„Twój Styl” najpopularniejszym miesięcznikiem. „Wysokie Obcasy Extra” na czele dwumiesięczników
W okresie od czerwca do listopada 2013 roku liderem czytelnictwa wśród miesięczników był „Twój Styl”, a drugie miejsce zajęła „Claudia”. Natomiast na czele dwumiesięczników znalazły się „Wysokie Obcasy Extra”.
Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od czerwca do listopada 2013 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 11,65 proc. czytelników, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było to 11,13 proc.
Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła się poradnikowa „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 9,20 proc. W skali roku pismo zanotowało wzrost o 0,55 pkt. proc.
W pierwszej trójce znalazły się jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora), które w analizowanym okresie czytane były przez 7,72 proc. respondentów (spadek o 0,44 pkt. proc.).
Tuż za podium uplasował się popularnonaukowy „Focus” (G+J Polska) ze wskaźnikiem czytelnictwa wynoszącym 7,08 proc., czyli o 0,42 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.
Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazły się cztery miesięczniki poradnikowe dla pań, oraz po jednym piśmie luksusowym, wnętrzarskim, popularnonaukowym, budowlanym, kulinarnym i ogrodniczym.
Miesięczniki |
czerwiec 2013 : listopad 2013 |
czerwiec 2012 : listopad 2012 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Twój Styl |
11,65% |
11,13% |
Claudia |
9,20% |
8,65% |
Cztery Kąty |
7,72% |
8,16% |
Focus |
7,08% |
7,50% |
Poradnik Domowy |
6,96% |
7,03% |
Murator |
6,78% |
7,09% |
Kobieta i Życie |
6,48% |
6,77% |
Dobre Rady |
6,40% |
5,97% |
Przyślij Przepis! |
6,26% |
5,56% |
Mój Piękny Ogród |
6,20% |
5,22% |
Świat Kobiety |
6,06% |
5,48% |
Przepisy Czytelników |
6,04% |
5,50% |
Komputer Świat |
5,54% |
5,28% |
Olivia |
5,29% |
5,31% |
National Geographic |
5,26% |
4,77% |
Avanti |
5,13% |
4,64% |
Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych |
5,12% |
4,58% |
Świat Wiedzy |
5,05% |
4,04% |
Glamour |
4,82% |
3,80% |
Działkowiec |
3,79% |
4,29% |
Świat Zdrowia |
3,59% |
2,95% |
Pani |
3,57% |
3,59% |
Skarb |
3,09% |
- |
Moje Mieszkanie |
2,96% |
2,61% |
Mamo To Ja |
2,92% |
3,87% |
CD Action |
2,89% |
2,91% |
Dom & Wnętrze |
2,76% |
2,55% |
Moje Gotowanie |
2,71% |
2,19% |
Cosmopolitan |
2,68% |
2,60% |
Auto Motor i Sport |
2,60% |
2,21% |
Focus Historia |
2,56% |
2,10% |
CKM |
2,56% |
2,98% |
Joy |
2,52% |
2,84% |
Elle |
2,45% |
2,21% |
M jak mieszkanie |
2,42% |
1,86% |
Przepis na Zdrowie |
2,40% |
1,90% |
TopGear |
2,34% |
1,71% |
Uroda |
2,25% |
2,00% |
PC Format |
2,21% |
2,48% |
Auto Świat Poradnik |
2,15% |
1,91% |
Zwierciadło |
2,02% |
2,41% |
Ładny Dom |
1,97% |
1,58% |
Moda na Zdrowie |
1,94% |
1,90% |
Świat Motocykli |
1,91% |
1,75% |
Playboy |
1,90% |
1,85% |
Dobre Wnętrze |
1,83% |
1,72% |
Zdrowie |
1,76% |
1,71% |
Kuchnia |
1,74% |
1,48% |
Men's Health |
1,70% |
1,61% |
PC World |
1,61% |
1,72% |
National. Geographic. Traveler |
1,61% |
1,46% |
Gotuj Krok po Kroku |
1,55% |
1,03% |
Przepis na Ogród |
1,50% |
1,20% |
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko |
1,50% |
1,44% |
Logo |
1,49% |
1,86% |
Dziecko |
1,46% |
1,73% |
Twoje Dziecko |
1,33% |
1,80% |
Forbes |
1,29% |
1,11% |
Burda |
1,26% |
1,16% |
InStyle |
1,18% |
1,06% |
Wróżka |
1,15% |
1,25% |
Chip |
1,11% |
1,46% |
Bravo Girl |
1,03% |
1,23% |
Twój Maluszek |
0,97% |
1,25% |
Vita |
0,96% |
0,94% |
M jak Mama |
0,90% |
1,20% |
Przyślij Przepis Wydanie Specjalne |
0,86% |
- |
Shape |
0,82% |
0,73% |
Podróże |
0,81% |
0,74% |
Hot Moda (do 08.2013: Hot Moda & Shopping) |
0,73% |
0,62% |
Harper's Bazaar |
0,72% |
- |
Voyage |
0,71% |
0,60% |
Weranda |
0,67% |
0,71% |
Architektura-Murator |
0,65% |
0,52% |
Twist |
0,60% |
0,81% |
Sukces |
0,51% |
0,70% |
Żagle |
0,43% |
0,49% |
Fun Club |
0,42% |
0,46% |
Wśród dwumiesięczników najpopularniejszym tytułem zostały „Wysokie Obcasy Extra” (Agora). W okresie od czerwca do listopada 2013 roku ich czytanie zadeklarowało 2,72 proc. pytanych. Rok wcześniej tytuł ten nie był badany przez PBC.
Dwumiesięczniki |
czerwiec 2013 : listopad 2013 |
czerwiec 2012 : listopad 2012 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Wysokie Obcasy Extra |
2,72% |
- |
Komputer Świat Twój Niezbędnik |
2,30% |
2,11% |
Auto Świat 4x4 |
1,99% |
1,66% |
Sól i Pieprz |
0,86% |
0,90% |
Elle Decoration |
0,62% |
0,48% |
Weranda Country |
0,38% |
0,35% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od czerwca 2012 roku do listopada 2012 roku na losowej próbie 24 037 przypadków i w okresie od czerwca 2013 roku do listopada 2013 roku na losowej próbie 20 480 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W czerwcu 2013 roku nie był badany miesięcznik „Skarb”, a w okresie od czerwca do września 2012 roku - dwumiesięcznik „Wysokie Obcasy Extra”.
Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” najpopularniejszym miesięcznikiem. „Wysokie Obcasy Extra” na czele dwumiesięczników