Wydatki reklamowe w telewizji i gazetach w dół, kina z największym wzrostem
Przez dziesięć miesięcy br. tradycyjne media zwiększyły cennikowe wpływy z reklam niemal o 4 proc. W tym czasie reklamodawcy najbardziej zwiększyli wydatki na promocję w kinach i na indoorze, ograniczając z kolei nakłady na reklamę w telewizji i w dziennikach.
W okresie od stycznia do października br. wpływy reklamowe mediów pozainternetowych wyniosły 25,2 mld zł – wynika z analizy przeprowadzonej przez Kantar Media dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów). Było to 3,7 proc. więcej niż w tym samym okresie 2015 roku.
Najwięcej na reklamach zarobiła telewizja – 12,9 mld zł. To 3 proc. mniej w skali roku. W omawianym okresie spadły też przychody z reklam dzienników – o 4,4 proc., do 1,2 mld zł.
W największym stopniu reklamodawcy zwiększyli inwestycję w promocję na nośnikach indoorowych oraz w kinach. Na reklamę indoorową wydali o 33,6 proc. więcej w porównaniu z rokiem ub. (45,1 mln zł), a na reklamę kinową - 29,5 proc. więcej (1,47 mld zł).
O 13 proc. wzrosły w omawianym okresie przychody z reklam stacji radiowych. Nadawcy zarobili w tym czasie ponad 5 mld zł.
Większe o 12,7 proc. wpływy mieli też wydawcy magazynów, którzy przez dziesięć miesięcy br. zarobili 3,3 mld zł. Wydatki na reklamę zewnętrzną wzrosły w tym czasie z kolei o 5,1 proc., do 1,3 mld zł.
Cennikowe wpływy reklamowe mediów tradycyjnych | |||
(dane cennikowe Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-X 2015 | I-X 2016 | zmiana proc. |
Telewizja | 13 273 853 953 zł | 12 869 540 420 zł | -3 |
Radio | 4 440 982 559 zł | 5 018 248 548 zł | 13 |
Gazety | 1 295 622 617 zł | 1 239 153 625 zł | -4,4 |
Magazyny | 2 908 705 455 zł | 3 278 790 336 zł | 12,7 |
Outdoor | 1 265 991 291 zł | 1 330 393 692 zł | 5,1 |
Kina | 1 133 125 495 zł | 1 466 992 376 zł | 29,5 |
Indoor | 33 731 550 zł | 45 062 100 zł | 33,6 |
Razem | 24 352 012 920 zł | 25 248 181 097 zł | 3,7 |
Dołącz do dyskusji: Wydatki reklamowe w telewizji i gazetach w dół, kina z największym wzrostem