SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wydatki reklamowe w telewizji i gazetach w dół, kina z największym wzrostem

Przez dziesięć miesięcy br. tradycyjne media zwiększyły cennikowe wpływy z reklam niemal o 4 proc. W tym czasie reklamodawcy najbardziej zwiększyli wydatki na promocję w kinach i na indoorze, ograniczając z kolei nakłady na reklamę w telewizji i w dziennikach.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W okresie od stycznia do października br. wpływy reklamowe mediów pozainternetowych wyniosły 25,2 mld zł – wynika z analizy przeprowadzonej przez Kantar Media dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów). Było to 3,7 proc. więcej niż w tym samym okresie 2015 roku.

Najwięcej na reklamach zarobiła telewizja – 12,9 mld zł. To 3 proc. mniej w skali roku. W omawianym okresie spadły też przychody z reklam dzienników – o 4,4 proc., do 1,2 mld zł.

W największym stopniu reklamodawcy zwiększyli inwestycję w promocję na nośnikach indoorowych oraz w kinach. Na reklamę indoorową wydali o 33,6 proc. więcej w porównaniu z rokiem ub. (45,1 mln zł), a na reklamę kinową - 29,5 proc. więcej (1,47 mld zł).

O 13 proc. wzrosły w omawianym okresie  przychody z reklam stacji radiowych. Nadawcy zarobili w tym czasie ponad 5 mld zł.

Większe o 12,7 proc. wpływy mieli też wydawcy magazynów, którzy przez dziesięć miesięcy br. zarobili 3,3 mld zł. Wydatki na reklamę zewnętrzną wzrosły w tym czasie z kolei o 5,1 proc., do 1,3 mld zł.

Cennikowe wpływy reklamowe mediów tradycyjnych

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-X 2015

I-X 2016

zmiana proc.

Telewizja

13 273 853 953 zł

12 869 540 420 zł

-3

Radio

4 440 982 559 zł

5 018 248 548 zł

13

Gazety

1 295 622 617 zł

1 239 153 625 zł

-4,4

Magazyny

2 908 705 455 zł

3 278 790 336 zł

12,7

Outdoor

1 265 991 291 zł

1 330 393 692 zł

5,1

Kina

1 133 125 495 zł

1 466 992 376 zł

29,5

Indoor

33 731 550 zł

45 062 100 zł

33,6

Razem

24 352 012 920 zł

25 248 181 097 zł

3,7

Dołącz do dyskusji: Wydatki reklamowe w telewizji i gazetach w dół, kina z największym wzrostem

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl