W czym tkwi sukces gazety "Fakt"?
"Fakt" odebrał część czytelników gazetom regionalnym, straci też "tęczowa prasa kobieca"
Nowa gazeta codzienna "Fakt" zaledwie w kilkanaście tygodni od debiutu, została liderem na rynuku prasy. Jak już informowaliśmy w piątek (więcej), średnia sprzedaż, wydawanego przez Axel Springer Polska, dziennika "Fakt" w grudniu wyniosło 536 369 egzemplarzy. Druga "Gazeta Wyborcza" zanotowała sprzedaż mniejszą o przeszło 100 tysięcy egzemplarzy. Sprzedaż "Gazety" w grudniu 2003 roku wyniosła 432.899 egz. i była o 1,56 proc. wyższa niż rok wcześniej. Na trzecim miejscu w grudniu uplasował się "Super Express" ze sprzedażą 267.191 egz., czyli o 3,3 proc. niższą niż w grudniu 2002 roku.
W czym tkwi sukces "Faktu". Oto komentarz Dr Zbigniewa Bajki z Ośrodka Badań Prasoznawczych Uniwersytetu Jagiellońskiego
"Jest FAKTEM, że FAKT sprzedał się w grudniu 2003 roku w ponad 535 tys. egzemplarzy.
FAKTEM jest, że jest to najlepszy wynik w polskiej prasie codziennej od wielu lat.
Jest FAKTEM, że należy to uznać za sukces gazety i koncernu AS.
Jednakże: prawdziwa ocena trwałości pisma na rynku może nastąpić dopiero za kilka miesięcy, m.in. dlatego, że:
SUKCES gazety jest jednak:
Wyniki sprzedaży (ZKDP) pokazują także, że FAKT odebrał część czytelników gazetom regionalnym i to one (łącznie) najwięcej straciły na pojawieniu się nowego tytułu. Część odbiorców straci zapewne także "tęczowa prasa kobieca", dostarczająca plotek i sensacji.
Jest wielce prawdopodobne, że FAKT zostanie liderem rynku prasy codziennej. Istotnym elementem - w ostatecznej rozgrywce - będzie jego cena.
Dołącz do dyskusji: W czym tkwi sukces gazety "Fakt"?