SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Tylko liderujące "Bravo" zyskuje, "Dziewczyna" o 40 proc. w dół

Dwutygodnik "Bravo" pozostał w marcu br. liderem sprzedaży wśród pism młodzieżowych, umacniając jeszcze swoją pozycję. Pozostałe magazyny straciły, a największy spadek dotknął zajmującej ostatnią pozycję "Dziewczyny".

Średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika “Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w marcu br. wyniosła 191 472 egz. i była o 5,4 proc. wyższa niż rok wcześniej - wynika z danych Związku kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Tytuł ten jako jedyny zanotował wzrost w zestawieniu.

Na drugim miejscu znalazł się miesięcznik "Fun Club" (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem 85 792 egz., który zanotował spadek o 22,9 proc.

Na podium uplasował się jeszcze jeden tytuł Bauera - dwutygodnik "Bravo Girl". Jego średnia sprzedaż ogółem w trzecim miesiącu br. zmalała jednak jeszcze bardziej, bo o 28,9 proc. i wyniosła 69 119 egz. Ze wzgędu na coraz gorsze wyniki magazynu wydawnictwo zdecydowało, że od numeru kwietniowego tytuł ten stanie się miesięcznikiem (więcej na ten temat).

Najwięcej w rankingu straciła wydawana przez Ringier Axel Springer Polska "Dziewczyna", plasująca się na pozycji siódmej, ostatniej. Wynik tego miesięcznika poszedł w dół aż o 40,6 proc. i wyniósł 43 675 egz. Sporo (34,9 proc.) stracił też drugi młodzieżowy miesięcznik Springera - “Popcorn” (jego wynik to 57 110 egz.).

Aby poprawić rentowność obu tych pism, wydawca zdecydował się na połączenie ich redakcji od kwietnia br. (dowiedz się więcej). Dodatkowo od majowego numeru “Dziewczyna” ukazuje się wyłącznie w wersji z gadżetami, która dotychczas osiągała wyższe wyniki sprzedaży (więcej na ten temat). 

Wirtualnemedia.pl marzec
ZKDP 2011 2010
Tytuł Sprzedaż ogółem
Bravo 191 472 181 579
Fun Club 85 792 111 294
Bravo Girl 69 119 97 185
Twist 68 757 75 035
Popcorn 57 110 87 781
13 Magazyn Nastolatki 54 501 60 488
Dziewczyna 43 675 73 489


Porównując dane z marca br. do danych z lutego br. widać, że wzrost (o 7,5 proc.) zanotował jedynie “Fun Club”, a największy spadek (o 35,4 proc.) dotknął miesięcznika “Twist” (Wydawnictwo Bauer). 

Wirtualnemedia.pl 2011
ZKDP marzec luty
Tytuł Sprzedaż ogółem
Bravo 191 472 216 799
Fun Club 85 792 79 824
Bravo Girl 69 119 74 835
Twist 68 757 106 367
Popcorn 57 110 81 871
13 Magazyn Nastolatki 54 501 56 889
Dziewczyna 43 675 46 341


“Bravo” i “Bravo Girl” to dwutygodniki. Pozostałe tytuły prezentowane w rankingu to miesięczniki.

Dołącz do dyskusji: Tylko liderujące "Bravo" zyskuje, "Dziewczyna" o 40 proc. w dół

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl