Xiaomi stawia na rozwój salonów stacjonarnych w Polsce
Pod koniec grudnia ub.r. Xiaomi otworzyło w Warszawie swój flagowy salon. Chińska marka zamierza w tym roku rozwijać sieć stacjonarnych palcówek.
Xiaomi 18 grudnia ub.r. otworzyło w Warszawie swój największy w Europie Środkowo-Wschodniej Mi Store. Znajdujący się w centrum handlowym Westfield Arkadia salon ma powierzchnię 311 m2.
- Wyróżnikiem sklepu jest duża strefa z rozwiązaniami ekosystemu urządzeń Xiaomi, w której klienci mogą sprawdzić działanie inteligentnych urządzeń z naszego portfolio produktowego. W strefie, zaprojektowanej na kształt mieszkania zaprezentowane są kompleksowe, inteligentne rozwiązania, które można stworzyć we własnym domu, łącząc produkty lifestyle oraz codziennego użytku i sterować nimi za pomocą jednej aplikacji lub asystenta głosowego - opisuje portalowi Wirtualnemedia.pl Jolanta Stryjczak, odpowiedzialna za PR Xiaomi w Polsce.
Mi Store Xiaomi w warszawskim centrum handlowym Westfield Arkadia, fot. materiały prasowe
We flagowym salonie chińskiej marki znajduje się autoryzowany serwis, w którym na miejscu można dokonać naprawy smartfonów oraz produktów ekosystemowych. Jest to pierwszy tego typu koncept stworzony przez Xiaomi w Europie.
Xiaomi: Mi Store pokazuje różnorodność naszej oferty
Obecnie w Polsce jest 20 autoryzowanych salonów Mi Store, zlokalizowanych w 16 miastach w 12 województwach. W rozmowie z Wirtualnemedia.pl Jolanta Stryjczak wyjaśnia, że salony są dla firmy ważnym filarem budowania wyników sprzedażowych oraz wizerunku.
- Nasza firma to nie tylko smartfony, to całe portfolio produktowe na które składają się inteligentne urządzenia tworzące cały ekosystem. Dzięki sieci sklepów Mi Store możemy pokazać różnorodność oferty i zaprezentować jak działają nasze rozwiązania. W Polsce jest już ponad 300 produktów ekosystemowych, w większości są to inteligentne urządzenia m.in. opaski, zegarki, oczyszczacze powietrza, oświetlenie czy systemy czujników. W przyszłym roku będziemy jeszcze intensywniej promować nasz ekosystem - wyjaśnia nam Jolanta Stryjczak.
Mi Store Xiaomi w warszawskim centrum handlowym Westfield Arkadia, fot. materiały prasowe
Przedstawicielka Xiaomi dodaje, że w czasie pandemii producent nie zwolnił tempa rozwoju, które chce kontynuować w tym roku.
- Okres pandemii jest wyzwaniem dla sprzedaży detalicznej. Podjęliśmy jednak decyzję, żeby kontynuować naszą strategię i pomimo uwarunkowań zewnętrznych, w tym roku, w czasie pandemii otworzyliśmy sześć kolejnych salonów. Na przyszły rok mamy zaplanowane otwarcie kolejnych Mi Store - mówi Jolanta Stryjczak.
Xiaomi rośnie na światowym rynku technologicznym
Od stycznia do końca października 2020 r. Grupa Xiaomi sprzedała ponad 8 milionów sztuk smartfonów na całym świecie w cenach detalicznych na poziomie lub wyższym 3 000 RMB ((yuanów) w Chinach kontynentalnych i 300 euro lub równowartość na rynkach zagranicznych.
Według Canalys udział w rynku dostaw smartfonów Xiaomi w Chinach kontynentalnych w trzecim kwartale 2020 r., wzrósł do 12,6 proc. w porównaniu 9,0 proc. w tym samym okresie rok wcześniej, co skutkowało utrzymaniem się w czołówce globalnych producentów.
Przychody Grupy Xiaomi z segmentu IoT i produktów lifestylowych wyniosły 18,1 mld RMB w trzecim kwartale 2020 roku, co oznacza wzrost o 16,1 proc. rok do roku. Przychody z segmentu IoT i produktów lifestyle na rynkach zagranicznych wzrosły o 56,2 proc. rok do roku.
Chińska firma zwiększyła dostawy smartfonów w Q3 2020r. na rynkach Europy Zachodniej o 107,3 proc. r / r, co dało jej 13,3 proc. udziału w rynku i po raz pierwszy uplasowało Grupę w pierwszej trójce w regionie.
Pod względem dostaw smartfonów Xiaomi utrzymało pierwsze miejsce w Hiszpanii trzeci kwartał z rzędu i miało 33,9 proc. udziału w rynku. Poza tym Xiaomi odnotowało również szybki wzrost na różnych innych rynkach, takich jak Ameryka Łacińska, Bliski Wschód i Afryka.
Dołącz do dyskusji: Xiaomi stawia na rozwój salonów stacjonarnych w Polsce