SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wyborcza i Fakt najchętniej czytane

Na czele najchętniej czytanych przez Polaków dzienników są nadal dwa tytuły: 'Gazeta Wyborcza' oraz 'Fakt'. Wśród tygodników liderem jest 'Tele Tydzień', natomiast miesięcznikom przewodzi 'Claudia'.

"Gazeta Wyborcza" jest czytana przez 20,3 proc. Polaków, zaś po "Fakt" sięga 19,43 proc. respondentów - wynika z ostatniej fali Polskich Badań Czytelnictwa.

Kolejne tytuły codzienne są daleko w tyle. "Super Express" jest czytany przez 9,14 proc. respondentów, darmowe "Metro" ma czytelnictwo na poziomie 8,6 proc., zaś po "Dziennik" sięga 8,09 proc. badanych.

Dzienniki procent respondentów
Gazeta Wyborcza 20,30%
Fakt 19,43%
Super Express 9,14%
Metro (dziennik bezpłatny) 8,60%
Dziennik Polska Europa Świat 8,09%
Rzeczpospolita 5,53%
Przegląd Sportowy 4,97%
Gazeta Prawna 2,66%
Giełda Samochodowa 1,34%
Sport 1,26%
Gazeta Podatkowa 0,96%
Puls Biznesu 0,52%
Parkiet Gazeta Giełdy 0,25%

Najpopularniejszym tygodnikiem jest "Tele Tydzień", który czyta 38,33 proc. ankietowanych. Na kolejnych pozycjach uplasowały się: "Życie na Gorąco" (21,13 proc.) i "Pani Domu" (19,25 proc.).

Tygodniki procent respondentów
Tele Tydzień 38,33%
Życie na Gorąco 21,13%
Pani Domu 19,25%
Chwila dla Ciebie 17,76%
Przyjaciółka 17,55%
NAJ 16,35%
Tina 14,71%
Newsweek 10,96%
Wprost 10,78%
Tele-Świat 10,15%
Gala 9,94%
Angora 9,54%
Auto Świat 9,52%
Polityka 8,25%
Twoje Imperium 7,35%
To i Owo 7,12%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV 5,33%
Teleprogramy 5,03%
Super TV 4,89%
Takie jest Życie 4,71%
Przekrój 4,63%
Motor 4,13%
Rewia 4,01%
Gość Niedzielny 3,88%
Imperium TV 3,70%
Świat i Ludzie 2,02%
Tele Max 1,82%
Bella Relaks 1,72%
Forum 1,58%
Jarmark 1,19%
Przewodnik Katolicki * 0,95%
Tygodnik Siedlecki 0,72%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik 0,67%
Tygodnik Ostrołęcki 0,61%
Panorama Leszczyńska 0,56%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) 0,39%
City (tygodnik bezpłatny) 0,35%
Teraz Toruń (tygodnik bezpłatny) * 0,19%

Wśród dwutygodników najwięcej czytelników mają: "Z Życia Wzięte" (11,61 proc.), "Viva!" (11,43 proc.) i "Komputer Świat" (9,41 proc.).

Dwutygodniki procent respondentów
Viva 11,61%
Z Życia Wzięte 11,43%
Komputer Świat 9,41%
Bravo 6,00%
Sukcesy i Porażki 4,34%
Świat Seriali 3,73%
Bravo Sport 3,63%
Bravo Girl 3,16%
Cogito * 2,46%
Monitor Księgowego 0,63%

W kategorii miesięczników najchętniej czytana jest "Claudia", którą wybiera 14,57 proc. respondentów. Drugie miejsce zajmuje "Twój Styl" (12,62 proc.), zaś trzecie są "Cztery Kąty" (10,99 proc.).

Miesięczniki procent respondentów
Claudia 14,56%
Twój Styl 12,62%
Cztery Kąty 10,99%
Olivia 9,59%
Poradnik Domowy 9,23%
Focus 9,07%
Mój Piękny Ogród 7,78%
Murator 7,74%
Świat Kobiety 7,25%
Auto Moto 7,24%
Dobre Rady 6,32%
Mamo To Ja 6,17%
National Geographic 6,07%
Avanti 5,91%
Moje Mieszkanie 5,73%
CKM 5,70%
Glamour 5,03%
Ładny Dom 4,32%
CD Action 4,29%
Cosmopolitan 4,16%
PC Format 4,01%
M jak mieszkanie 3,96%
Uroda 3,85%
Joy 3,80%
Pani 3,78%
Playboy 3,73%
Auto Motor i Sport 3,69%
Dziewczyna 3,60%
Moje Gotowanie 3,44%
Kuchnia 3,36%
Samo Zdrowie 3,35%
Twoje Dziecko 3,24%
Dziecko 3,20%
Popcorn 3,13%
Dom & Wnętrze 3,12%
Elle 3,09%
Auto Świat Poradnik * 3,05%
Zdrowie 3,02%
Przegląd Reader's Digest 3,02%
Cienie i Blaski 2,92%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko 2,91%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce 2,89%
Kwietnik 2,85%
Komputer Świat Ekspert 2,84%
Film 2,41%
Świat Motocykli 2,33%
Rodzice 2,32%
Burda 2,31%
Mój Piękny Dom 2,26%
Twist 2,25%
Vita 2,13%
Dobre Wnętrze 2,08%
Click 2,06%
Zwierciadło 2,03%
Logo 1,94%
Komputer Świat - Gry 1,90%
Twój Maluszek 1,87%
Majster 1,55%
Sekrety Serca 1,49%
Zbuduj Dom 1,33%
Men's Health 1,32%
Na ścieżkach życia 1,26%
Elle Decoration 1,07%
Sól i Pieprz 1,02%
Tak Mieszkam * 1,02%
Forbes 1,01%
Play 1,01%
Podróże 0,96%
Sukces 0,86%
Shape 0,85%
M jak Mama * 0,82%
Architektura-Murator 0,68%
Voyage 0,59%
Fun Club 0,53%
Żagle 0,51%
Manager Magazin 0,43%

Spośród dwóch notowanych w badaniu dwumiesięczników pismo "Pani Domu Poleca" czyta 5,69 proc. pytanych, zaś magazyn "Komputer Świat Twój Niezbędnik" ma czytelnictwo na poziomie 5,65 proc.

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od stycznia 2007 roku do czerwca 2007 roku na losowej próbie ogólnopolskiej osób (23576 przypadków), dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: Przewodnik Katolicki: styczeń 2007: marzec 2007 (próba 11508), Teraz Toruń (tygodnik bezpłatny): styczeń 2007 (próba 19493), Cogito: styczeń 2007 (próba 19493), Komputer Świat Twój Niezbędnik: styczeń 2007: marzec 2007 (próba 11508), Auto Świat Poradnik: styczeń 2007: kwiecień 2007 (próba 7578), M jak Mama: styczeń 2007: luty 2007 (próba 15476), Tak mieszkam: styczeń 2007: luty 2007 (próba 15476).

Dołącz do dyskusji: Wyborcza i Fakt najchętniej czytane

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl