SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Tylko „Auto-Moto” ze wzrostem sprzedaży. „Top Gear” wypadł z podium (dane tygodników i miesięczników motoryzacyjnych)

W lutym br. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycji lidera umocnił się magazyn „Auto-Moto”.

Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w lutym 2016 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2015 roku zmniejszyła się o 1,10 proc. i wyniosła 105 361 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 4,77 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 68 989 egz.

Wśród miesięczników na pierwszym miejscu umocnił się  magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w lutym br. wyniósł 54 759 egz., po wzroście o 9,56 proc. - jedynym w zestawieniu.

Drugi był „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 40 767 egz., po spadku o 9,51 proc.

Podium uzupełnia „Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska), który przed rokiem był czwarty. Tytuł ten zanotował jednak stratę sprzedaży w skali roku o 11,34 proc., co w efekcie dało mu wynik na poziomie 23 113 egz.

Na czwarte miejsce spadł zaś „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Miesięcznik ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 28,52 proc. do 22 742 egz.

Wirtualnemedia.pl

luty

Dynamika

ZKDP

2016

2015

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Motor

202 952

105 361

105 361

194 904

106 535

106 535

-1,10%

Auto Świat

111 876

69 072

68 989

117 531

73 529

72 445

-4,77%

Wirtualnemedia.pl

Miesięczniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

87 000

54 759

54 759

90 000

49 980

49 980

9,56%

Auto Świat Poradnik

67 994

40 811

40 767

67 989

45 082

45 051

-9,51%

Auto Motor i Sport

49 040

23 113

23 113

52 040

26 068

26 068

-11,34%

Top Gear

48 000

22 912

22 742

63 997

31 985

31 818

-28,52%

Świat Motocykli

28 150

13 395

13 395

27 000

15 574

15 574

-13,99%

Automobilista

18 000

6 781

6 761

19 400

7 614

7 459

-9,36%

Classic Auto

14 000

6 255

6 255

14 400

6 304

6 304

-0,78%

W lutym br. w porównaniu do stycznia br. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zwiększyła się o 2,58 proc., a wynik „Auto Świata” poszedł do góry o 2,37 proc.

Wśród miesięczników największym wzrostem pochwalić się mógł magazyn „Auto-Moto” - było to 24,74 proc.

Również i w tym ujęciu największy spadek, wynoszący 39,46 proc., zanotował miesięcznik „Top Gear”.

Wirtualnemedia.pl

2016

Dynamika

ZKDP

luty

styczeń

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Motor

202 952

105 361

105 361

204 427

102 708

102 708

2,58%

Auto Świat

111 876

69 072

68 989

111 980

67 473

67 390

2,37%

Wirtualnemedia.pl

Miesięczniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

87 000

54 759

54 759

86 000

43 897

43 897

24,74%

Auto Świat Poradnik

67 994

40 811

40 767

64 982

35 154

35 110

16,11%

Auto Motor i Sport

49 040

23 113

23 113

49 700

24 748

24 748

-6,61%

Top Gear

48 000

22 912

22 742

81 995

37 705

37 563

-39,46%

Świat Motocykli

28 150

13 395

13 395

26 850

12 600

12 600

6,31%

Automobilista

18 000

6 781

6 761

18 200

7 678

7 638

-11,48%

Classic Auto

14 000

6 255

6 255

14 000

6 747

6 747

-7,29%

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: Tylko „Auto-Moto” ze wzrostem sprzedaży. „Top Gear” wypadł z podium (dane tygodników i miesięczników motoryzacyjnych)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Szczepan
Gimbaza już nie czyta Top Gear?
0 0
odpowiedź
User
dżoker
Auto Motor i Sport awansowało na pudło z najgorszym wynikiem w historii. Dobra zmiana w redakcji. KUKBUK Was łyknie nie długo.
0 0
odpowiedź