TVP1 wyprzedziła TVP2

Podium uzupełnia TVP1 (- 2,06 proc. do 5,24 proc.), która wyprzedziła TVP2 (- 10,76 proc. do 5,14 proc.). Tuż za „wielką czwórką” uplasował się kanał TVN7 (- 16,07 proc. do 4,23 proc.).

Finał Eurowizji 2022 hitem

W zeszłym miesiącu najwięcej widzów zgromadził finał Eurowizji 2022, który odbył się w sobotę, 14 maja. Transmisję w TVP1 obejrzało średnio 3,45 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 39,42 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Wydarzenie było transmitowane także w TVP Polonia, gdzie śledziło je dodatkowo 352 tys. widzów.

Drugie miejsce zajął serial „M jak miłość”, który w Dwójce 30 maja obejrzało 3,40 mln osób. BSHR% wyniósł 28,58 proc.

Podium uzupełnia pierwsza część kabaretonu, który nadawany był 22 maja w ramach Polsat Superit Festiwal. Relację w Polsacie obejrzało 2,71 mln osób. BSHR% wyniósł 21,77 proc.

Czwarty był finałowy mecz Ligi Mistrzów, który odbył się 28 maja. Spotkanie zakończyło się zwycięstwem Realu Madryt, który pokonał Liverpool F.C. wynikiem 1 do 0. Pojedynek w TVP1 oglądało średnio 2,63 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 26,16 proc.

„Fakty” na czele dzienników

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 3 maja na antenie stacji obejrzało 2,30 mln widzów (20,77 proc. udziału). Była to siódma topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Wiadomości” TVP1, które zgromadziły 1,97 mln widzów (emisja 25 maja; 10. pozycja w ogólnym rankingu). W zestawieniu top 20 na 15 pozycji uplasował się „Teleexpress” TVP1 z 1,76 mln oglądających (30 maja).

Dołącz do dyskusji: TVP1 i TVN liderami w maju, TVN24 wyprzedziło TVP Info. Eurowizja 2022 i „M jak miłość” hitami

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mikołaj
Nieźle tempo utraty pozycji. Główne stacje tracą w standardzie 10% a w grupie komercyjnej jeszcze więcej. To chyba koniec stacji jakie zny bo za chwilę nie będzie się dało tego sfinansować z reklam
0 0
odpowiedź
User
Znuzony
Mnie juz nużą te tabelki. Gdzieś ktoś weryfikował te dane podawane przez WM? Przecież to można wypełniać dowolnie wg zalozonej tezy. Przed wyborami bedzie pewnie ze TVP ma 3% udzialu w rynku, a Polskie Radio 2% Trojka z tego 0,12% a wyprzedzil ja syngnal kontrolny. Tak z pol roku.
0 0
odpowiedź
User
Kocham Was
Ratingi publikowane przez Wirtualne Media to moje glowne zrodli wiedzy o nastrojach wsrod widzow. Uwazam je za wiarygodne i prezycyjne.
0 0
odpowiedź