'Wprost' na sprzedaż
Udziałowcy AWR Wprost zgodzili się na sprzedaż tygodnika "Wprost". Decyzja zapadła na poniedziałkowym posiedzeniu wspólników spółki.
O sprzedaży tygodnika "Wprost" i kłopotach z którymi boryka się tygodnik media spekulowały już od pewnego czasu. Teraz sprzedaż tytułu może stać się faktem. Kiedy? - Ze względu na dobro procesu inwestycyjnego przyjęliśmy politykę niekomentowania spraw korporacyjnych - odpowiedział lakonicznie portalowi Wirtualnemedia.pl Amadeusz Król, prezes AWR Wprost.
Nie wiadomo, kto jest najbardziej zainteresowany kupnem tygodnika "Wprost". Wiadomo jednak, że jego nabyciem nie są zainteresowane ZPR (właściciel m.in. "SE" i sieci radiowych ESKA i VOX). Tomasz Szakiel, prezes grupy, kilka tygodniu temu przyznał w rozmowie z naszym portalem, że nie widzi synergii między znajdującymi się w portfolio wydawnictwa tytułami a "Wprostem". - Może sam tytuł jest tani, ale jego utrzymanie jest drogie - mówił Szakiel.
Wśród podmiotów zainteresowanych kupnem tytułu wymienia się: Platformę Mediową Point Group (wydawcę m.in. miesięczników "Film" i Machina), Bonnier Business (właściciela m.in. "Pulsu Biznesu"), grupę Mecom (właściciela Mediów Regionalnych oraz 51 proc. udziałów w spółce wydającej m.in. "Rzeczpospolitą"), Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości (wydawcę m.in. miesięczników "Nowy Przemysł" i "Rynek Zdrowia") oraz Axel Springer Polska (wydawca m.in. "Newsweek Polska"). Anna Gancarz-Luboń, PR manager wydawnictwa Axel Springer nie chce jednak komentować tych doniesień.
Natomiast Jakub Potrzebowski, prezes domu mediowego ZenithOptimedia w październiku br. mówił: - Nie zagłębiam się w biznesowe aspekty tego przedsięwzięcia i całej spółki AWR, ale mam wrażenie, że w ostatnich latach "Wprost" troszkę się pogubił. Czytelnik mimo wszystko oczekuje stałej i jasnej linii gazety, a w przypadku tego tygodnika następowały zbyt często zmiany. To chyba nie jest dobry pomysł na tygodnik opinii.
AWR Wprost w październiku zawiesił wydawanie "Wprost Light" (więcej). Swoją decyzję wydawca tłumaczył sytuacją na rynku reklamowym, choć zaraz po starcie tego tytułu w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Amadeusz Król twierdził, że głównym źródłem dochodów "Wprost Light" ma być sprzedaż egzemplarzowa, a nie dochody z reklam. ARW Wprost jest właścicielem m.in. miesięcznika "Mój Pies" oraz kilku portali internetowych.
Sprzedaż ogółem tygodnika "Wprost" w sierpniu br. wynosiło 120,1 tys. egz. (dane ZKDP).
Dołącz do dyskusji: 'Wprost' na sprzedaż