„Twój Styl” nie daje szans konkurencji. Ogromny spadek „Cosmopolitan”
W styczniu br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych umocnił się „Twój Styl”, który odnotował jedyny wzrost w zestawieniu. Z kolei najwięcej stracił „Cosmopolitan”.
Sprzedaż ogółem miesięcznika „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) w styczniu 2015 roku wyniosła 216 322 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do stycznia 2014 roku pismo to zanotowało wzrost aż o 17,76 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Druga pozycja należała do miesięcznika „Pani” (Wydawnictwo Bauer), który rok wcześniej był trzeci. Jego sprzedaż ogółem zmalała o 12,82 proc. i wyniosła 80 584 egz.
Trzecia lokata przypadła miesięcznikowi shoppingowemu „Avanti” (Agora), którego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 12,66 proc. i wyniósł 79 729 egz. W styczniu ub.r. tytuł ten był czwarty.
Na dziewiątej pozycji znalazł się nowy magazyn „Uroda Życia” (Edipresse Polska), którego sprzedaż ogółem w styczniu br. wyniosła 65 553 egz. Był to najniższy wynik od debiutu pisma - jego pierwszy, listopadowy numer miał sprzedaż ogółem na poziomie 72 569 egz., a grudniowe wydanie sprzedało się w liczbie 76 106 egz.
Z kolei najwięcej - 43,24 proc. - stracił miesięcznik „Cosmopolitan” (Marquard Media Polska), którego wynik wyniósł 69 185 egz. W zestawieniu spadł on z miejsca drugiego na szóste. Tytuł ten obecnie kosztuje 4,50 zł, a rok wcześniej - 3,99 zł.
Wirtualnemedia.pl | styczeń | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Twój Styl | 289 967 | 218 272 | 216 322 | 300 930 | 184 931 | 183 692 |
Pani | 139 985 | 80 734 | 80 584 | 144 981 | 92 695 | 92 431 |
Avanti | 150 100 | 80 088 | 79 729 | 146 000 | 91 655 | 91 289 |
Zwierciadło | 140 000 | 73 048 | 73 048 | 140 000 | 80 821 | 80 821 |
Joy | 154 000 | 70 772 | 70 772 | 160 000 | 89 360 | 89 360 |
Cosmopolitan | 160 000 | 69 185 | 69 185 | 160 000 | 121 884 | 121 884 |
Wysokie Obcasy Extra | 130 000 | 72 599 | 67 932 | - | - | - |
Glamour | 100 000 | 65 632 | 65 632 | 157 960 | 69 893 | 69 893 |
Uroda Życia | 186 350 | 65 553 | 65 553 | - | - | - |
Elle | 105 000 | 55 062 | 53 062 | 109 989 | 57 841 | 55 841 |
Hot Moda | 120 000 | 52 444 | 52 404 | 130 000 | 61 327 | 61 327 |
Harpers Bazaar | 70 000 | 34 856 | 34 706 | 80 000 | 36 526 | 36 526 |
Shape | 38 000 | 17 306 | 17 306 | 38 000 | 19 813 | 19 813 |
W styczniu 2015 roku w porównaniu do grudnia 2014 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 63,55 proc.) pochwalić się mógł „Harper’s Bazaar” (Marquard Media Polska). Z kolei najwięcej w tym ujęciu stracił magazyn „Shape” (również Marquard Media Polska) - było to 41,82 proc.
Wirtualnemedia.pl | miesiąc | |||||
ZKDP | styczeń 2015 | grudzień 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Twój Styl | 289 967 | 218 272 | 216 322 | 289 940 | 215 596 | 214 370 |
Pani | 139 985 | 80 734 | 80 584 | 139 979 | 64 366 | 64 216 |
Avanti | 150 100 | 80 088 | 79 729 | 165 000 | 74 169 | 73 872 |
Zwierciadło | 140 000 | 73 048 | 73 048 | 135 000 | 64 407 | 64 407 |
Joy | 154 000 | 70 772 | 70 772 | 155 000 | 57 587 | 57 587 |
Cosmopolitan | 160 000 | 69 185 | 69 185 | 160 000 | 73 947 | 73 947 |
Wysokie Obcasy Extra | 130 000 | 72 599 | 67 932 | 130 000 | 68 051 | 63 301 |
Glamour | 100 000 | 65 632 | 65 632 | 160 000 | 67 883 | 65 583 |
Uroda Życia | 186 350 | 65 553 | 65 553 | 230 125 | 76 106 | 76 106 |
Elle | 105 000 | 55 062 | 53 062 | 100 000 | 54 139 | 52 139 |
Hot Moda | 120 000 | 52 444 | 52 404 | 120 000 | 47 619 | 47 619 |
Harpers Bazaar | 70 000 | 34 856 | 34 706 | 58 500 | 21 221 | 21 221 |
Shape | 38 000 | 17 306 | 17 306 | 65 000 | 29 746 | 29 746 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” nie daje szans konkurencji. Ogromny spadek „Cosmopolitan”
No ale Polactwo musi sie podjarac, ze komus sie dzieje gorzej, to im poprawia humor.
Nie, nie pracuje w zadnym z tych pism ani nikt z mej rodziny.