Wolters Kluwer Polska ze wzrostem przychodów internetowych, mniej z czasopism i książek
W ub.r. przychody Wolters Kluwer Polska wzrosły 4,6 proc. do 216,84 mln zł oraz zysku netto z 37,09 do 41,69 mln zł. Już 78,4 proc. wpływów pochodzi z publikacji elektronicznych, natomiast zmalały przychody firmy z czasopism drukowanych i książek.
Przychody Wolters Kluwer Polska ze sprzedaży elektronicznych baz informacji prawnych (firma oferuje m.in. system LEX i publikacje z serii Vademecum Głównego Księgowego) poszły w górę ze 161,47 do 170,29 mln zł. W ub.r. stanowiły już 78,4 proc. łącznych wpływów sprzedażowych wydawnictwa.
- W 2019 roku utrzymywał się trend migracji klientów produktów elektronicznych z wersji dostępnych na nośnikach DVD do wersji on-line - skomentowano jego w sprawozdaniu.
Zwiększyły się też przychody firmy z usług software’owych (czyli m.in. oprogramowania Kancelaria Notarialna i Kancelaria Prawna, mobilnego systemu zarządzania praktyką prawniczą Kleos i platformy LEX Baza Dokumentów) - z 18,22 do 20,95 mln zł.
W dół wpływy z prasy i książek
Z kolei znacząco zmalały przychody Wolters Kluwer Polska ze sprzedaży książek (z 16,14 do 15,62 mln zł) oraz czasopism (z 7,45 do 6,48 mln zł).
Firma wydaje książki o tematyce prawniczej (komentarze, kodeksy, poradniki), ekonomicznej i z zakresu zarządzania, a także magazyny specjalistyczne z tych dziedzin (m.in. „„Państwo i Prawo”, „Przegląd Podatkowy”, „Przegląd Prawa Handlowego”, „Europejski przegląd Sądowy”, „Dyrektor Szkoły”).
Wpływy z reklam i ogłoszeń zmniejszyły się z 1,96 do 1,87 mln zł, a te z aktualizacji papierowych wzrosły ze 176,2 do 209,5 tys. zł.
Koszty 8 proc. w górę
W ub.r. Wolters Kluwer Polska poniósł 161,58 mln zł kosztów sprzedaży i ogólnego zarządu, co wobec 149,65 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 8 proc.
Wydatki na usługi obce poszły w górę z 93,06 do 99,34 mln zł, a na wynagrodzenia - z 45,58 do 48,88 mln zł. W ub.r. w firmie pracowało średnio 321 osób, o jedna mniej niż rok wcześniej.
Koszty amortyzacji podskoczyły z 4,74 do 8,93 mln zł, wartość sprzedanych towarów i materiałów zmalała z 2,29 mln zł do 965,6 tys. zł, a ujemny wynik ze stanu zapasów pogłębił się z -4,03 do -4,17 mln zł.
Cały zysk dla właściciela
Przy większym wzroście kosztów bieżących niż przychodów zysk operacyjny wydawnictwa zmalał z 59,26 do 56,02 mln zł. Natomiast na pozostałe wyniki rentowności pozytywnie wpłynęło przede wszystkim skurczenie się kosztów finansowych z 9,48 do 1,29 mln zł.
Zysk brutto firmy wzrósł z 50,32 do 55,62 mln zł, a zysk netto - z 37,09 do 41,69 mln zł.
Jedynym udziałowcem wydawnictwa jest holenderska spółka Wolters Kluwer International Holding. W zeszłym tygodniu zdecydowała na walnym zgromadzeniu, że cały zysk netto polskiej firmy z ub.r. zostanie jej wypłacony w formie dywidendy.
Oszczędności w związku z epidemią
W sprawozdaniu zaznaczono, że w celu złagodzenia negatywnych skutków epidemii na działalność firmy jej zarząd przedstawił oraz wdrożył szereg działań oszczędnościowych. - Takich jak między innymi redukcja kosztów, przy jednoczesnej ochronie miejsc pracy oraz kluczowych inwestycji produktowych i strategicznych - opisano.
- Zarząd Spółki ocenia też, że startując, ze stabilnej pozycji finansowej Spółka poradzi sobie z trudnymi warunkami gospodarczymi, koncentrując się przy tym na osiąganiu planowanych długoterminowych celów strategicznych - zaznaczono.
Dołącz do dyskusji: Wolters Kluwer Polska ze wzrostem przychodów internetowych, mniej z czasopism i książek