SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Twój Styl” liderem, w czołówce rośnie tylko “Focus”

Prawie wszystkie najpopularniejsze miesięczniki zanotowały w II półroczu ub.r. spadki czytelnictwa. W pierwszej dziesiątce zestawienia wzrostem pochwalić się może tylko “Focus”. Liderem pozostaje niezmiennie Twój Styl”, a w czołówce królują poradniki.

Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od lipca do grudnia 2010 roku wynika, że po luksusowy “Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wtedy 12,55 proc. czytelników, podczas gdy rok wcześniej było ich 12,94 proc. Tytuł zachowuje cały czas sporą przewagę nad pozostałymi magazynami.

Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła poradnikowa “Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 9,55 proc., która zanotowała spadek o 2,01 pkt. proc.

Na podium uplasował się jeszcze popularnonaukowy “Focus” (G+J Polska), która jest czytany przez 9,13 proc. pytanych (wzrost o 0,11 pkt. proc.). Jest on jedynym magazynem, który zanotował wzrost w pierwszej dziesiątce.

Czwarte miejsce zajmują wnętrzarskie “Cztery Kąty” (Agora) ze wskaźnikiem czytelnictwa wynoszącym 8,91 proc., czyli o 0,51 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.

W pierwszej dziesiątce zestawienia najchętniej czytanych miesięczników większość miejsc zajęły pisma poradnikowe dla pań. Obok wspomnianej “Claudii”, na piątym miejscu uplasował się “Poradnik Domowy”, czytany przez 7,97 proc. osób. Z kolei pozycje od siódmej do dziesiątej zajęły kolejno “Kobieta i Życie”, “Olivia”, “Dobre Rady” i “Świat Kobiety”. Wszystkie wymienione pisma zanotowały spadki.

Wirtualnemedia.pllipiec - grudzień
PBC20112010
TytułProcent respondentów
Twój Styl12,55%12,94%
Claudia9,55%11,56%
Focus9,13%9,02%
Cztery Kąty8,91%9,42%
Poradnik Domowy7,97%8,91%
Murator7,66%7,88%
Kobieta i Życie7,60%7,98%
Olivia7,22%7,28%
Dobre Rady6,56%7,03%
Świat Kobiety6,37%7,25%
Mój Piękny Ogród6,35%6,46%
National Geographic5,89%6,10%
Avanti5,45%5,85%
Przepisy Czytelników5,20%-
Działkowiec5,13%5,11%
Auto Moto5,03%5,21%
Glamour4,57%4,48%
Mamo To Ja4,31%4,41%
Pani3,94%4,20%
Przyślij Przepis!3,86%3,84%
Świat Wiedzy3,46%-
CKM3,41%4,35%
Cosmopolitan3,37%3,47%
CD Action3,36%3,42%
Joy3,26%3,64%
Moje Mieszkanie3,26%3,51%
PC Format2,86%3,34%
Moje Gotowanie2,84%2,96%
Dom & Wnętrze2,81%3,38%
M jak mieszkanie2,62%3,27%
Elle2,58%2,62%
Playboy2,54%2,98%
Zwierciadło2,52%2,71%
Zdrowie2,51%2,86%
Auto Motor i Sport2,40%2,74%
Naj Magazyn2,39%-
Samo Zdrowie2,39%3,29%
Uroda2,39%2,65%
Moda na Zdrowie2,26%2,63%
Twoje Dziecko2,07%2,28%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny)2,04%-
Kuchnia1,99%2,05%
Logo1,99%2,36%
Focus Historia1,98%1,71%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce1,98%2,38%
Kwietnik1,97%2,09%
Świat Motocykli1,97%1,73%
Dziecko1,94%2,13%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko1,90%2,03%
TopGear1,89%1,64%
Ładny Dom1,86%4,25%
Dobre Wnętrze1,83%2,30%
Men's Health1,83%1,53%
Auto Świat Poradnik1,80%1,94%
Charaktery1,79%1,66%
Twój Maluszek1,76%1,73%
Film1,73%-
Dziewczyna1,73%2,17%
National. Geographic. Traveler1,68%1,51%
Magazyn Futbol1,67%1,73%
Bravo Girl1,60%-
Popcorn1,58%1,89%
Wróżka1,53%1,60%
Chip1,46%1,90%
Forbes1,46%1,41%
Burda1,42%1,64%
Vita1,42%1,75%
Przepis na Ogród1,40%0,94%
M jak Mama1,38%1,19%
InStyle1,33%1,13%
Twist1,21%1,35%
Majster1,20%1,53%
Na ścieżkach życia1,13%1,22%
Reader's Digest1,10%1,34%
Zbuduj Dom1,05%1,28%
Sól i Pieprz0,93%0,89%
21. wiek0,91%0,94%
Voyage0,86%0,81%
Hot Moda & Shopping0,82%0,66%
Shape0,81%0,92%
Weranda0,76%0,70%
Podróże0,76%0,79%
Sukces0,70%0,88%
Fun Club0,63%0,55%
Sens. Nowoczesny Magazyn Psychologiczny0,52%0,46%
Architektura-Murator0,47%0,52%
Żagle0,44%0,46%
Cars Magazyn o Samochodach0,43%-
Play0,26%-


Wśród dwumiesięczników najchętniej czytany pozostaje “Komputer Świat Twój Niezbędnik”. 
W analizowanym okresie sięgało po niego 2,66 proc. pytanych, czyli o 0,89 pkt. proc. mniej niż w II półroczu 2010 roku. Na drugim miejscu zadebiutował magazyn “Mój Piękny Dom” (2,45 proc.), który rok wcześniej był miesięcznikiem. 

Wirtualnemedia.plLipiec - grudzień
PBC20112010
TytułProcent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik2,66%3,55%
Mój Piękny Dom2,45%-
Auto Świat 4x42,04%2,09%
Komputer Świat Gry1,80%2,13%
Rodzice1,31%1,83%
Komputer Świat Ekspert1,29%1,89%
Elle Decoration0,62%0,70%
Play0,57%-
Style i Charaktery0,50%0,56%
Weranda Country0,30%0,34%
Polska Wita0,20%0,23%

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lipca do grudnia 2010 roku na losowej próbie 24 269 przypadków i w okresie od lipca do grudnia 2011 roku na losowej próbie 24 207 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Dołącz do dyskusji: “Twój Styl” liderem, w czołówce rośnie tylko “Focus”

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Fiku miku
Stara, zabawna zasada - spada sprzedaż a czytelnictwo rośnie. Do tego trzeba tęgiego rozumu, żeby pojąć, jak to działa.
odpowiedź
User
Kolega
To działa prosto, nie chodzi o czytelnictwo, tylko kojarzenie tytułu.
Twój Styl nobilituje, jak się go czyta, więc kobiety go wymieniają i jest też bardzo długo na rynku,
Claudia najdłużej na rynku, to też znany tytuł, bo sprzedaż ma na końcu tabeli.
odpowiedź