Tylko „Auto-Moto” ze wzrostem sprzedaży. „Top Gear” wypadł z podium (dane tygodników i miesięczników motoryzacyjnych)
W lutym br. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycji lidera umocnił się magazyn „Auto-Moto”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w lutym 2016 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2015 roku zmniejszyła się o 1,10 proc. i wyniosła 105 361 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 4,77 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 68 989 egz.
Wśród miesięczników na pierwszym miejscu umocnił się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w lutym br. wyniósł 54 759 egz., po wzroście o 9,56 proc. - jedynym w zestawieniu.
Drugi był „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 40 767 egz., po spadku o 9,51 proc.
Podium uzupełnia „Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska), który przed rokiem był czwarty. Tytuł ten zanotował jednak stratę sprzedaży w skali roku o 11,34 proc., co w efekcie dało mu wynik na poziomie 23 113 egz.
Na czwarte miejsce spadł zaś „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Miesięcznik ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 28,52 proc. do 22 742 egz.
Wirtualnemedia.pl |
luty |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Motor |
202 952 |
105 361 |
105 361 |
194 904 |
106 535 |
106 535 |
-1,10% |
Auto Świat |
111 876 |
69 072 |
68 989 |
117 531 |
73 529 |
72 445 |
-4,77% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
87 000 |
54 759 |
54 759 |
90 000 |
49 980 |
49 980 |
9,56% |
Auto Świat Poradnik |
67 994 |
40 811 |
40 767 |
67 989 |
45 082 |
45 051 |
-9,51% |
Auto Motor i Sport |
49 040 |
23 113 |
23 113 |
52 040 |
26 068 |
26 068 |
-11,34% |
Top Gear |
48 000 |
22 912 |
22 742 |
63 997 |
31 985 |
31 818 |
-28,52% |
Świat Motocykli |
28 150 |
13 395 |
13 395 |
27 000 |
15 574 |
15 574 |
-13,99% |
Automobilista |
18 000 |
6 781 |
6 761 |
19 400 |
7 614 |
7 459 |
-9,36% |
Classic Auto |
14 000 |
6 255 |
6 255 |
14 400 |
6 304 |
6 304 |
-0,78% |
W lutym br. w porównaniu do stycznia br. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zwiększyła się o 2,58 proc., a wynik „Auto Świata” poszedł do góry o 2,37 proc.
Wśród miesięczników największym wzrostem pochwalić się mógł magazyn „Auto-Moto” - było to 24,74 proc.
Również i w tym ujęciu największy spadek, wynoszący 39,46 proc., zanotował miesięcznik „Top Gear”.
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
luty |
styczeń |
|||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Motor |
202 952 |
105 361 |
105 361 |
204 427 |
102 708 |
102 708 |
2,58% |
Auto Świat |
111 876 |
69 072 |
68 989 |
111 980 |
67 473 |
67 390 |
2,37% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
87 000 |
54 759 |
54 759 |
86 000 |
43 897 |
43 897 |
24,74% |
Auto Świat Poradnik |
67 994 |
40 811 |
40 767 |
64 982 |
35 154 |
35 110 |
16,11% |
Auto Motor i Sport |
49 040 |
23 113 |
23 113 |
49 700 |
24 748 |
24 748 |
-6,61% |
Top Gear |
48 000 |
22 912 |
22 742 |
81 995 |
37 705 |
37 563 |
-39,46% |
Świat Motocykli |
28 150 |
13 395 |
13 395 |
26 850 |
12 600 |
12 600 |
6,31% |
Automobilista |
18 000 |
6 781 |
6 761 |
18 200 |
7 678 |
7 638 |
-11,48% |
Classic Auto |
14 000 |
6 255 |
6 255 |
14 000 |
6 747 |
6 747 |
-7,29% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Tylko „Auto-Moto” ze wzrostem sprzedaży. „Top Gear” wypadł z podium (dane tygodników i miesięczników motoryzacyjnych)