Tylko „Rzeczpospolita” i „Parkiet” ze wzrostami sprzedaży w I kwartale. „Przegląd Sportowy” mocno w dół
W I kwartale 2015 roku większość dzienników ogólnopolskich miała niższą sprzedaż ogółem niż rok wcześniej, a najwięcej stracił „Przegląd Sportowy”. Zyskały tylko „Parkiet” i „Rzeczpospolita”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pozostaje „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska), który w I kwartale 2015 roku sprzedał się w liczbie 321 605 egz. To o 6,68 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycją ze sprzedażą ogółem wynoszącą 164 764 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 7,35 proc. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik w I kwartale br. zmalał o 3,50 proc. do 150 931 egz.
Czwarta w zestawieniu była „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem wzrosła w ciągu roku o 0,70 proc. Dziennik ten sprzedawał się w liczbie 57 136 egz.
„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 49 444 egz., po spadku o 7,21 proc.
Największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”, która znalazła się na ostatniej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 11,63 proc. i wyniosła 4 906 egz. Ten wzrost to m.in. efekt udostępniania e-wydań dziennika dzień wcześniej przed ukazaniem się wersji papierowej. Rozwiązanie to wprowadzono w lutym ub.r. (więcej na ten temat).
Z kolei największy spadek w zestawieniu - wynoszący 14,13 proc. - odnotował „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Średni sprzedażowy wynik tego dziennika w I kwartale br. wyniósł 30 080 egz. W zestawieniu tytuł ten był szósty.
ZKDP |
I kwartał |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Fakt Gazeta Codzienna |
453 794 |
321 607 |
321 605 |
469 852 |
344 642 |
344 642 |
Gazeta Wyborcza |
251 569 |
182 555 |
164 764 |
267 353 |
198 419 |
177 834 |
Super Express |
257 087 |
151 651 |
150 931 |
256 161 |
157 118 |
156 398 |
Rzeczpospolita |
65 393 |
57 519 |
57 136 |
69 292 |
58 281 |
56 738 |
Dziennik Gazeta Prawna |
69 955 |
59 773 |
49 444 |
78 933 |
63 065 |
53 288 |
Przegląd Sportowy |
59 635 |
30 080 |
30 080 |
72 719 |
35 030 |
35 030 |
Gazeta Polska Codziennie |
59 748 |
18 411 |
18 409 |
82 131 |
21 187 |
21 180 |
Puls Biznesu |
15 023 |
13 981 |
10 688 |
16 923 |
15 681 |
11 107 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
10 261 |
5 312 |
4 906 |
10 185 |
4 931 |
4 395 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Tylko „Rzeczpospolita” i „Parkiet” ze wzrostami sprzedaży w I kwartale. „Przegląd Sportowy” mocno w dół