Przed wyborami w USA Twitter wprowadza nowa zasadę: „Przeczytaj zanim podasz dalej”
Twitter zmienił tymczasowo zasadę retweetowania, zachęcając użytkowników do uprzedniego przeczytania treści podawanego dalej wpisu bądź materiału, do którego linkuje. - Udostępnienie artykułu może zainicjować rozmowę, więc warto go przeczytać - zachęca redakcja Twittera. We wdrażaniu zasady pomagać ma nowa funkcja dostępna na mikroblogu.
Aby spowodować, że retweetowany tekst zostanie przeczytany, Twitter testuje nową podpowiedź. - Kiedy będziesz przesyłał dalej artykuł, którego nie otwierałeś, zapytamy cię, czy chcesz go najpierw otworzyć – wyjaśnia redakcja mikrobloga. Nowa funkcja ma pomóc w promowaniu świadomej dyskusji na Twitterze. Na początku października weszła w użycie w systemie Android, teraz dodano ją także na iOS.
We’re seeing promising results from this prompt, so we’re expanding the test to iOS.
— Twitter Support (@TwitterSupport) October 1, 2020
Sharing an article with a Retweet or Quote Tweet? If you haven't already read the article, we may ask if you'd like to open it first. pic.twitter.com/eFrZcoUjWC
Po naciśnięciu przycisku „Prześlij dalej” można (ale nie trzeba) dodać komentarz w polu „Cytuj”, lub pozostawić je puste i nacisnąć przycisk „Prześlij”. Nowa funkcja ma spowodować ograniczenie rozpowszechniania tweetów ze szkodliwymi treściami, a także fake newsów. Obserwatorzy podkreślają, że zmiany zostały wprowadzone na krótko przed wyborami prezydenckimi w USA.
Kilka dni temu Twitter (ale także i Facebook) mocno ograniczył widoczność linków do artykułu „New York Post”, opisującego zastrzeżenia wobec interesów, które syn kandydującego na prezydenta USA Joe Bidena robił w Chinach. Uzasadniając to tym, że wiadomości nie zostały zweryfikowane.
W drugim kwartale br. Twitter zanotował spadek przychodów rok do roku o 19 procent, zaś strata netto spółki wyniosła 127 mln dolarów. Obecnie z serwisu korzysta na świecie 186 mln tzw. monetyzowalnych użytkowników, z czego 36 mln w USA.
Dołącz do dyskusji: Przed wyborami w USA Twitter wprowadza nowa zasadę: „Przeczytaj zanim podasz dalej”