SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP1, TVP2 i TVP Sport z nowymi logotypami i oprawą antenową (wideo)

W tym roku Telewizja Polska wprowadzi nową, spójną oprawę antenową stacji TVP1, TVP2 i TVP Sport, zmienią się też logotypy stacji. - Oprawa bazuje na dużym liternictwie, czytelnym przekazie. Oprawa minimalistyczna, w pozytywnym sensie - zapowiedział prezes TVP Jacek Kurski.

- Zgodnie ze światowymi trendami tworzymy nowoczesną i minimalistyczną, ale w pozytywnym sensie, oprawę głównych anten: TVP1, TVP2 i TVP Sport - na początek - zapowiedział Jacek Kurski na konferencji podsumowującej 5 lat jego prezesury w Telewizji Polskiej.

W prezentacji wideo poinformowano, że nowa oprawa jest oparta na specjalnie przygotowanym kroju pisma i motywie linii. Jacek Kurski zaznaczył, że oprawa ma odzwierciedlać przenikanie się telewizji tradycyjnej i treści telewizyjnych w internecie.

Nowe logotypy TVP1, TVP2 i TVP Sport

Kanały TVP1, TVP2 i TVP Sport zyskają też nowe logotypy. Według prezentacji znak TVP1 będzie na tle ciemniejszego odcienia koloru niebieskiego niż obecnie, a znaki TVP2 i TVP Sport nadal będą na niezmienionych tłach.

Zmodyfikowane też zostaną same znaki graficzne stacji. Litery TVP nie będą już w kwadratach i na białym tle. W logo TVP Sport cała nazwa będzie zapisana w jednej linii, a w znakach TVP1 i TVP2 cyfry będą mieć taką samą wysokość jak nazwa TVP (obecnie są nieco wyższe).

W nowej stylistyce utrzymane też będą wszystkie animacje i grafiki antenowe TVP1, TVP2 i TVP Sport.

 

Na konferencji nie podano, kiedy konkretnie nowa oprawa zostanie wprowadzona na antenach, ani z którymi firmami zewnętrznymi Telewizja Polska współpracowała przy jej przygotowywaniu.

Jacek Kurski zaznaczył, że oprawa TVP Sport zostanie zmieniona wcześniej niż w przypadku TVP Info z uwagi na zaplanowane w br. piłkarskie Euro 2020 i letnie igrzyska olimpijskie, które będą obszernie relacjonowane w TVP Sport.

Według danych Nielsen Audience Measurement w ub.r. TVP1 była liderem rynku telewizyjnego z 9,66 proc. udziału w oglądalności (po spadku o 0,2 proc. rok do roku), a TVP2 zajęła trzecie miejsce z 7,54 proc. (9,6 proc. mniej niż rok wcześniej).

Natomiast TVP Sport tak jak zdecydowana większość stacji sportowych zanotował duży spadek w związku z odwołaniem wielu imprez z powodu epidemii. Kanał był nadal liderem w segmencie sportowym z 0,653 proc. udziału w rynku oglądalności, po spadku o 47,6 proc. rok do roku.

Oprawy TVP1 i TVP2 od 2015 roku

Obecne logotypy TVP1 i TVP2 wprowadzono w 2003 roku, wraz z nową identyfikacją wizualną całej Telewizji Polskiej. Nieznacznie zmodyfikowano je w 2011 roku. Natomiast logo TVP Sport funkcjonuje w takiej samej wersji od startu kanału w 2006 roku.

W 2015 roku pojawiły się nowe oprawy antenowe dwóch głównych kanałów Telewizji Polskiej. Wiosną Dwójka wprowadziła identyfikację antenową i spot z hasłem „Zawsze pod wrażeniem”, natomiast jesienią w TVP1 zadebiutowała oprawa oparta na motywach rombów i trójkątów.

TVP z zyskiem dzięki rekompensacie abonamentowej

W 2019 r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 16,7 proc. do 2,56 mld zł oraz 89 mln zł zysku netto. Na koniec roku nadawca miał 2 790 etatowych pracowników zarabiających średnio 9 572 zł. Wynagrodzenie zarządu wyniosło 2,18 mln zł, prawie trzy razy więcej niż rok wcześniej - na nagrody dla pracowników zostanie przeznaczone 18 mln zł.

W drugiej połowie kwietnia ub.r. zgodnie z nowelizacją ustawy abonamentowej, która weszła w życie w marcu, minister finansów przekazał Telewizji Polskiej i Polskiemu Radiu obligacje skarbowe o wartości 1,95 mld zł. 5 maja zostały one zasymilowane z inną serią obligacji, tak żeby minister finansów mógł je wykupić. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała, że w ramach tegorocznej rekompensaty TVP dostała 1,71 mld zł, Polskie Radio - 119,2 mln zł, a regionalne ośrodki radiowe - 119,3 mln zł.

Głównie dzięki tej rekompensacie w pierwszej połowie ub.r. Telewizja Polska zanotowała 936,5 mln zł zysku netto. Przychody spółki wyniosły 2,27 mld zł, z czego 1,8 mld zł pochodziło z abonamentu i rekompensaty abonamentowej, natomiast wpływy z reklamy spadły rok do roku o 21 proc.

W rządowym projekcie ustawy budżetowej na 2021 roku zapisano kolejną rekompensatę w wysokości do 1,95 mld zł dla TVP i Polskiego Radia. Po przyjęciu przez Sejm, który odrzucił poprawkę Senatu proponującą, żeby kwotę rekompensaty przekazać na służbę zdrowia, w mijającym tygodniu ustawa budżetowa została podpisana przez prezydenta Andrzeja Dudę.

Dołącz do dyskusji: TVP1, TVP2 i TVP Sport z nowymi logotypami i oprawą antenową (wideo)

50 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ciekawy
Rozumiem, że czcionka w nowych logotypach zostanie ta sama, a nie taka jak widać na obrazku?
0 0
odpowiedź
User
Specjalista opraw
Nie wiem ile to kosztowało, ale identyfikacje TVP były spójne. Jeśli ktoś chciał upraszczać to trzeba było wziąć przykład z Austrii i ORF 1, a tak to ewidentnie widać, że ktoś zmienia identyfikację (na razie tylko 3 anten, a więc co z resztą?) tylko dla pieniędzy...
0 0
odpowiedź
User
Kik
Loga powinny zostać ujednolicone dla wszystkich kanałów. Nie tylko dla trzech. Co to w ogóle za polityka.
Co więcej identyfikacja w zapowiedziach ramowkowuch bardzo mi przypomina polsatowską.
0 0
odpowiedź