SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Haitong Bank rekomenduje kupno akcji Wirtualnej Polski. Wzrosty w e-commerce, obciążeniem telewizja WP

Analitycy Haitong Bank podwyższyli rekomendację dla Wirtualnej Polski do z "neutralnie" do "kupuj" oraz cenę docelową akcji z 58,1 zł do 58,4 zł.

Podniesienie rekomendacji jest efektem wzrostu wskaźników wyceny grupy porównawczej Wirtualnej Polski (na bazie dobrych wyników kwartalnych globalnych dotcomów), mimo że Haitong Bank nie zmienia swoich prognoz dotyczących spółki. Analitycy uważają, że ostatni spadek kursu akcji Wirtualnej Polski jest skutkiem oczekiwań na słabsze wyniki za I kwartał 2017 r. Analitycy uważają jednak, że czynniki te są już z nawiązką uwzględnione w cenie akcji i doradzają wykorzystanie ostatnich spadków do zakupu akcji Wirtualnej Polski, pomijając segment telewizyjny, który jest i będzie niewielką częścią działalności Grupy WP. Inne segmenty powinny zapewnić solidny wzrost i, co ważniejsze, mają przed sobą obiecujące perspektywy.

Według Agory, rynek reklamy internetowej rósł w I kwartale 2017 r. o 11 proc. szybciej wobec 6-8 proc. zakładanych dla całego 2017 r., a zdaniem Konrada Księżopolskiego, szefa działu analiz Haitong Bank, dobre dane makroekonomiczne powinny wspierać dalszy dynamiczny wzrost segmentu e-commerce. Zgodnie ze swoimi wynikami, Wirtualna Polska jest w latach 2017/18 wyceniana na 11,2-/9,7-krotność wskaźnika EV/EBITDA i 23,0-/17,7-krotność pod względem atrakcyjności ceny akcji. Jednocześnie, skumulowany roczny wskaźnik wzrostu na lata 2016-19 wynosi 13 proc. dla EBITDA i 20 proc. dla zysku netto.

W I kwartale 2017 r. kanał telewizyjny WP miał udział w rynku na poziomie 0,08 proc. W kwietniu zwiększył się on do 0,13 proc., ale wciąż był najniższy spośród wszystkich kanałów oferowanych na multipleksie MUX8. Analitycy Haitong uważają, że nawet po restrukturyzacji contentu telewizyjnego i ograniczeniu zatrudnienia, kanał telewizyjny WP nie zrealizuje swoich pierwotnie założonych celów biznesowych, czyli udziału w rynku na poziomie 0,5-0,6 proc. w 2017 r. i 1,0-1,1 proc. w roku 2018, tym bardziej, że techniczny zasięg MUX8 pozostaje niski i nie przekracza 70 proc. Zdaniem analityków, jest mało prawdopodobne, by stacja WP została włączona do oferty Cyfrowego Polsatu. W związku z tym, Haitong Bank przewiduje, że kanał będzie obciążeniem dla skonsolidowanych wyników Wirtualnej Polski z oczekiwaną stratą EBITDA w wysokości 10,1 mln zł w 2017 r., 4,4 mln zł w 2018 r. i 2,4 mln zł w 2019 r.

Według miesięcznych danych sprzedażowych polskich sieci handlowych, sprzedaż internetowa rośnie w bardzo szybkim tempie (należąca do CCC witryna eobuwie.pl zanotowała wzrost o 148 proc. r/r, a internetowa sprzedaż LPP wzrosła o 99 proc. r/r). Zdaniem analityków Haitong, powinno to wesprzeć wyniki sprzedażowe Domodi/Allani. Z drugiej strony, notowany na warszawskiej giełdzie tour-operator Rainbow Tours sprzedał o ok. 35 proc. wycieczek więcej licząc r/r, co dobrze wróży należącym do Grupy WP witrynom Enovatis i Nocowanie.pl. I wreszcie, rekordowa sprzedaż mieszkań w Polsce (wzrost o 20-25 proc. r/r) powinna okazać się korzystna dla modelu biznesowego Homebook.pl. Generalnie, korzystne trendy makroekonomiczne i strukturalne, według analityków Haitong, powinny wspierać działalność Wirtualnej Polski w obszarze reklamy internetowej i e-commerce.

Dołącz do dyskusji: Haitong Bank rekomenduje kupno akcji Wirtualnej Polski. Wzrosty w e-commerce, obciążeniem telewizja WP

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl