Więcej fanów Idola
Zainteresowanie widzów drugą edycją "Idola" jest większe niż poprzednią
Zainteresowanie widzów drugą edycją "Idola" jest większe niż poprzednią - wynika z danych telemetrycznych TNS OBOP. Wieczorne zmagania kandydatów (nadawane ok. godz. 21 w Polsacie) gromadzą średnio ponad 3 mln audytorium, czyli ok. 9% telewizyjnej widowni. Taką oglądnalność miała też pierwsza potyczka finałowej dziesiątki z 8 grudnia 2002 r. Dla porównania, wiosenną rywalizację piosenkarzy amatorów śledziło średnio 2,6 milionów widzów (7%).
Do tej pory ponad 64% Polaków obejrzało przynajmniej jeden z odcinków drugiej edycji tego programu, a stacja zarobiła na emisji reklam - wg oficjalnego cennika - ok. 19 mln złotych brutto (uwzględniono tu wyłącznie główne wydania "Idola" nadawane ok. godz. 21 w Polsacie).
"Idola" najchętniej oglądają kobiety (59%), ludzie młodzi w wieku: 16-24 lat (20%) i 25-34 lat (18,9%) oraz osoby z wykształceniem średnim (34,%). Najmniejszym zainteresowaniem program cieszy się wśród osób starszych w wieku powyżej 65 lat (4,5%).
Taylor Nelson Sofres OBOP (TNS OBOP) jest jedną z wiodących firm badawczych działających na rynku polskim. Jego korzenie sięgają 1958 r., kiedy to powstał Ośrodek Badania Opinii Publicznej. W 1998 r. OBOP włączony został w struktury międzynarodowej grupy badawczej Taylor Nelson Sofres. Sieć TNS działa w ponad 50 krajach i należy do grona światowych liderów informacji marketingowej. TNS OBOP przeprowadza badania ilościowe i jakościowe. Od 1997 r. prowadzi ogólnopolski elektroniczny pomiar widowni telewizyjnej (tzw. telemetria). Zgodnie ze strategią TNS Worldwide, TNS OBOP rozwija sektory badawcze, jak również wprowadza na polski rynek licencjonowane produkty sieci TNS. Należą do nich m.in.: BuyTest, Conversion Model, NeedScope, badania trackingowe w systemie Miriad i FoQus2.
Dołącz do dyskusji: