Wearables z niewielkim wzrostem sprzedaży w I kw. Apple przed Xiaomi
W pierwszym kwartale br. na świecie sprzedanych zostało 25,1 miliona urządzeń z kategorii wearables - wynika z danych firmy badawczej IDC.
Globalna sprzedaż urządzeń z kategorii wearables w I kwartale 2018 roku zwiększyła się o 1,2 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2016 (24,8 mln), do poziomu 25,1 miliona sztuk.
Tempo wzrostu znacznie spadło wobec odnotowanego rok temu (+18 proc.), do czego w głównej mierze przyczyniła się mniejsza o 9,2 proc. sprzedaż tańszych urządzeń o podstawowej funkcjonalności. Tymczasem w przypadku droższych wearables typu "smart" sprzedaż wzrosła o 28,4 proc.
Na pierwszym miejscu rankingu największych dostawców wearables w I kwartale br. znalazła się firma Apple, która sprzedała 4 miliony zegarków Apple Watch - o 13,5 proc. więcej niż rok wcześniej (3,6 mln). Dzięki temu firma z Cupertino zwiększyła swój udział w rynku z 14,3 proc. do 16,1 proc.
Drugie w zestawieniu Xiaomi zanotowało wzrost o 2,3 proc., do 3,7 miliona sprzedanych urządzeń, co dało 14,8 proc. rynkowego udziału (+0,2 pkt. proc.). Trzecia pozycja - pomimo spadku o 28,1 proc. - należy do firmy Fitbit.
Top 5 zamykają firmy Huawei i Garmin, które sprzedały po 1,3 miliona swoich urządzeń, przy czym wynik producenta z Chin jest aż o 147 proc. lepszy niż przed rokiem.
Dołącz do dyskusji: Wearables z niewielkim wzrostem sprzedaży w I kw. Apple przed Xiaomi