„Twoja twarz brzmi znajomo” straciła widzów, ale pozostała liderem. 29 mln zł z reklam
Czwartą edycję programu „Twoja twarz brzmi znajomo” oglądało średnio 2,25 mln osób. To o 260 tys. widzów mniej niż śledziło drugą serię rok temu, ale Polsat utrzymał pozycję zdecydowanego lidera rynku telewizyjnego. Wpływy z reklam wyniosły 28,74 mln zł.
„Twoja twarz brzmi znajomo 4” nadawana była w Polsacie w soboty około godz. 22.05, w okresie od 5 września do 7 listopada br. Jej średnia oglądalność wyniosła 2,25 mln widzów, co przełożyło się na 21,30 proc. udziału w grupie 4+ i 18,13 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Najwięcej widzów zgromadził odcinek show nadany 24 października br. Zobaczyło go 2,49 mln osób.
Wirtualnemedia.pl | Wszyscy 4+ | ||
Data | Godz. | AMR | SHR% |
24-10-2015 | 22:07:37 | 2 485 141 | 21,24% |
17-10-2015 | 22:05:38 | 2 437 700 | 22,32% |
10-10-2015 | 22:05:02 | 2 348 162 | 22,30% |
Dla porównania, druga edycja programu, nadawana jesienią 2014 roku, przyciągała przed telewizory o 260 tys. widzów więcej. Oglądało ją średnio 2,51 mln osób, co przekładało się na odpowiednio 23,33 proc. i 21,39 proc. udziału (więcej na ten temat).
W paśmie nadawania programu „Twoja twarz brzmi znajomo” Polsat był zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Druga pozycja należała do stacji TVN, emitującej wówczas filmy fabularne, co dało jej 10,49 proc. udziału. Trzecie miejsce zajęła TVP1 (filmy i „Weekendowy magazyn filmowy”; 9,66 proc.), a czwarta była TVP2 (gł. końcówka „The Voice of Poland” i filmy; 5,71 proc.). Taka sama kolejność stacji była wśród widzów w grupie komercyjnej.
Wirtualnemedia.pl | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
Polsat - Twoja twarz brzmi znajomo 4 | 2 250 862 | 21,30% | 18,13% |
TVN | 1 108 832 | 10,49% | 13,87% |
TVP1 | 1 020 988 | 9,66% | 10,42% |
TVP2 | 602 968 | 5,71% | 6,20% |
Cennikowe wpływy reklamowe z 10 odcinków show wyniosły 28,74 mln zł. Dla porównania, dziewięć premierowych odcinków formatu pokazywanych jesienią ub.r., z reklam przynisoło 26,58 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Czwartą edycję programu wygrał Bartek Kasprzykowski. Nagrodę - 100 tys. zł - zdecydował się przeznaczyć dla Fundacji „Szkoła Otwartych Serc” z Malborka.
Na razie Telewizja Polsat nie informuje, czy będzie kolejna edycja show, ale bardzo prawdopodobne jest, że wróci on na antenę wiosną przyszłego roku.
„Twoja twarz brzmi znajomo” to program oparty na hiszpańskim formacie „Your face sounds familiar” należącym do Endemola Shine, który jest producentem wykonawczym programu. Edycje widowiska zrealizowano dotąd w ponad 30 krajach, m.in. w Chinach, Rumunii, Włoszech, Portugalii, Wielkiej Brytanii czy Grecji.
Dołącz do dyskusji: „Twoja twarz brzmi znajomo” straciła widzów, ale pozostała liderem. 29 mln zł z reklam
Co z tego, że metamorfozy uczestników robią wrażenie, jak jury psuje cały efekt?
W programie, w którym cała władza należy do jurorów, sędziowie powinni być bardziej fachowi. O ładnym obrazku nie wspomnę, a pan Królikowski nie łapie się ani na fachowca, ani na ładny obrazek.